تجویز آنتی‌بیوتیک در ایران ۱۰ درصد بیشتر از میانگین جهانی قاچاق معکوس دخانیات به دلیل قیمت پایین در ایران توصیه هایی در خصوص خشکی چشم| زائران اربعین مبتلا به خشکی چشم، اشک مصنوعی همراه داشته باشند کشف و ضبط ۱۳۰ قبضه سلاح جنگی غیر مجاز در شادگان خوزستان تغذیه و تحرک کافی از عوامل اثر گذار در حفظ سلامت استخوان و مفاصل است علت تأخیر در واریز حقوق تیرماه ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین‌اجتماعی | تعطیلات رسمی بهانه تأخیر در واریز حقوق و مستمری نشود! چرا مدیریت مصرف آب در تابستان امسال ضرورت دارد؟ | مراقب گرمای غیر طبیعی تابستان امسال باشید ابلاغ بیش از ۶۱ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سرمایه‌ای خراسان رضوی ماجرای نامه مخبر برای حداقل‌بگیران تامین اجتماعی چه بود؟ | سه میلیون تومان برای متناسب‌سازی نیست! راه اندازی چهارمین مرکز خدمات جامع سلامت آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعمال‌قانون ۱۸۳۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | توقیف ۴۴ خودروی متخلف (یکم مرداد ۱۴۰۳) آخرین وضعیت بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج | ۲۷۰ هزار نفر در صف انتظار هستند (یکم مرداد ۱۴۰۳) چرا کمک هزینه معیشتی معلولان متوقف شده است؟ چرا قانون متناسب ‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به درستی اجرا نمی‌شود؟ انتشار فایل کتاب‌های درس دانش آموزان مدارس از امروز (یکم مرداد ۱۴۰۳) یک‌میلیون تومان متناسب‌سازی به حساب بازنشستگان کشوری واریز می‌شود، اما برای بازنشستگان تأمین اجتماعی، نه (یکم مرداد ۱۴۰۳) چند راهکار مناسب برای تحمل راحت گرمای شدید این روز‌ها تصادف دو خودرو سنگین در بزرگراه مشهد _ باغچه یک کشته برجای گذاشت (یکم مرداد ۱۴۰۳) تب، سردرد و بدن درد مهمترین علائم بیماری تب دنگی است
سرخط خبرها

زلزله کاشمر؛ پایان عملیات امداد و نجات و آغاز برآورد خسارت‌های مالی | ۲ هزار واحد مسکونی آسیب دیدند

  • کد خبر: ۲۳۴۵۰۶
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸
زلزله کاشمر؛ پایان عملیات امداد و نجات و آغاز برآورد خسارت‌های مالی | ۲ هزار واحد مسکونی آسیب دیدند
فرماندار شهرستان کاشمر از پایان عملیات امداد و نجات خبر داد و عنوان کرد: اینک در حال برآورد میزان خسارت‌های مادی ناشی از زمین‌لرزه روز گذشته هستیم.

حجت‌الله شریعتمداری در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز اعلام کرد: عملیات امداد و نجات دقایقی پس از زلزله پنج‌ریشتری دیروز این شهرستان آغاز شد و اکنون به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: این زلزله ۱۱۵ مصدوم داشت که هم‌اکنون ۲۰ نفر از آن‌ها در بیمارستان بستری هستند و حال عمومی آن‌ها خوب است. همچنین سه نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و متأسفانه چهار نفر نیز در این زلزله جان خود را از دست دادند.

شریعتمداری به وضعیت اسکان اضطراری با همکاری جمعیت هلال‌احمر اشاره کرد و افزود: با حضور دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور، هفت نقطه در اطراف شهرستان کاشمر برای اسکان موقت زلزله‌زدگان به استعداد ۶ هزار نفر در نظر گرفته شد و مردم نیز به یاری زلزله‌زدگان آمدند.

فرماندار کاشمر بررسی آخرین وضعیت خسارت‌های مالی را تشریح و خاطرنشان کرد: عملیات بازسازی مناطق زلزله‌زده از چند روز آینده آغاز خواهد شد که برای خسارت‌های جزئی بر اساس تعهد بیمه حوادث، تا سقف ۹۰۰ میلیون ریال به هر واحد اختصاص خواهد یافت و منازلی که خسارت کامل دیده‌اند نیز به‌زودی در لیست پرداخت خسارت قرار خواهند گرفت. در همین راستا، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال بررسی خسارت‌های واردشده به مسکن شهری و روستایی است.

شریعتمداری تصریح کرد: تاکنون ۲ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی دچار آسیب شدند که این آسیب‌ها از فروریختن نمای ساختمان تا تخریب ۱۰۰ درصدی بنا، متغیر بوده است. در حال حاضر، ۳۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی غیرقابل‌سکونت شده‌اند.

وی یادآور شد: جز در دقایق ابتدایی پس از وقوع زلزله که گاز و برق برای جلوگیری از آسیب قطع شدند، خوشبختانه هیچ‌گونه قطعی‌ نداشتیم و اینک نیز شرایط کاشمر عادی است و شهروندان نیز به امور روزانه خود مشغول هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->