نتایج کلی مرحله اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ اعلام شد آمار جالب از ازدواج‌های سایت همسریابی «همدم»! سقوط پراید در انتهای کوه‌های خلج مشهد، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت زمان خیساندن و پختن هر کدام از حبوبات چقدر است؟ ترافیک سنگین در بزرگراه شهید سلیمانی، بزرگراه شهید چراغچی و بولوار کوثر (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) چگونه مسئولیت‌پذیر باشیم؟ برای رفع سکسکه چه باید کرد؟ فواید فوق‌العاده‌ای که مصرف منظم تخم‌مرغ برای سلامتی دارد ضبط ۴۹۵ کبد و ۳ لاشه کشتار غیر مجاز روز عید قربان در خراسان رضوی زلزله تهران را لرزاند (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) تداوم رگبار باران و رعدوبرق در برخی استان‌ها | اهواز همچنان در مدار ۵۰ درجه (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) حقوق خرداد‌ماه ۱۴۰۳ معلمان امروز واریز می‌شود | زمان اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از خرداد ۱۴۰۳ خواهد بود اسکان اضطراری ۳۰۰۰ نفر در زلزله کاشمر دستگیری شرور قمه‌کش در جنوب تهران جزئیات جدید از مسمومیت و مرگ بیماران دیالیزی با محلول‌‌های آلوده مرگ سارق حرفه‌ای با شلیک مرگبار پلیس ۲ برابر شدن میزان ابتلا به سرطان در ایران تا ۱۴۲۰| معده، پروستات و مثانه سه سرطان شایع در مردان ایرانی است شمار بیماران فوت شده بیمارستان قائم رشت به ۹ تن رسید هفت اردوگاه اسکان اضطراری در مناطق زلزله‌زده کاشمر
سرخط خبرها

فیزیوتراپیست‌های ورزشی هنوز جایگاه شایسته‌ای ندارند

  • کد خبر: ۲۳۴۵۲۹
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۹
فیزیوتراپیست‌های ورزشی هنوز جایگاه شایسته‌ای ندارند
عضو انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: فیزیوتراپیست‌های ورزشی رکن ثابت شده و مهم در خدمت به ورزشکاران هستند، اما هنوز جایگاه شایسته‌ای ندارند.

به گزارش شهرآرانیوز، سید علیرضا شهاب در حاشیه سمینار تازه فیزیوتراپی ورزشی و الکتروتراپی افزود: محور‌های مهم این سمینار شامل فتق ورزشکاران، اختلالات کنترل حرکتی کتف، آسیب‌های لیگامانی مچ دست، درد مزمن مچ پا، آسیب‌های آرنج و درمان‌های دستی در اختلالات ساکرو ایلیاک و پوبیس ورزشکاران و…، که در بسیاری از مواقع ورزشکاران را به چالش می‌اندازد؛ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: فیزیوتراپی ورزشی و الکتروتراپی، دو حوزه پرتوان خدمات به عموم جامعه و به ویژه جامعه ورزشی هستند که در سال‌های گذشته مورد تعرض و تهاجم برخی از رشته‌های فاقد صلاحیت حرفه‌ای قرار گرفته و باید برای اینکه حد و مرز رشته را تنظیم کنیم، لازم است نشست‌هایی را با جامعه فیزیوتراپی، بورد فیزیوتراپی، صاحب‌نظران رشته و دانشجویان در راستای بررسی مسائل صنفی و ... داشته باشیم و در راستای ارتقای علمی همکاران بیش از پیش کوشا باشیم.

این فیزیوتراپیست تصریح کرد: ما قائل به این هستیم که فیزیوتراپیست‌های ورزشی رکن ثابت شده و مهمی در ارائه خدمات به ورزشکاران هستند، اما هنوز جایگاه شایسته‌ای را پیدا نکرده‌اند.

وی ضمن تاکید بر موضوعات کاربردی سمینار‌های تازه فیزیوتراپی ورزشی و الکتروتراپی، بهره‌مندی از ظرفیت دانشجویی فیزیوتراپی را از موضوعات اساسی در رویداد‌های علمی در دانشگاه عنوان کرد و افزود: حضور دانشجویان، همکاران، اساتید برجسته و پژوهشگران از سراسر کشور در این سمینار فرصتی برای تبادلات علمی و ارتقای سطح دانشی همکاران فیزیوتراپیست در حوزه فیزیوتراپی ورزشی و الکتروتراپی فراهم آورده است، همچنین نشست‌های جانبی در قالب کارگاه‌های علمی و تخصصی پنل‌ها، جلسات خاص صنفی و انتخابات شاخه‌ها، چالش‌ها و چشم انداز‌های علمی و صنفی را برای همکاران ترسیم می‌شود.

بر این اساس، ۱۳ درصد دانش آموزان دچار قوزپشتی، ۵۸ درصد سربه جلو، ۲۰ درصد کف پای صاف، ۳۲ درصد قوس کمری، ۱۰ درصد زانوی پرانتزی یا ضربدری و حدود ۴ درصد نیز دچار اسکلیوز یا انحراف جانبی هستند.

بروز این ناهنجاری‌ها علاوه بر ایجاد درد‌های مداوم و آزاردهنده باعث کوتاهی قد، بدشکلی بدن و اختلالات قلبی عروقی می‌گردد که می‌توان با انجام توصیه‌های ساده از وقوع آن جلوگیری کرد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->