پیش‌بینی رگبار و رعد و برق در برخی استان‌ها (۷ تیر ۱۴۰۳) اجرای نظم و عدالت بدون همکاری دو نهاد وکالت و قضاوت قابل تصور نیست اگر خیلی شیفته برند و قیمت هستید، شاید چندان از این مطلب خوشتان نیاید خانه‌داری، خانه‌نشینی نیست آیا وزن و شاخص توده بدنی معیار درستی در سلامتی است؟ پیشگیری از ابتلا به زوال عقل با رژیم غذایی پرفیبر غذا‌های فوق‌فراوری‌شده، غول بیماری‌ها را بیدار می‌کند قتل نظافتچی جوان با قیچی مرد خیاط برخورد خودرو تارا و نیسان در مشهد حادثه آفرید (۶ تیر ۱۴۰۳) مبلغ علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری امشب به حسابشان واریز می‌شود (۶ تیر ۱۴۰۳) کشف ۱۴ کیلوگرم شیشه از ۲ قاچاقچی سابقه‌دار سناریوی وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند حریق گسترده دو کارگاه مبل‌سازی در حاشیه شهر مشهد قربانی گرفت (۶ تیر ۱۴۰۳) اعضای بیمار مرگ مغزی ساکن نیشابور به سه بیمار زندگی بخشید واژگونی خودرو در گناباد ۲ کشته بر جای گذاشت (۶ تیر ۱۴۰۳) یک توصیه پزشکی؛ هنگام گزش حیوانات خوددرمانی نکنید رجا درباره توقف چهارساعته قطار تهران-مشهد توضیحاتی داد (۶ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آیا زمین‌های محدوده تپه باستانی نادری در حال تصرف است؟

  • کد خبر: ۲۳۵۰۱۶
  • ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱
آیا زمین‌های محدوده تپه باستانی نادری در حال تصرف است؟
آن‌طورکه مشخص است، ارگان یا اشخاصی به‌قصد دیوارکشی و تصرف بخشی از زمین‌های جنوب غربی تپه نادری، آن را با آهک خط‌کشی کرده‌اند.

شیرین سیدی | شهرآرانیوز، وقتی روز جمعه (یکم تیر ۱۴۰۳)، با افسوس متروکه‌بودن کاروان‌سرای با‌شکوه طرق که یادگار ادوار تاریخی از صفویه تا قاجار در مشهد است، راهی رباط حداقل ۹۰۰ساله «بش ساروق» بودیم و کمی پیش از آن برای بازدید از تپه باستانی نادری در مقابل ده‌غیبی مشهد توقف کردیم، گمان نمی‌کردیم آه و افسوس ما در این مسیر قرار است رنگ نگرانی بگیرد!

صحبت از ادوار پیش و پس از تاریخ در این محوطه بود؛ از تکه‌سفال‌های شش‌هزار‌ساله تا دوره عصر آهن در ۳ هزار سال پیش و همچنین آجر‌های دوره اشکانی و اسلامی تا بقایای دژ نادرشاه افشار بر این مکان استراتژیک در شاهراه شرق به غرب.

قصد چرخیدن به دور تپه را که کردیم تا کوه‌های کم‌نظیر تافونی یا حفره‌ای پشت‌تپه را هم ببینیم و این محوطه ارزشمند طبیعی و تاریخی را بهتر بشناسیم که در حدود جنوب غربی، یک خط ممتد سفید همه ما را ترساند.

این یک هشدار جدی است برای جلوگیری از تصرف محدوده محوطه باستانی تپه نادری و تخریب چهره کوه‌های چشم‌نواز و زیبای حفره‌ای پشت آن!

آن‌طورکه مشخص است، ارگان یا اشخاصی به‌قصد دیوارکشی و تصرف بخشی از زمین‌های جنوب غربی تپه نادری، آن را با آهک خط‌کشی کرده‌اند. 

این خطوط می‌توانند خط پایانی باشند بر رؤیای شکل‌نگرفته اکتشافات باستانی در تپه‌ای با قدمت ۶ هزار سال پیش!

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->