فرمانده نیروی قدس سپاه: شهید امیرعبداللهیان صدای رسای مقاومت بود انصراف علیرضا زاکانی از ادامه رقابت انتخاباتی (۷ تیر ۱۴۰۳) نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان: آرای مردم را حق‌الناس می‌دانیم و از آنها پاسداری می‌کنیم ۶۳ شعبه آماده اخذ رأی از مردم شهرستان طرقبه شاندیز در روز انتخابات است مشهد با ۱۹۲۰ شعبه اخذ رای، بیشترین شعب را در خراسان رضوی دارد | نتایج انتخابات به صورت متمرکز از طریق وزارت کشور اعلام می‌شود ادارات ثبت‌احوال سراسر کشور در روز انتخابات، فعال هستند وزیر کشور: تعرفه‌های انتخابات به سراسر کشور ارسال شد سرافرازی یعنی مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح | نگاهی به بیانات رهبری درباره انتخابات از ۱۴ خرداد تا ۵ تیرماه استاندار خراسان‌رضوی: استخدام در نظام جمهوری اسلامی با بقیه نظام‌ها متفاوت است استخدام بیش از ٢٠ هزار نفر طی دو سال اخیر در دستگاه‌های مختلف دولتی در خراسان‌رضوی من به سیدابراهیم رئیسی رأی می‌دهم انتخابات، عرصه‌ای دیگر برای حماسه مردم دعوت شورای اسلامی شهر مشهد از مردم برای شرکت در انتخابات رئیس‌پلیس فتا از رصد عدم تبلیغات ستاد‌های انتخاباتی در فضای سایبر از ساعت ۸ صبح امروز خبر داد ۲ مدرک هویتی شناسنامه یا کارت ملی برای رای دادن مجاز است پایان مهلت تبلیغات نامزدهای انتخابات در ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه (۷ تیر ۱۴۰۳) مشهد کانون انتخابات در آخرین روز تبلیغات ریاست‌جمهوری + فیلم پیش بینی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ براساس نظرسنجی ایسپا (۶تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

زنگ خطر سازمان پزشکان بدون مرز در غزه به صدا درآمد

  • کد خبر: ۲۳۵۰۶۷
  • ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵
زنگ خطر سازمان پزشکان بدون مرز در غزه به صدا درآمد
سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرده در نوار غزه با کمبود شدید دارو و تجهیزات اولیه پزشکی روبه‌رو بوده و مجبور شده است برخی فعالیت‌های پزشکی خود را در غزه متوقف کند یا کاهش دهد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ این سازمان بین‌المللی در بیانیه‌ای اعلام کرده از پایان آوریل گذشته، موفق نشده هیچ‌گونه تجهیزات پزشکی را به نوار غزه که از ۹ ماه قبل با جنگ ویرانگر روبه‌رو است، منتقل کند.

طبق این بیانیه، تعطیلی گذرگاه رفح در مرز با مصر در پی حمله رژیم صهیونیستی به جنوب نوار غزه در تاریخ ششم مه، مانع از انتقال حجم گسترده‌ای از کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه «کرم ابوسالم» شد.

هماهنگ‌کننده این سازمان در فلسطین نیز در این رابطه اظهار کرد: کمک‌های پزشکی به دلیل محدودیت‌هایی که مسوولان رژیم صهیونیستی بر ورود آنها به غزه اعمال می‌کنند، بسیار اندک است و اگر ما نتوانیم کمک‌های پزشکی را در آینده نزدیک به غزه منتقل کنیم، احتمالا مجبور به متوقف کردن فعالیت‌های پزشکیمان می‌شویم و با توجه به نیازهای پزشکی مبرم هزاران فلسطینی در غزه، ما نمی‌خواهیم شاهد چنین چیزی باشیم.

او توضیح داد: بیمارانی وجود دارند که به شدت دچار سوختگی شدند و یا شکستگی‌های باز دارند و ما حتی داروهای مسکن کافی برای کم کردن درد آنها در اختیار نداریم. تیم‌های ما در دو بیمارستان «ناصر» و «الاقصی» مجبور شدند دفعات تعویض پانسمان‌های بیماران دچار سوختگی شدید را به دلیل کمبود گاز استریل کاهش دهند که این مساله احتمالا موجب التهاب بیشتر جراحات آنها می‌شود.

این مسوول سازمان پزشکان بدون مرز افزود: با آوارگی ۷۵ درصد از ساکنان غزه و اجبار آنها به زندگی در شرایطی بسیار سخت و هولناک، تیم‌های سازمان پزشکان بدون مرز شاهد افزایش تعداد بیماران مبتلا به بیماری‌های پوستی همانند «گال» در ماه گذشته بودند و این در حالی است که داروهای لازم برای درمان این بیماری‌ها به شکل جدی در حال کاهش است.

او همچنین تاکید کرد: سازمان پزشکان بدون مرز به مدت چند روز در مرکز درمانی در خان‌یونس که به تازگی افتتاح شده، به دلیل کمبود امدادها و داروهای لازم برای انجام فعالیت‌های درمانی و پزشکی از ارائه مشاوره‌های پزشکی عمومی بازمانده است.

همچنین این سازمان اعلام کرد، در حال حاضر ۶ دستگاه کامیون در اختیار دارد که در کل حاوی ۳۷ تن تجهیزات امدادی هستند که بیشتر آنها را تجهیزات اولیه پزشکی تشکیل می‌دهند. این کامیون‌ها در کنار نزدیک به ۱۲۰۰ دستگاه کامیون دیگر از تاریخ ۱۴ ژوئن جاری در بخش مصری گذرگاه کرم ابوسالم متوقف شدند و اجازه ورود آنها به غزه داده نمی‌شود، در حالی که فلسطینی‌ها برای نجات جانشان به آنها نیاز مبرم دارند.

هماهنگ‌کننده این نهاد بین‌المللی در ادامه این شرایط را غیر قابل درک و پذیرش توصیف کرد و گفت: این بیشتر شبیه به این است که از آتش‌نشان‌ها خواسته شود تنها نظاره‌گر آتش‌سوزی یک خانه مملو از افراد باشند و به آنها اجازه اطفای حریق داده نشود.

او در ادامه از مسوولان رژیم صهیونیستی خواست هرچه سریعتر نقاط عبوری بیشتری را برای کاهش ازدحام جمعیت در گذرگاه کرم ابوسالم بازگشایی کنند و کمک‌ها هرچه سریعتر به صورت روزانه به غزه منتقل شود.

او ضمن درخواست از تمامی طرف‌ها برای تامین مسیرهای امنی جهت انتقال کمک‌های بشردوستانه به داخل نوار غزه، تاکید کرد: این تنها راه برای متوقف کردن مرگ‌ومیرهای قابل اجتناب است.

ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ جنگ ویرانگری را با حمایت آمریکا علیه غزه آغاز کرده که بیش از ۱۲۳ هزار شهید و زخمی و بیش از ۱۰ هزار مفقودی بر جای گذاشته و همچنین موجب کمبود شدید نیازهای انسانی و مواد غذایی در این منطقه شده و کمبود غذا به ویژه در شمال نوار غزه به سطح قحطی رسیده است.

تل‌آویو با وجود صدور ۲ قطعنامه از سوی شورای امنیت برای متوقف کردن فوری این حملات و نیز حکم‌های دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص توقف یورش به رفح و ممانعت از وقوع کشتار جمعی در این منطقه و در پیش گرفتن اقداماتی برای بهبود شرایط فجیع انسانی در غزه، باز هم به حملات خود ادامه می‌دهد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->