سرخط خبرها

بلایی که سرمربیان تیم ملی ایران سر ایتالیایی‌ها آوردند!

  • کد خبر: ۲۳۵۴۲۹
  • ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶
بلایی که سرمربیان تیم ملی ایران سر ایتالیایی‌ها آوردند!
ایتالیا و کرواسی در حالی به مصاف هم می‌روند که شاید پس از پایان مسابقه یکی از آنها مجبور به خداحافظی با یورو ۲۰۲۴ شود.

گروه ورزش| شهرآرانیوز، شرایط خاص جدول و نتایجی که ایتالیا و کرواسی طی دو مسابقه قبلی خود در مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ کسب کرده‌اند، بار دیگر بی‌رحمی فوتبال را به رخ می‌کشد و اگر جدال امشب این دو تیم برنده داشته باشد هیچ بعید نیست که بازنده چاره‌ای جز جمع کردن چمدان و سوار شدن به هواپیما برای بازگشت به وطن نداشته باشد. اگرچه ایتالیا پس از پایان جنگ جهانی دوم بار‌ها مقابل یوگسلاوی صف آرایی کرد ولی مستقل شدن کرواسی در اوایل دهه ۹۰ میلادی موجب شد تا قطب جدیدی در فوتبال اروپا متولد شود و اتفاقاً این قطب گاهی اوقات حسابی لاجوردی پوشان قاره سبز را آزار داده است.

اولین پیروزی کرواسی مقابل ایتالیا در یک دیدار رسمی به پیکار‌های انتخابی یورو ۱۹۹۶ برمی‌گردد. اتفاقی که ۲۹ سال قبل رقم خورد و اتفاقاً پای فوتبال ایران هم به نوعی در آن وسط است! کرواسی برای رسیدن به جام ملت‌های ۱۹۹۶ میروسلاو بلاژویچ را بر روی نیمکت خود داشت. سرمربی فقیدی که کروات‌ها خاطرات بسیار خوبی از او دارند و توانستند همراه با این مربی عنوان سومی در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه را جشن بگیرند. بلاژویچ که زمستان سال ۱۳۷۹ به ایران آمد و هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان را بر عهده گرفت، در نخستین پیروزی کرواسی مقابل ایتالیا هدایت ملی‌پوشان کشورش را برعهده داشت و کامیابی شیرین با نتیجه دو بر یک را به نفع خود و لشکر کروات‌ها ثبت کرد.

 البته او در این راه تنها نبود، چون برانکو ایوانکوویچ راهم کنار دستش داشت و از وجود او به عنوان دستیار اول بهره می‌برد. کرواسی در حالی مردان سرزمین چکمه‌ای در قاره اروپا را شکست داد که سرمربیان اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان را روی نیمکت خود داشت و بدون شک فوتبالدوستان کروات هرگز آن مسابقه را فراموش نخواهند کرد. یکبار در مورد این دیدار با بلاژویچ صحبت کردیم و هنوز برقی که در چشمانش از بابت آن پیروزی موج می‌زد را مقابل چشمان خودمان می‌بینیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->