از کتابخانه‌های دیجیتالی تا کتابخانه‌های هوشمند در بیستمین نشست اندیشگاه رضوی زمان ثبت‌نام کاروان‌های پیاده دهه پایانی صفر به مشهد؛ دهه اول محرم نبرد آیه و آتش | روایتی از آزادسازی منطقه مرزی مهران در جنگ تحمیلی ثبت‌نام بیش از ۴ هزار زائر و مجاور در طرح تابستانی «شمیم تلاوت رضوی» برنامه‌های متنوع حرم امام‌رضا(ع) برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تعرفه‌های خونی ... زندگی جوانان را شیرین کنید! قرآن؛ چراغ روشن و رهنما در تاریکی دنیا اجرای طرح ملی «شهید رئیسی؛ تربیت کادر نوجوانان» در مشهد افزایش ظرفیت فضای باغ اردوگاه «خاتون» برای میزبانی از خانواده‌ها تله تقلیل‌گرایی و رویکرد شناختی در مطالعه دین راوی عظمت غدیر | علامه امینی به روایت فرزندش تولیت آستان قدس رضوی در آئین دومین کنگره جهانی شهدای مقاومت در حرم امام‌رضا (ع): مبارزه با مستکبران، آموزه مکتب اهل‌بیت (ع) است خدمت‌رسانی ۵۵۰ خادم حرم امام‌رضا(ع) در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ آیت‌الله علم‌الهدی: حضور مردم در انتخابات، نشانه پایمردی ملت پای کار انقلاب است | ملت ایران، صاحب بصیرت است تولیت آستان قدس رضوی رأی خود را در صندوق انداخت (۸ تیر ۱۴۰۳) | حجت‌الاسلام مروی: ملت ایران شایسته خدمت عزتمندانه است آغاز فرایند اخذ رأی در حرم امام‌رضا(ع) (۸ تیر ۱۴۰۳) + فیلم و تصاویر همسر شهید رئیسی: مردم با بصیرت می‌توانند اقامه عدل کنند+ویدئو تدریس حضرت آیت‌الله سبحانی در مدرسه تابستانی «دارالعلم»
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

برنامه‌های متنوع حرم امام‌رضا(ع) برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب

  • کد خبر: ۲۳۶۵۰۵
  • ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸
برنامه‌های متنوع حرم امام‌رضا(ع) برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب
معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی گفت: در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در اماکن متبرکه رضوی، حرم مطهر امام‌رضا(ع) به‌عنوان قطب معنوی ایران اسلامی، برنامه‌های متنوعی را طراحی و اجرا کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد به تشریح اقدامات معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در صحن و سرای بارگاه ملکوتی امام‌رضا(ع) پرداخت و گفت: بیش از ۲۰ درصد برنامه‌های سال جاری معاونت تبلیغات حرم مطهر رضوی، مختص حجاب و امربه‌معروف است که در این برنامه‌ها به‌دنبال ارتقای سطح دانش و آگاهی زائران و مجاوران حرم مطهر نسبت به اهمیت حجاب و عفاف در دین اسلام و ترویج واجب فراموش‌شده هستیم.

وی با بیان اینکه به‌صورت روزانه میز خدمت و حلقه معرفت با موضوع پوشش و حجاب با هدف ارائه مشاوره و راهنمایی بانوان در خصوص پوشش و حجاب اسلامی در رواق نجمه‌خاتون و حضرت‌معصومه(س) دایر است، گفت: در قالب این طرح، کارشناسان مجرب به ارائه مشاوره و پاسخگویی به سؤالات شرعی و احکام مربوط به پوشش بانوان می‌پردازند.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی با تأکید بر قداست و حرمت بارگاه منور رضوی و با اشاره به اینکه تذکر ادب حضور و رعایت پوشش مناسب در اماکن متبرکه توسط خدام همچنین در بین‌الصلاتین، به زائران و مجاوران گوشزد می‌شود، تصریح کرد: این تذکرات با هدف حفظ حریم حرم مطهر و ایجاد فضایی معنوی برای نیایش و عبادت زائران انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد یادآور شد: در راستای ارتقای سطح دانش و آگاهی جامعه در خصوص حجاب و عفاف، سه عنوان کتاب با عناوین «سرپوشش»، «حجاب از پیشینه تا پیامدها» و «پاسخی به پرسش‌های دخترانه» توسط معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی تولید و منتشر خواهد شد.

وی ادامه داد: این کتاب‌ها حاوی مطالب علمی و کاربردی در خصوص اهمیت حجاب در دین مبین اسلام، آثار و برکات حجاب و پاسخ به شبهات و سؤالات رایج در مورد حجاب هستند.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی اضافه کرد: در آستانه فرارسیدن ماه محرم‌الحرام هستیم؛ از همین رو دهه اول محرم به‌عنوان دهه امربه‌معروف، فرصتی مغتنم برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه است؛ لذا تصمیم گرفتیم که سلسله‌جلسات پرسمان دینی و نشست‌های تخصصی را با حضور کارشناسان برجسته حوزه دین و اخلاق در این دهه در صحن و سرای رضوی برپا کنیم.

حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد خاطرنشان کرد: در این جلسات مباحثی نظیر فلسفه حجاب، آثار و برکات حجاب، شبهات و سؤالات درباره حجاب و راهکار‌های ترویج فرهنگ حجاب در جامعه مطرح خواهد شد.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی در ادامه از احداث رواق بانوان با هدف ایجاد فضایی مناسب برای دختران نوجوان که همراه با خانواده به زیارت مشرف می‌شوند، خبر داد و گفت: رواق ویژه بانوان در ضلع جنوبی صحن پیامبراعظم(ص) واقع در حرم مطهر امام‌رضا(ع) احداث می‌شود.

وی افزود: هدف از احداث این رواق، ارتقای تجربه زیارت برای دختران نوجوان و ارائه برنامه‌های متنوع متناسب با سن و علایق آن‌هاست که شامل برگزاری کلاس‌های آموزشی، مسابقات، اردو‌ها، جلسات سخنرانی و... می‌شود.

وی تصریح کرد: در این رواق، کتابخانه‌ای نیز برای مطالعه و فعالیت‌های فرهنگی در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: احداث این رواق، گامی مهم در راستای ترویج فرهنگ فاطمی و تکریم مقام دختران در سیره اهل‌بیت‌(ع) است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->