سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

فروش میلیاردی انیمیشن «درون بیرون ۲»

  • کد خبر: ۲۳۶۶۹۴
  • ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲
فروش میلیاردی انیمیشن «درون بیرون ۲»
انیمیشن جدید پیکسار اولین فیلم سال ۲۰۲۴ شد که به فروش یک میلیارد دلاری در گیشه‌های جهانی رسید.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «درون بیرون ۲» محصول جدید دیزنی و پیکسار با شادی و اضطرابی که به ذهن رایلی نوجوان بازگردانده، موفق شد تا بدون ایجاد جو اضطراب، خوب بفروشد.

این انیمیشن با صدای امی پولر در نقش شادی و مایا هاوک در نقش اضطراب، فیلمی پر از احساسات و اولین فیلم سال است که در گیشه‌های جهانی به فروش میلیاردی رسیده است.

پس از ۱۹ روز اکران، دنباله «درون بیرون» ۴۶۹.۳ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۵۴۵.۵ میلیون دلار در سطح بین‌المللی فروخته و مجموع فروش جهانی خود را به ۱.۰۱۵ میلیارد دلار رسانده است. پیش از این تنها ۱۰ فیلم انیمیشنی به کلوپ میلیاردی‌ها پیوسته بودند که ۸ عنوان آنها متعلق به دیزنی هستند. البته این عنوان سریعترین انیمیشنی شد که به این جایگاه رسید.

این فیلم که از ۱۴ ژوئن وارد سینما‌ها شد، با فروش ۱۵۱ میلیون دلاری فراتر از انتظار‌ها ظاهر شد و حتی از «تلماسه ۲» که با فروش ۷۱۱ میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم سال تا به اینجا بود و بزرگترین افتتاحیه سال را به نام خود کرده بود، پیشی گرفت. همچنین این فیلم نخستین فیلم پس از «باربی» تابستان گذشته با افتتاحیه ۱۶۲ میلیون دلاری است که کارش را با فروش بیش از ۱۰۰ میلیون دلار آغاز کرد. «درون بیرون ۲» اکنون برای سومین آخر هفته همچنان در راس گیشه‌ها جای دارد.

این موفقیت یک مظهر دلگرمی برای سینمادار‌ها و همچنین یک پیروزی برای پیکسار محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر چندان فروش خوبی نداشته است. پیت داکتر مدیر پیکسار که کارگردانی فیلم «درون بیرون» سال ۲۰۱۵ را بر عهده داشت، معتقد است دوران کووید که موجب شد تماشاگران برای تماشای فیلم‌ها در خانه بمانند، عاملی بود که فیلم‌های «لایت یر» و «E» در سال ۲۰۲۳ فروش کمتری را تجربه کردند.

چندین عامل موجب موفقیت «درون بیرون» شده که موفقیت فیلم اصلی در سال ۲۰۱۵ با فروش ۸۵۹ میلیون دلاری و تبلیغات شفاهی خیره کننده از جمله آنهاست. فیلم جدید تقریباً ۱۰ سال پس از ماجراجویی فیلم نخست که درباره احساسات درونی - از جمله شادی (امی پولر)، غم (فیلیس اسمیت) و خشم (لوییس بلک) - دختر جوانی به نام رایلی بود، روی پرده بزرگ رفته است. دنباله این فیلم اولین تجربه کارگرانی کلسی مان و درباره رایلی نوجوان است که احساسات جدیدی شامل اضطراب (مایا هاوک)، حسادت (آیو ادبیری)، خجالت (پل والتر هاوزر) و نوستالژی (ژون اسکوئیب) را در یک کمپ هاکی تابستانی کشف می‌کند.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->