پیش‌فروش‌ بلیت‌های اربعین ۱۴۰۳ از خرداد آغاز شده است خارج‌کردن تومور یازده‌کیلویی از شکم بیماری در استان فارس + عکس ابتلا به یک بیماری درصورت دیر خوابیدن ثبت ۱۰ هزار و ۴۳۳ ولادت ایرانیان خارج از کشور در سال ۱۴۰۲ اگر تمام روز سر پا باشید، چه بلایی سر بدنتان می‌آید؟ اعلام ممنوعیت ترافیکی مراسم چهلم شهید رئیسی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه، ۱۱ تیر ۱۴۰۳) | جوّ پایدار در استان حاکم شد آزادسازی نرخ بلیت هواپیما رقابت میان ایرلاین‌ها را افزایش می‌دهد | قیمت بلیت مشهد-تهران ۲ میلیون و ۵۰۰ خواهد شد بازگشت آخرین کاروان حجاج خراسانی از سرزمین وحی به مشهد در ۱۴ تیر ۱۴۰۳ فوت ۹۴ موتورسوار تهرانی در تابستان ۱۴۰۲ زائران اربعین از کدام مرزها می‌توانند تردد کنند؟ یک کشته و ۶ مصدوم براثر تصادف در جاده فریمان- تربت‌جام (۱۱ تیر) ویدئو | زورگیری در بولوار سجاد مشهد خدمت‌رسانی ثبت‌احوال برای صدور شناسنامه المثنی پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری روان‌شناسی مثبت‌گرا چیست؟ به این دلایل مهم شب‌ها از پنکه استفاده نکنید آغاز عملیات ژئوتکنیک در تصفیه‌خانه آزادی مشهد تحول در راهبری افراد کم‌بینا با فناوری واقعیت‌افزوده
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

درخواست شهریه ۸۰ تا ۹۵ میلیون تومانی توسط برخی مدارس غیر دولتی

  • کد خبر: ۲۳۶۷۱۱
  • ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳
درخواست شهریه ۸۰ تا ۹۵ میلیون تومانی توسط برخی مدارس غیر دولتی
رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: سقف و کف شهریه تمام مدارس مشخص بوده و میانگین شهریه مدارس غیر دولتی از ۱۰ میلیون تا ۸۰ میلیون تومان است، البته برخی مدارس شهریه ۸۰ تا ۹۵ میلیون تومانی را درخواست داده‌اند که هنوز به توافق نرسیدیم و ۷۵ درصد مدارس شهریه ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومانی دارند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ احمد محمودزاده با اشاره به اینکه شهریه مدارس برای سال تحصیلی جدید براساس مواد ۱۵ و ۱۶ قانون تاسیس مدارس غیردولتی به استان‌ها ابلاغ شد، اظهار کرد: در ماده ۱۵ قانون، هفت آیتم برای تعیین شهریه ابلاغ شده است.

وی افزود: در ماده ۱۵ آمده است که الگوی تعیین شهریه مدارس و الگوی تعیین شهریه مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی با توجه به دوره تحصیلی، سطح آموزشی و پرورشی، برنامه سال تحصیلی، فعالیت‌های فوق برنامه، فضای فیزیکی و تجهیزات و شرایط منطقه‌ای و رتبه‌بندی سالانه مدارس و نرخ تورم رسمی کشور که از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌شود، توسط شورای سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی تهیه می‌شود.

محمودزاده ادامه داد: مدارس بر این اساس آیتم‌های مدنظر خود را در سامانه بارگذاری می‌کنند که توسط منطقه بررسی و تأیید می‌شود و در صورت تأیید توسط استان ابلاغ خواهد شد، البته اگر موسس مدرسه اعتراض داشته باشد می‌تواند آن را منعکس کند و اگر در حق مدرسه اجحاف شده باشد افزایش شهریه را اعمال خواهیم کرد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سه سال گذشته شهریه برخی مدارس غیر دولتی بسیار پایین بود، عنوان کرد: به عنوان مثال سال گذشته شهریه ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی داشتیم و این ارقام باعث لطمه به مدارس و افت کیفیت نیروی انسانی می‌شد.

وی اضافه کرد: سقف و کف شهریه تمام مدارس مشخص بوده و میانگین شهریه مدارس غیر دولتی از ۱۰ میلیون تا ۸۰ میلیون تومان است، البته برخی مدارس شهریه ۸۰ تا ۹۵ میلیون تومانی را درخواست داده‌اند که هنوز به توافق نرسیدیم و ۷۵ درصد مدارس شهریه ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومانی دارند.

محمودزاده بیان کرد: در مدارس غیر دولتی سه نوع شهریه ثابت و فوق برنامه درسی و غیر درسی دریافت می‌شود، خانواده‌ها می‌توانند این شهریه‌ها را به صورت مجزا در سامانه مشارکت‌ها با اسم مدرسه مشخص کنند.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: هزینه سرویس، غذا، میان‌وعده و لباس فرم خارج از شهریه مدارس بوده، همچنین برخی مدارس ممکن است بابت فعالیت‌های آموزشگاهی مانند کلاس زبان شهریه‌ای دریافت کنند. برخی مؤسسان این ارقام را با هم جمع و به عنوان شهریه کلی مدرسه اعلام می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته ۲۵۰ مدرسه غیردولتی به دلیل شهریه تعطیل شدند و والدین می‌توانند از طریق سامانه مشارکت‌ها ارقام بالای شهریه مدارس غیر دولتی را گزارش کنند، گفت: شهریه خدمات جانبی همچون سرویس، غذا و لباس فرم باید براساس عرف و قیمت‌گذاری دستگاه‌های مربوطه باشد، همچنین منوی غذای مدارس باید متناسب با محیط آموزشی باشد و اگر خانواده‌ای غذای متفاوت‌تری می‌خواهد آن را در خانه برای فرزندش تأمین کند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->