۸۳ فقره سرقت از مجتمع‌های مسکونی در غرب مشهد رمزگشایی شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) کشف ۳۵۰۰ عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی متخلف در مشهد نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳ چه زمانی اعلام می‌شود؟ اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگار ابتدایی و استثنایی ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات دستگیری اعضای باند لیلا در لانه سیاه توسط پلیس مشهد + عکس طوفان گرد و خاک در ۱۲ استان کشور (۱۷ تیر ۱۴۰۳) کارت ورود به جلسه مرحله دوم آزمون سراسری توزیع شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) عواملی که ممکن است به ریه‌های ما آسیب بزنند جزئیات دستورالعمل بهداشتی وزارت بهداشت برای ایام محرم | نظارت مستمر بر پخت و توزیع نذورات کدام افراد به تب دنگی مبتلا می‌شوند؟ | پشه آئدس از این بو‌ها خوشش نمی‌آید پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ١٧ تیر ١۴٠٣) | تداوم وزش باد در استان جزئیاتی از نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ تنها ۲۰ درصد از حجم ذخیره سد‌های خراسان رضوی آب دارد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) بازرسی بهداشتی از مواکب صلواتی در سطح مشهد | مراقب پشه آئدس باشید نتایج آزمون نهایی دوازدهم بعد از کنکور اعلام می‌شود ۳۷ درصد حجم سد‌های کشور خالی است (۱۷ تیر ۱۴۰۳) این محصولات بهداشتی غیرمجاز کودکان و نوزادان را نخرید + عکس واژگونی پراید در محور راور _ مشهد ۴ کشته و زخمی برجای گذاشت (۱۷ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۲۱۹۰ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۲ نفر در تصادفات شبانه‌روز گذشته مصدوم شدند (۱۷ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بازرسی بهداشتی از مواکب صلواتی در سطح مشهد | مراقب پشه آئدس باشید

  • کد خبر: ۲۳۷۸۳۳
  • ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶
بازرسی بهداشتی از مواکب صلواتی در سطح مشهد | مراقب پشه آئدس باشید
مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از بازرسی و نظارت بر موارد بهداشتی در مواکب و ایستگاه های صلواتی همزمان با آغاز دهه اول محرم خبر داد.

فرشید وفا در گفت و گو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به برنامه های دهه اول محرم و ضرورت پایش سلامت و بهداشت محیط اعلام کرد: شیوه های بهداشت محیط در کارگروه سلامت و محیط زیست ستاد خدمات سفر بررسی و تایید شده است و در ایام محرم و صفر به اجرا درخواهد آمد.

وی ادامه داد: برای دهه اول محرم، برنامه ریزی لازم و هماهنگی بین دستگاهی با سازمات تبلیغات اسلامی، امور مساجد، اداره کل اوقاف و امور خیریه، شهرداری، اتاق اصناف، اداره صمت، تعزیرات حکومتی و پلیس به عمل آمده است. همچنین، بازرسان بهداشت محیط نیز نظارت های خود را بر مساجد، حسینیه ها، تکایا، مواکب و ایستگاه های صلواتی آغاز کرده اند.

وفا افزود: مسئولان مواکب و ایستگاه های صلواتی ارائه دهنده نذورات خوراکی، با توانمندسازی و آموزش کامل ضوابط بهداشتی و اصول بسته بندی مواد غذایی، طبخ، توزیع و ... می توانند در این ایام خدمت رسانی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس و در راستای افزایش ضریب بهداشت در تامین و توزیع زنجیره مواد غذایی در دهه اول محرم، ۳۷۶ بازرس در قالب ۱۳۰ تیم در سطح شهر‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال هستند که از این تعداد، ۲۲۸ بازرس در قالب ۷۱ تیم در شهرستان مشهد فعال خواهند بود.

مراقب پشه آئدس باشید

مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مورد ضوابط و پروتکل های بهداشتی ارائه نذورات توضیح داد: در مورد مواد غذایی گرم، باید بسته بندی و عرضه، شرایط انتقال و زنجیره تامین را رعایت شود و طبخ غذای گرم باید بالای ۶۲ درجه باشد. همچنین از مصرف غذای گرم بیش از ۲ ساعت از زمان توزیع آن جلوگیری به عمل آید.

فرشید وفا در مورد آب آشامیدنی و یخ مورد استفاده در ایستگاه های صلواتی متذکر شد: تمامی مواکب موظفند آب آشامیدنی سالم تهیه کرده و یا از آب لوله کشی شهری استفاده کنند. در مورد استفاده از یخ لازم به ذکر است، باید یخ بهداشتی برای تهیه شربت ها تهیه شود و یخ های صنعتی صرفا برای خنک سازی غیر مستقیم نوشیدنی های نذری استفاده شود.

وی افزود: مسئولان مواکب باید بسیار مراقب این موضوع باشند، چون پشه آئدس در مناطق نمناک مستعد تخم گذاری و تکثیر است و حتما باید موارد بهداشتی رعایت شود.

وفا تاکید کرد: قند، شکر و خرمای نذری در مواکب حتما به صورت یک نفره یا در بسته بندی های بهداشتی ارائه شود و برای توزیع شربت و چای باید از لیوان های کاغذی و گیاهی استفاده شود.

وی در پایان عنوان کرد: شهروندان در صورت بروز هرگونه تخلف بهداشتی می توانند مراتب آن را با سامانه ۱۹۰ دانشگاه علوم پزشکی در میان بگذارند تا در اسرع وقت رسیدگی کامل به عمل آید.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->