بذرپاش: قانون ساماندهی بازار املاک و مسکن ابلاغ شد و سقف اجاره‌بها مشخص شد | تبعات حقوقی در انتظار مشاوران املاک متخلف سید حسن نصرالله: هرگز از حمایت غزه دست نمی‌کشیم | رژیم صهیونیستی در بدترین روز‌های خود بسر می‌برد گنابادی نژاد: دولت سیزدهم، هیچگاه دچار حواشی نشد | حمایت از صنایع فرهنگی باید استمرار پیدا کند کرامت انسانی در گرو الگوگیری از سیره و آموزه‌های معصومین(ع) است اعتراض زاکانی به انتقادات اعضای شورای شهر تهران؛ «کاملاً نادرست است» لایحه متناسب‌سازی حداقل‌بگیرها هم به مجلس ارائه شد | تصویب آیین‌نامه واردات خودروی مدل ۲۰۱۹ به‌بالا برای همه ایرانیان + فیلم شایسته‌سالاری معیار رئیس‌جمهور در انتخاب مدیران باشد شلیک پدافند هوایی در جاده قم، ارتباطی با سایت هسته‌ای نداشت اسماعیلی انتصابات جدید در وزارت فرهنگ را رد کرد + فیلم ویدئو | ظریف امشب به تلویزیون می‌رود (۲۷ تیرماه ۱۴۰۳) وزیر کار: رکورد تاریخی کاهش نرخ بیکاری در بهار ۱۴۰۳ شکست باقری در دیدار با لاوروف آخرین وضعیت همکاری‌های دوجانبه و مسائل منطقه‌ای را بررسی کرد گفت‌وگوی تلفنی امیر قطر و ماکرون درباره تحولات غزه اردوغان: اسرائیل را وادار به آتش‌بس می‌کنیم | به دنبال تقویت روابط با روسیه و چین هستیم رئیس‌جمهور پیشین روسیه: پیوستن اوکراین به ناتو یعنی اعلان جنگ باقری‌کنی: لبنان زنده‌کننده شکست‌های تاریخی برای صهیونیست‌هاست پاسخ تهران به اتهام «نقش‌داشتن ایران در ترور ترامپ» سخنگوی وزارت امورخارجه: آمریکا به برجام بازگردد؛ پاسخ متناسب خواهیم داد نماینده ایران در شورای امنیت: خروج یک جانبه آمریکا از برجام به زیان همه بود+فیلم جزئیات تازه از مذاکرات میان گروه‌های فلسطینی حماس و فتح به میزبانی چین
سرخط خبرها

رئیس‌جمهور پیشین روسیه: پیوستن اوکراین به ناتو یعنی اعلان جنگ

  • کد خبر: ۲۳۹۴۱۵
  • ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۱
رئیس‌جمهور پیشین روسیه: پیوستن اوکراین به ناتو یعنی اعلان جنگ
مقام ارشد روسیه درباره پیوستن اوکراین به ناتو هشدار داد.

به گزارش شهرآرانیوز، «دیمیتری مدودف» رئیس‌جمهور پیشین روسیه هشدار داد پیوستن اوکراین به ناتو به معنای اعلان جنگ به مسکو خواهد بود و تنها، اتخاذ جانب «احتیاط» از سوی این ائتلاف است که ممکن است از تکه‌تکه‌شدن جهان جلوگیری کند.

سران «پیمان آتلانتیک شمالی» یا همان ناتو در کنفرانس هفته گذشته خود از پیوستن اوکراین به این ائتلاف حمایت کردند، اما زمانی برای آن تعیین نکردند. با این حال، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو می‌گوید امیدوار است کی‌یف تا سال ۲۰۳۴ عضو ائتلاف شود.

مدودف که هم‌اکنون معاون شورای امنیت روسیه است، در مصاحبه‌ای که روز چهارشنبه منتشر شد، به رسانه روسی aif درباره پیوستن اوکراین به ناتو گفت: «این در اصل اعلان جنگ خواهد بود، اگرچه با تاخیر».

رئیس‌جمهور پیشین روسیه با این‌حال گفت تا سال ۲۰۳۴ هیچ کدام از رهبران فعلی ناتو در سمت‌های خود حضور ندارند و اوکراین هم «وجود نخواهد داشت».

او همچنین گفت: «اقداماتی که مخالفان روسیه برای سال‌هاست که علیه ما انجام می‌دهند، یعنی گسترش ائتلاف، ناتو را به نقطه بدون بازگشت می‌برد».

مقام ارشد روس همچنین گفت روسیه ناتو را تهدید نکرده، اما به تلاش‌های این ائتلاف برای گسترش منافع خود، پاسخ می‌دهد.

مدودف گفت: «هر چه این اقدامات بیشتر شود، پاسخ ما هم شدیدتر خواهد بود. اینکه آیا این اقدام کل سیاره زمین را تکه‌تکه‌خواهد یا خیر، به اتخاد جانب احتیاطِ طرف مقابل بستگی دارد».

رئیس‌جمهور سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ روسیه همچنین هشدار داد تسلیح ارتش اوکراین توسط آمریکا و متحدانش به «فاجعه اتمی» منجر می‌شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->