اعمال قانون ۱۸۳۷ خودروی حادثه ساز در مشهد | توقیف ۴۴ خودروی متخلف (۱ مرداد ۱۴۰۳) چرا کمک هزینه معیشتی معلولان متوقف شده است؟ چرا قانون متناسب ‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به درستی اجرا نمی‌شود؟ انتشار فایل کتاب‌های درس دانش آموزان مدارس از امروز (یکم مرداد ۱۴۰۳) یک میلیون تومان متناسب‌سازی به حساب بازنشستگان کشوری واریز می‌شود، اما برای بازنشستگان تامین اجتماعی، نه (یکم مرداد ۱۴۰۳) چند راهکار مناسب برای تحمل راحت گرمای شدید این روز‌ها تصادف دو خودرو سنگین در بزرگراه مشهد _ باغچه یک کشته برجای گذاشت (یکم مرداد ۱۴۰۳) تب، سردرد و بدن درد مهمترین علائم بیماری تب دنگی است چه عواملی زمینه‌ساز انسداد سینوس‌ها و ایجاد بیماری سینوزیت می‌شوند؟ فعالیت ۹۵ خانه نگهداری از فرزندان بی‌سرپرست در خراسان رضوی افزایش ۱۹ درصدی بارندگی‌ها در کشور نسبت به سال آبی گذشته اعترافات قاتل سنگدل به قتل نگهبان گاراژ با ضربات سنگ دستگیری فالگیر شیطان‌صفت به جرم آزار و اذیت زن جوان دستگیری متهم به قتل مسلحانه مدیرعامل شرکت ساختمانی در سهروردی پنج کشته و سه مصدوم بر اثر حادثه رانندگی در لرستان+تصویر (۳۱ تیر ۱۴۰۳) قاپ‌زن‌های حرفه‌ای با شلیک پلیس تسلیم شدند دستگیری دو قاچاقچی حرفه‌ای| قاچاق موادمخدر با تاکسی
سرخط خبرها

فعالیت ۹۵ خانه نگهداری از فرزندان بی‌سرپرست در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۲۴۰۳۴۹
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۷
فعالیت ۹۵ خانه نگهداری از فرزندان بی‌سرپرست در خراسان رضوی
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: هزار و ۸۰۰ کودک و نوجوان بی‌سرپرست و بد سرپرست در ۹۵ خانه نگهداری فرزندان این استان مراقبت می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، حمیده محدث در دیدار با فرماندار تایباد، با اعلام این خبر، اظهار کرد: این کودکان در سنین زیر سه سال شیرخوار، سه تا ۶ سال، هفت تا ۱۲ سال و ۱۳ تا ۱۸ سال در این مراکز ساکن هستند.

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی کودکان از مهمترین اولویت‌های مراکز بهزیستی است، اظهار کرد: ماهیانه ۲۵ میلیون ریال برای هر یک از فرزندان در این مراکز مستمری پرداخت می‌شود.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر در ۲۱ شهرستان استان خانه نگهداری فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست فعال است.

وی با اشاره به اینکه اتباع خارجی بیشترین کودکان کار خراسان رضوی هستند، گفت: در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ افزون بر ۷۰ درصد کودکان کار خیابانی استان از اتباع خارجی بودند که هزار و ۲۰۰ نفر از آنان ساماندهی شده‌اند.

محدث در ادامه با بیان اینکه هم اکنون ۲۵۰ خانواده خراسان رضوی متقاضی دریافت فرزند خواندگی هستند، بیان کرد: اغلب والدین به دنبال به فرزند گرفتن کودکان سالم و دارای سلامتی قطعی هستند، به همین دلیل کودکان دارای بیماری و معلول جزء گروهی از کودکان هستند که در مراکز بهزیستی ماندگار و حضورشان دائمی می‌شود.

به گفته وی، اما در این میان هستند افرادی که با نیت خیرخواهانه کودکان دارای بیماری خاص و معلول را به فرزندخواندگی قبول می‌کنند.

اختصاص ۲۰۴ میلیارد ریال برای اشتغال مددجویان بهزیستی تایباد

همچنین فرماندار تایباد گفت: امسال ۲۰۴ میلیارد ریال اعتبار به حوزه اشتغال مددجویان بهزیستی این شهرستان اختصاص یافته است که سال قبل این رقم به ۱۳۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار رسید و بستر اشتغال ۱۷۵ نفر از معلولین این شهرستان فراهم شد.

مهدی شیردل افزود: هم اکنون بهزیستی شهرستان تایباد چهار هزار و ۸۵۳ توانیاب را تحت پوشش برنامه‌های حمایتی خود قرار داده است.

وی اظهار کرد: بهزیستی تایباد برای سه هزار و ۵۴۳ توانیاب تحت پوشش خود در این شهرستان ماهیانه ۵۵ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال مستمری پرداخت می‌کند.

فرماندار تایباد ادامه داد: در زمان حاضر فقط ۱۶۴ نفر از خانواده‌های تایباد در صف انتظار دریافت مستمری قرار دارند.

وی گفت: این نهاد حمایتی در تایباد، ۲۶۲ خانواده ۲ معلول، ۳۳ خانواده سه معلول، ۶ خانواده چهار معلول و یک خانواده ۶ معلول را تحت حمایت خود قرار داده‌اند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->