واکنش نمایندگی ایران به دروغ‌پردازی اسرائیل علیه تهران در المپیک یاوه گویی ترامپ درباره ترور احتمالی خودش و ایران نشست استانداران با حضور وزیر کشور در مشهد برگزار شد شکست خفت بار رژیم صهیونیستی در پروژه غرق کردن تونل‌های غزه کشته‌های ارتش اسراییل به ۶۸۷ نفر رسید هدیه متفاوت دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب به مسعود پزشکیان رهبر معظم انقلاب: جریان جهانی حمایت از فلسطین متاثر از روح انقلاب اسلامی است+فیلم نخست وزیر پاکستان: تهدید‌های تروریستی از کشور‌های همسایه را تحمل نمی‌کنیم عربستان از پروژه‌های بلند پروازانه دست می‌کشد اخلاقی: نباید با مرزبندی میان مجلس و دولت این دو قوه را به سمت تنش ببریم پادشاه اردن پارلمان این کشور را منحل کرد هشدارها درباره تشدید عضوگیری آنلاین داعش از میان نوجوانان اروپا ایران از توافق حاصله در مورد یمن استقبال کرد مدافعان «سوباشی» با رشادت و ازخودگذشتگی، امنیت کشور را حفظ کردند وحیدی: ماندگاری زائران اربعین در کشور عراق بیشتر از ۷ روز نباشد گزینه‌های ریاست کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مشخص شدند وزارت دفاع ارمنستان گزارش‌ها درباره امضای قرارداد تسلیحاتی با ایران را تکذیب کرد مقامات آذربایجان و رژیم صهیونیستی درباره مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو کردند پوتین با اسد در کاخ کرملین دیدار کرد عملکرد جاوید رحمان به گزارش ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران
سرخط خبرها

اخلاقی: نباید با مرزبندی میان مجلس و دولت این دو قوه را به سمت تنش ببریم

  • کد خبر: ۲۴۱۱۳۵
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۴
اخلاقی: نباید با مرزبندی میان مجلس و دولت این دو قوه را به سمت تنش ببریم
نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر انقلاب تاکید داشتند که مجلس باید در تعامل با دولت باشد؛ لذا نباید یک مرزبندی بین دولت و مجلس ایجاد کنیم و این دو قوه را به سمت تنش ببریم.

حسنعلی اخلاقی امیری در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص دیدار نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب گفت: معمولا در ابتدای هر دوره مجلس، نمایندگان مجلس با رهبر انقلاب دیدار دارند که در مجلس دوازدهم نیز این دیدار به دلیل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری با تاخیر همراه شد.

وی افزود: دیدار نمایندگان با رهبر انقلاب دو رویکرد عمده دارد. چون نمایندگان وکیل مردم هستند و از شهر‌ها و استان‌های مختلف در خانه ملت جمع شده‌اند، این دیدار عملا تجدید میثاق با رهبر انقلاب است که در هر دوره اتفاق می‌افتد که خودش به وحدت و انسجام ملی نیز کمک می‌کند. همچنین نمایندگان در این دیدار دغدغه‌های رهبر انقلاب را دریافت می‌کنند.

تعامل مجلس و دولت برای تشکیل کابینه‌ای قوی مورد تاکید رهبری بود

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری که در این دیدار به نمایندگان ملت تاکید شد، تصریح کرد: بحث تعامل با دولت و تعیین کابینه قوی و کارآمد، مورد تاکید ایشان بود. همچنین ایشان ویژگی‌های انتخاب وزرا به رئیس جمهور و نمایندگان مجلس برای دادن رای اعتماد را مشخص کردند تا تعامل میان دولت و مجلس اتفاق بیافتد تا رئیس جمهور منتخب کابینه‌ای قوی به مجلس معرفی و سپس مجلس با رای اعتماد به سر و سامان‌دهی هرچه زودتر وزارت‌خانه‌ها کمک کند.

اخلاقی امیری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند که هر سه قوه اجزای کل نظام جمهوری اسلامی هستند. کشور وقتی پیشرفت خواهد کرد و آرامش خواهد داشت و به اهدافش خواهد رسید که این سه قوه وظایف خود را بر اساس قانون اساسی به صورت دقیق و تعامل با هم انجام دهند. یک مجموعه قوای سه گانه در کنار هم اگر باهم حرکت کنند، زودتر می‌توان به اهداف کشور رسید.

پزشکیان به شعارهایش برای استفاده از تمام طیف‌های سیاسی عمل کند

وی بیان کرد: بنابراین بحث تعامل با دولت و رئیس جمهور منتخب جزو تاکیدات مقام معظم رهبری بود و مجلس نیز این را به عنوان یک اصل بپذیرفته است. همچنین انتظار می‌رود رئیس جمهور منتخب بر اساس شعار‌هایی که در زمان انتخابات داده است، نظرات تمام طیف‌های سیاسی را در کابیته دخالت دهد و کابینه‌ای با نگرش حداکثری و وفاق ملی که به کمک سریع‌تر کشور در راستای اهداف خود حرکت می‌کند، تلاش کند.

مردم دیگر تعابیر اصولگرایی و اصطلاح طلبی را نمی‌پسندند

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی در خصوص تفاوت طیف سیاسی دولت و مجلس یادآور شد: در واقع اصطلاح اصولگرایی و اصلاح‌طلبی امروز دیگر بیانگر واقعیت جامعه ایران نیست. در چهل و ششمین سال پیروزی انقلاب مردم دیگر از این تعابیر عبور کرده‌اند. امروز همه باید در ذیل عنوان کسانی که تفکر انقلاب اسلامی و مردم سالاری دینی را بذیرفته‌اند، حرکت کنند. مجلس و دولت هر دو برآمده از اراده مردم هستند و مردم امروز دیگر این تعابیر را نمی‌پسندند.

اخلاقی گفت: امروز نباید با این تعاریف اصولگرایی و اصلاح‌طلبی مردم را دچار دغدغه کنیم و آرامش مردم را عقب بیندازیم. احساس می‌کنم این اتفاق در این مجلس و دولت با یک تعامل مثبت رخ خواهد داد. امیدوارم قوه مجریه و مقننه دست به دست هم مشکلاتی که امروز در زندگی مردم قرار دارد را با کمک رسانه‌ها برطرف کنند.

وی عنوان کرد: سلیقه‌های سیاسی مجلس و دولت متفاوت است، اما از این مراحل دیگر عبور کرده‌ایم که بگویم یک جناح اصولگرا است و یک جناح دیگر اصلاح طلب. رهبر انقلاب با توجه به همین اختلاف سلیقه‌ها، تاکید داشتند که مجلس باید در تعامل با دولت باشد. پیشرفت دولت پیشرفت همه کشور است و اگر دولت مشکلی داشته باشد مشکل تمام کشور است؛ لذا نباید یک مرزبندی بین دولت و مجلس ایجاد کنیم و این دو قوه را به سمت تنش ببریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->