روز داغ مشهد از دریچه بازار و اصناف + فیلم (۶ مرداد ۱۴۰۳) برخورد جدی بازرسان اصناف با گرانفروشی در نمایشگاه مبلمان مشهد (۶ مرداد ۱۴۰۳) تعطیلی چهارساعته مجتمع‌های تجاری و پاساژ‌های مشهد تا ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ عرصه میدان شهدای مشهد کانون اصلی فعالیت‌های فرهنگی و زیارتی دهه پایانی ماه صفر پس از نیم قرن، ۱۹۰ هکتار از اراضی آرامستان بهشت‌رضا(ع) سنددار شد بازار‌های سیار مشهد در پی افزایش دما، فردا (یکشنبه، ۷ مرداد ۱۴۰۳) تعطیل می‌شوند فردا (یکشنبه، ۷ مرداد ۱۴۰۳) ساعت سرویس‌دهی مترو مشهد در پی گرما تغییر می‌کند روزگار تلخ یک سازه تاریخی در مشهد| آسیاب «کنه‌بیست» خراب است و میراث‌فرهنگی خواب اعمال‌قانون ۱۴۷۳ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۰ خودروی متخلف توقیف شدند (۶ مرداد  ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در میدان جهاد، بزرگراه شهید چراغچی و خیابان امام‌خمینی(ره) در مشهد (۶ مرداد ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد امروز آلوده است (۶ مرداد ۱۴۰۳) زمین «روز بازار» مجیدیه مشهد به‌زودی آسفالت می‌شود بولوار تازه تاسیس قمربنی‌هاشم(ع) مشهد آماده بهره‌برداری | تقاطع مصلی به بولوار حر متصل می‌شود پارک تخصصی «کودک و سلامت» در مشهد احداث می‌شود مشکلات مُلک آباد روی میز شورای شهرستان | از کمبود اتوبوس تا کیفیت آب تغییر در ساعت فعالیت پاکبانان و باغبانان مشهدی از شنبه (۶ مرداد ۱۴۰۳) تولید ۸۸ هزار تن آسفالت در کارخانه شهید مجیدی مشهد | رکورد تولید آسفالت شکست مرگ دلخراش سرنشین سمند در کمربند سبز مشهد (۵ مرداد ۱۴۰۳) دیدار رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با مدیر عامل سازمان مدیریت آرامستان‌های مشهد اعلام آمادگی شهرداری مشهد برای ایجاد ایستگاه‌های شارژ خودرو‌های برقی دستگیری ۴ شرور در کوی امیر مشهد (۵ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

زمین «روز بازار» مجیدیه مشهد به‌زودی آسفالت می‌شود

  • کد خبر: ۲۴۱۳۰۴
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵
زمین «روز بازار» مجیدیه مشهد به‌زودی آسفالت می‌شود
آبان سال گذشته یکشنبه‌بازار و چهارشنبه‌بازار واقع در الهیه ۲۵ به ضلع جنوبی بازار قدیم خودرو مجیدیه منتقل شد تا به فعالیت خود ادامه دهد. در این گزارش پای درد و دل غرفه داران این بازار نشستیم.

 به گزارش شهرآرانیوز، جابه‌جایی روز بازار مجیدیه به دنبال مطالبات مردمی و با هدف حمایت از دست‌فروشان انجام شد، اما مشکلات جدیدی برای غرفه‌داران و شهروندان به همراه داشت. در بازدید میدانی خبرنگار ما از چهارشنبه‌بازار، به گفتگو با شهروندان و غرفه‌داران پرداختیم و مشکلات آنها را مورد بررسی قرار دادیم.

انتقال با هدف حمایت از دست‌فروشان

بنا به گفته مسئولان شهرداری یکی از اهداف اصلی جابه‌جایی یکشنبه بازار و چهارشنبه‌بازار مجیدیه، حمایت از دست‌فروشان و فراهم کردن فضایی مناسب برای کسب‌وکار آنها بود. با تحویل زمین بازار مجیدیه، این بازار‌ها به صورت موقت به زمینی در روبه‌روی بازار قدیمی مجیدیه منتقل شد. با این حال، مشکلات مربوط به زمین جدید و شرایط فیزیکی آن، نارضایتی زیادی را در میان غرفه‌داران به وجود آورده است.

زمین «روز بازار» به‌زودی آسفالت می‌شود

مشکلات زمین

یکی از اصلی‌ترین مشکلات مطرح شده غرفه‌داران، نامناسب بودن زمین جدید است. این زمین به صورت شن و خاکی است و آسفالت نشده است سبب بروز مشکلات فراوانی برای غرفه‌داران می‌شود. در بازدید میدانی از این بازار، یکی از غرفه‌داران می‌گوید: زمین کاملا شن و خاکی است و در روز‌های بارانی بسیار گل‌آلود می‌شود.

 این شرایط باعث می‌شود که ما نتوانیم به‌راحتی غرفه‌های خود را برپا کنیم و مشتریان نیز با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شوند. در این گزارش میدانی ما، بسیاری از غرفه‌داران از این شرایط ناراضی بودند و درخواست کردند که زمین بازار آسفالت و زیرساخت‌های لازم برای فعالیت مناسب آنها فراهم شود. یکی از غرفه‌داران بیان می‌کند: ما انتظار داریم که مسئولان به این مشکلات رسیدگی کنند و زمین بازار را آسفالت کنند تا بتوانیم با خیال راحت به فعالیت خود ادامه دهیم.

زمین «روز بازار» به‌زودی آسفالت می‌شود

هزینه بالای اجاره ماهانه

یکی دیگر از مشکلاتی که از سوی غرفه‌داران مطرح شد، هزینه بالای اجاره ماهانه غرفه‌ها‌ست. بسیاری از دست‌فروشان که توانایی مالی محدودی دارند، از این هزینه‌ها گلایه دارند و معتقدند که این رقم برای آنها بسیار زیاد است. یکی از غرفه‌داران می‌گوید: رقم اجاره ماهانه برای ما که دست‌فروش هستیم بسیار زیاد است و این امر باعث می‌شود تا بسیاری از همکاران ما نتوانند در این بازار فعالیت کنند.

پاسخ‌گویی مسئولان مربوط

در این بازدید میدانی، معاون سامان‌دهی مشاغل و صنوف سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد نیز همراه ماست. رضا محمدی به مشکلات مطرح شده غرفه‌داران پاسخ می‌دهد. همراه با او در بازار قدم می‌زنیم. او به معرفی اقدامات انجام شده در چند ماه اخیر می‌پردازد. معاون سامان‌دهی مشاغل و صنوف در این گفتگو اظهار می‌کند: ما از مشکلات موجود آگاه هستیم و در تلاشیم تا با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، شرایط بهتری را برای غرفه‌داران ایجاد کنیم.

 او با بیان اینکه این بازار با مساحت تقریبی ۷.۸ و ۳.۷ پارکینگ عمومی است، توضیح می‌دهد: خدماتی که به شهروندان در این بازار ارائه می‌شود شامل میوه، موادغذایی، پوشاک و پارچه است. با مساعدت آقای بهشتی، معاون دادستانی مشهد، این فضا برای روزبازار در نظر گرفته شد و با همت مدیرعامل سازمان برای آسفالت نیز تا حدی قول آن را از معاون دادستان مشهد گرفته‌ایم.
معاون سامان‌دهی مشاغل و صنوف سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد می‌افزاید: در حال پیگیری هستیم تا بتوانیم خدمات آن را افزایش دهیم.

محمدی با اشاره به اینکه این زمین کاربری فضای سبز دارد و در حاشیه بزرگراه است، بیان می‌کند: از همین حیث نگرانی معاون دادستانی بابت خطرآفرینی آن برای شهروندان است که در حال برطرف کردن نگرانی‌ها هستیم.
او درباره امکانات این روزبازار می‌گوید: چندین سرویس بهداشتی کانکسی نصب شده است. علاوه بر آن غرفه‌ای کانکسی برای مواد غذایی برپا کرده‌ایم.

محمدی در ادامه احداث پل عابر پیاده، تعبیه ایستگاه اتوبوس برای جمعه‌بازار خودرو و سکوی کارشناسی رنگ رایگان را از دیگر موارد اجرا شده در این بازار ذکر می‌کند. او همچنین اشاره دارد که در آینده نزدیک نیز دوربرگردان بازار اصلاح هندسی می‌شود.
معاون سامان‌دهی مشاغل و صنوف درباره گلایه غرفه‌داران از مشخص نبودن محل غرفه‌ها و هزینه دریافتی ۳۲۰‌هزار تومان در ماه از سوی سازمان، توضیح می‌دهد: طبق تعرفه‌های مصوب شورای اسلامی شهر مشهد، غرفه معمولی ۴۰‌هزار تومان و غرفه نبشی هم ۸۰‌هزار تومان است، اما هزینه‌های بالای نگهداری این بازار زیاد است. این ارقام در معنای واقعی درآمد برای سازمان نیست. گلایه غرفه‌داران بابت مشخص نبودن محل استقرار آنهاست. با آسفالت شدن، غرفه‌ها شماره‌گذاری می‌شود و دغدغه غرفه‌داران برطرف می‌شود.

زمین «روز بازار» به‌زودی آسفالت می‌شود

واکنش شهروندان و غرفه‌داران

در ادامه شهروندان و غرفه‌داران از حضور یکی از مسئولان سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی و پاسخ‌گویی حضوری استقبال کردند. آنها همچنان خواستار اقدامات عملی و سریع برای بهبود شرایط بازار هستند. یکی از شهروندان که به صورت منظم به این بازار می‌آید، می‌گوید: ما از مسئولان می‌خواهیم که به وضعیت این بازار رسیدگی کنند و زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند تا هم غرفه‌داران بتوانند با خیال راحت فعالیت کنند و هم ما بتوانیم از خدمات این بازار بهره‌مند شویم.

یکی از غرفه‌داران نیز بیان می‌کند: ما از مسئولان تقاضا داریم که به وعده‌های خود عمل کنند و هر چه سریع‌تر زمین بازار را آسفالت کنند. همچنین باید هزینه‌های اجاره ماهانه را کاهش دهند تا ما بتوانیم با آرامش به فعالیت‌های خود ادامه دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->