پرداخت ۴۰ هزار فقره وام ۳۰۰ میلیونی به بازنشستگان تامین اجتماعی معاون وزیر بهداشت: شیوع «سرخک» در عراق| زائران اربعین نسبت به کامل کردن سابقه واکسیناسیون کودکانشان اقدام کنند خدمات صندوق بازنشستگی به زائران اربعین اعلام شد + جزئیات ۱۴۴ میلیارد تومان جهت تامین مسکن مددجویان بهزیستی خراسان رضوی پرداخت شد وزیر آموزش و پرورش در مشهد: تقویت جایگاه انجمن اولیا و مربیان به نفع نظام آموزش و پرورش است ۴۴۰ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در مشهد انجام شده است سخنگوی سازمان نظام پزشکی مشهد: تنها ۳ هزار پزشک عمومی در شهر مشغول طبابت هستند رئیس انجمن پزشکان عمومی خراسان‌رضوی: مطب‌های پزشکان عمومی یکی به یکی در حال تعطیلی است چرا در فصل‌های گرم سال عرق سوز می‌شویم؟ اگر می‌خواهید هورمون‌هایتان تنظیم شوند، از مصرف برخی مواد غذایی اجتناب کنید طرز تهیه کیک شکلاتی ساده و خوشمزه + فیلم ورود گردشگران ایرانی به ترکیه ۴۲ درصد افزایش یافت همه چیز درباره تغذیه کودکان زیر ۲ سال دستگیری مرد شکاک که همسر و خواهرزنش را در چناران به قتل رساند + عکس تقویم آزمون‌های کشوری سال ۱۴۰۴ اعلام شد + جدول راهکار‌های مقابله با موتیسم یا لالی انتخابی، اختلال اضطرابی در دوران کودکی نهضت سواد آموزی: فرایند آموزش برای اتباع و غیراتباع بی‌سواد «رایگان» است کدام گرمازدگی‌ها نیاز به اعزام آمبولانس دارد؟ چرا حق عائله‌مندی به «زنان بازنشسته‌ی کارگری» تعلق نمی‌گیرد؟ طب سنتی یا طب  رایج؟ | گزارشی درباره  غفلت از ظرفیت‌های طب قدیم و سنتی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ١١ مرداد ١۴٠٣) | ماندگاری هوای گرم تا اواسط هفته آینده ۴ پرده از ۴ پرونده سرقت در مشهد
سرخط خبرها

وزیر آموزش و پرورش در مشهد: تقویت جایگاه انجمن اولیا و مربیان به نفع نظام آموزش و پرورش است

  • کد خبر: ۲۴۲۵۱۷
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰
وزیر آموزش و پرورش در مشهد: تقویت جایگاه انجمن اولیا و مربیان به نفع نظام آموزش و پرورش است
وزیر آموزش و پرورش گفت: لازمه پیشبرد اهداف تربیتی و پرورشی در بین دانش‌آموزان، تقویت جایگاه انجمن اولیا و مربیان در مدارس است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ روز پنجشنبه در آیین آغاز پنجمین اجلاس سراسری نماز دانش‌آموزان کشور در مشهد افزود: با کمال تاسف در فرآیند کوچک‌سازی و چابک‌سازی ناموفق عمل کرده‌ایم و بخش‌هایی را با این نیت ضعیف کرده‌ایم که از آن جمله می‌توان به ساختار انجمن اولیاء و مربیان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه اکنون نقش انجمن اولیا و مربیان در مدارس بسیار ضعیف شده است، بیان کرد: این امر ناشی از برداشت اشتباه از چابک‌سازی است و خوشبختانه در این دوره کار را شروع کردیم و اساسنامه جدید انجمن تهیه و تدوین شده است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه اظهار کرد: مدرسه شریک خانواده است و برای این منظور باید سازو کاری باشد تا والدین نسبت به آینده فرزندان‌شان دغدغه ذهنی داشته باشند.

وی تاکید کرد: باید خانواده‌ دانش‌آموزان به این نتیجه برسند که تربیت و پرورش از آموزش مهم تر است و پیشی گرفتن تربیت و آموزش از خانواده شروع می‌شود، بنابراین والدین باید برای فرزندان‌شان وقت بگذارند.

صحرایی با بیان اینکه حضور مادران و دختران در کنار هم در اردوهای یک روزه آموزش و پرورش نوید بخش تحول بزرگی در آموزش و پرورش است، اظهار کرد: تقویت رابطه میان والدین و فرزندان از ضرورت های زندگی است.

کار فرهنگی باید دارای اصالت باشد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تلاش ما در انجام کار فرهنگی در راستای تربیت و پرورش دانش‌آموزان است، گفت: کار فرهنگی باید دارای اصالت باشد تا شاهد اثرگذاری آن باشیم.

به گفته وی، خدمت فرهنگی باید به کار فرهنگی متصل شود تا شاهد تاثیر مثبت آن در دانش‌آموزان باشیم.

وی ادامه داد: اهمیت کار فرهنگی را بیش از پیش باید در آموزش و پرورش نشان داد و در عین حال کار فرهنگی معطل عمل هم هست و باید در عرصه عمل کارایی خود را نشان دهد.

صحرایی با اشاره به ضرورت وجود نمازخانه در مدارس بیان کرد: موضوع نماز و اقامه آن وابستگی مطلق به وجود موکب یا نمازخانه ندارد، بلکه وابسته به اصل اصلاح شدن پیش فرض‌ها است، به این معنا که باید اقامه نماز در اعتقادات و باورها قوی شود.

وی با بیان اینکه امروز با نسلی مواجه هستیم که دنیای متفاوتی دارند، گفت: اما باید بدانیم این نسل هم دارای فطرت بوده و اقامه نماز که پاسخگویی به یک نیاز فطری است باید ترویج و آموزش داده شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه لازم است معاونت پرورشی برای نماز خواندن دانش‌آموزان بر روی نماز سروقت خواندن مدیران کار کند، گفت: آیین نامه اجرایی مدارس اختیارات فوق العاده به مدیران داده که می توانند در این زمینه تصمیم‌گیری کنند.

صحرایی اظهار کرد: سخنرانی رییس‌جمهور بسیار امیدآفرین، انسجام بخش و راهگشا بود و ترور شهید اسماعیل هنیه بار دیگر نشان داد، با شهادت بزرگانی مانند سردار سلیمانی و اسماعیل هنیه، جبهه مقاومت قوی تر شده است.

وی تاکید کرد: واقعیت این است که اسرائیل به نقطه نابودی و زوال رسیده است، جبهه مقاومت امروز به مسئله اول جهان تبدیل شده است.

پنجمین اجلاس سراسری نماز دانش آموزان با حضور وزیر آموزش و پرورش امروز در محل ساختمان بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در مشهد برگزار شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->