پرسپولیس اسپانسر جدید رو می‌کند گوهری پول داد تا جدا شود اخراج ورزشکار پاراگوئه از المپیک نتیجه و ویدئو بازی امین میرزازاده مقابل حریف آمریکایی در کشتی فرنگی المپیک پاریس (۱۵ مرداد ۱۴۰۳) | فینال زودرس لوپز و میرزازاده برنامه‌های ویژه رئال مادرید برای آلفونسو دیویس مهاجم استقلال به گل گهر پیوست + عکس حمایت مهاجم سابق پرسپولیس از تفتیان + عکس ویلیامز و بارسلونا در بن بست رابطه جلالی و نکونام دوباره خراب شد حسین نژاد لژیونر جدید فوتبال ایران بوناونتورا، ستاره جدید الشباب عربستان + عکس تاریخ و ساعت بازی سپاهان و شباب الاهلی در لیگ نخبگان | ورود طوفان زرد به آسیا حرکت جالب قهرمان المپیک + عکس پخش زنده بازی‌های کشتی گیران ایران در المپیک پاریس (دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳) + تاریخ و ساعت مهدی محسن نژاد و امین میرزازاده پخش زنده بازی‌های روز دهم المپیک پاریس (دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳) + بازی‌های ورزشکاران ایرانی پخش اختصاصی کشتی‌های المپیک در ایران ملی پوش پرسپولیس به خاطر المپیک بدنسازی نمی‌کند وزیر ورزش پزشکیان در اختتامیه المپیک معرفی می‌شود؟ گزارش ساعتی آزادکاران به دبیر توجه تلویزیون ترکیه به پر امیدترین کشتی‌گیر ایرانی در المپیک
سرخط خبرها

گاف عجیب داوران در رکوردشکنی دونده مشهدی

  • کد خبر: ۲۴۳۰۸۷
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۹
گاف عجیب داوران در رکوردشکنی دونده مشهدی
دوندگان ۸۰۰متر در لیگ باشگاهی کشور چند متر کمتر دویدند و ورزشکار مشهدی رکورد ورودی المپیک را زد!

مژده رنگیان| به گزارش شهرآرانیوز در جریان رقابت دوی ۸۰۰متر مرحله اول لیگ دوومیدانی در بخش زنان اشتباه عجیبی رخ داد و مسیر مسابقه چندمتر جلوتر از خط شروع قانونی آن در نظر گرفته شده بود و درنتیجه رکوردشکنی دونده مشهدی نیز دچار خطا شد.

مرحله اول لیگ دوومیدانی در بخش زنان دهم و یازدهم مرداد برگزار شد و با پیشتازی کاراماشین به پایان رسید. همچنین در این مرحله دختران شش رکورد ملی و باشگاهی را جابه‌جا کردند. در این دوره دختران دونده مشهدی حضور درخشانی در ماده‌های مختلف داشتند که یکی از این چهره‌ها تکتم دستاربندان، رکورددار ماده ۸۰۰متر ایران بود.

این مرحله از لیگ با گاف داوری همراه بود و موجب انتقاد از عملکرد برگزارکنندگان مسابقات در بخش زنان شد. در مسابقات دوی ۸۰۰متر به‌جای اینکه ورزشکاران در خط استارت این ماده بایستند، بین چهار تا هشت متر جلوتر ایستادند. حدود یک‌ساعت پس از مسابقه یکی از ورزشکاران متوجه این موضوع شده و به مسئول برگزاری مسابقات و داوران گفته است که اشتباه کرده‌اید. فدراسیون دوومیدانی هم چیزی در این‌باره اعلام نکرده و حتی در پی‌دی‌اف نتایج خود که رکورد همه مواد را نوشته است، از رکورد‌های ماده ۸۰۰متر خبری نیست.

براساس اشتباه تیم داوری در این ماده، احساس شد تکتم دستاربندان رکورد ملی را دوباره زده و رکوردی هم که برای این ورزشکار ثبت شده، حدود ۲.۰۳دقیقه بوده است که با این رکورد، هم می‌شود ورودی المپیک گرفت و هم می‌توان در بازی‌های آسیایی به‌راحتی روی سکو رفت! اما داوران در ادامه متوجه اشتباه خود شدند و این رکوردشکنی را تأیید نکردند.

سؤال اینجاست که چرا باید در سطح لیگ چنین اشتباهی رخ دهد؟ پیش از این هم شاهد اشتباهات داوری در مسابقات دوومیدانی بوده‌ایم؛ در مسابقات داخل سالن قهرمانی باشگاه‌های کشور و در جریان دوی ۸۰۰متر اولین گروه دونده‌ها یک دور اضافه مسیر مسابقه را دویدند! مشخص نیست کی قرار است زنجیره اشتباهات داوری در بخش زنان تمام شود. نیاز است در دوره جدید ریاست فدراسیون فکری جدی برای آموزش داوران زن و برگزاری مسابقات در بخش زنان انجام شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->