مدیر رادیو سراسری زیارت: رادیو زیارت در طی چند سال فعالیت خود احیای امر امامت را انجام داده است ثبت‌نام ۱۷۰ هزار نفر از خراسان رضوی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین (۲۰ مرداد ۱۴۰۳) مدیرکل صداوسیمای خراسان‌رضوی: زیارت امام‌رضا(ع) انحصاری‌ترین ظرفیت جمهوری اسلامی و بزرگ‌ترین مزیت نظام برای امیدآفرینی و سرمایه اجتماعی است تشرف جمعی از دانشجویان بوسنیایی به حرم امام رضا (ع) برپایی نمایشگاه آثار استاد «حسن آلینجا» از ترکیه در حرم مطهر رضوی روایت تاریخ از حضرت رقیه(س) دردانه سه ساله امام حسین(ع) ۵ هزار مشهدی مهمان سفره بزرگ حضرت رقیه(س) مجتمع آیه ها، میزبان نخستین یادواره ۶۳ کارمند شهید خراسان رضوی | اقتدار امروز ملت، ثمره مجاهدت شهداست ویدئو | ناگفته‌هایی از مبادله پیکر شهید حججی با داعش در اسارت جرم خبرنگاران از رزمنده‌ها بیشتر بود+ فیلم نخستین اجلاسیه «شهدای غریب اسارت» در مشهد برگزار شد (۱۸ مرداد ۱۴۰۳) دومین دوره مدرسه علمی تابستانی «دارالعلم» در مشهد به کار خود پایان داد دست‌های پر از دعا آیت الله نکونام درگذشت (۱۷ مرداد ۱۴۰۳) «مشایه»، نمایشگاه ملزومات سفر اربعین در حرم مطهر رضوی افتتاح شد مدیر کل اوقاف خراسان رضوی: با الگو گیری از اربعین؛ میزبان زائران در دهه آخر صفر باشیم پنجره‌ای که راز دار دست‌های بی شمار است کاتبی در نیشابور یا انگشترفروشی در کوفه...
سرخط خبرها

۵ هزار مشهدی مهمان سفره بزرگ حضرت رقیه(س)

  • کد خبر: ۲۴۴۱۶۳
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۲
۵ هزار مشهدی مهمان سفره بزرگ حضرت رقیه(س)
مراسم سفره بزرگ حضرت رقیه(س) در شب شهادت بانوی سه‌ساله کربلا، در مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، عزاداری ماه محرم را پشت سر گذاشتیم و رسیدیم به ماه صفر، ماهی که اوج عزاداری واقعه کربلا در آن رقم می‌خورد و با شهادت دردانه سه‌ساله اما‌م‌حسین(ع) شروع می‌شود. بانو حضرت رقیه(س) که در پنجم ماه صفر در خرابه‌های شام بر اثر شدت جراحات و سختی اسارت، توان ادامه‌دادن نداشت و همانجا دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار پدرش رفت.

به همین مناسبت، سفره‌ای به اسم حضرت رقیه(س) با حضور تشکل‌ها و گروه‌های مردمی با حمایت آستان قدس رضوی در سجادشهر، بولوار اخوان‌ثالث مشهد، برگزار می‌شود و مهمان ویژه این سفره، دختران و زنان هستند که بیشترین سهم را دارند.

رئیس اداره محتوای مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی در گفتگو با شهرآرانیوز درباره سفره حضرت رقیه(س) گفت: برای دومین سال متوالی است که این سفره با مشارکت و حضور گسترده مردم در محله سجاد مشهد پهن می‌شود.

منصوره آفتابی بیان کرد: پیش‌بینی ما این است که بیش از ۵ هزار نفر در این مراسم شرکت کنند و مهمان سفره حضرت رقیه(س) باشند.

آفتابی با بیان این مطلب که سفره حضرت رقیه(س) مردمی است و آستان قدس رضوی نقش حمایت‌کننده دارد، افزود: این مراسم با حضور خانواده شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و لشکر فاطمیون، شهدای امنیت، ۶۰۰ نفر از دختران مجموعه‌های قرآنی مشهد و دیگر مردم شهر برگزار شده است. 

وی ادامه داد: مردم در این برنامه، نذری‌های خود شامل حلوا، عروسک، خرما و ساندویچ را توزیع می‌کنند. 

آفتابی ابراز کرد: امسال با توجه به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کشته‌شدن کودکان مظلوم غزه و محکوم‌کردن نسل‌کشی اسرائیل، پویش «خرابه‌های زمین، رقیه‌های زمان» را راه‌اندازی کردیم تا کودکان، نقاشی‌های خود را که رنگ‌وبوی کربلایی دارد، به نیابت از حضرت رقیه(س) به کودکان غزه هدیه دهند.

رئیس اداره محتوای مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی در پایان، هدف از برپایی سفره حضرت رقیه(س) را پاسداشت شهادت بانوی سه‌ساله کربلا دانست و افزود: معتقدیم شعار «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» همچنان ادامه دارد و امیدوارم این مسیر تا زمان ظهور حضرت حجت(عج) ادامه یابد تا دیگر رقیه مظلومی در جهان وجود نداشته باشد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->