کارشناسان سازمان ملل خواستار حمایت از ورزشکاران زن در افغانستان شدند سفارت ایران از کاروان‌های زیارتی افغانستان خواست تکلیف وسیله نقلیه خود را مشخص کنند محمدکاظم کاظمی، جایزه استاد جلال‌الدین همایی را دریافت کرد احتمال بارش باران‌های شدید و وقوع سیلاب در ۷ ولایت افغانستان (۱۸ مرداد ۱۴۰۳) حمید موحدی، سکان هدایت تیم ملی والیبال افغانستان را به دست گرفت سری گرفته شمیم گلاب بر نیزه | اشعار شاعران افغانستانی در شب شعر عاشورا ابوطالب مظفری: «سرور رجایی» با زنده‌کردن عبارت «خون‌شریکی»، برای نزدیکی ایران و افغانستان تلاش کرد زائران افغانستانی اربعین می‌توانند از مرز چذابه وارد عراق شوند شهادت اسماعیل هنیه جبهه مقاومت را به پیروزی نزدیک‌تر کرد ۴۰ هزار زائر افغانستانی ویژه اربعین آماده ورود به مرز دوغارون تایباد مجید مرتضایی: سیر پیشرفت فوتسال افغانستان دلیل حضور این تیم در جمع ۱۰ تیم برتر دنیا بود سازمان ملل: بیش از ۱۲ میلیون نفر در افغانستان با ناامنی غذایی مواجه هستند | ۴۸ درصد جمعیت زیر خط فقر زندگی می‌کنند هشدار معاون استاندار هرات: فساد می‌تواند باعث فروپاشی حکومت طالبان شود طالبان: حقابه کشور‌های همسایه براساس قانون پرداخت خواهد شد مرز دوغارون آماده پذیرایی از زائران افغانستانی اربعین تیم ملی فوتسال افغانستان کاندیدای بهترین تیم فوتسال جهان در ۲۰۲۳ شد مهاجران افغانستانی مقیم مشهد یاد شهید «اسماعیل هنیه» را گرامی داشتند کنسولگری افغانستان در مشهد از آغاز صدور پاسپورت الکترونیکی خبرداد محکومیت گسترده ترور «اسماعیل هنیه» از سوی چهره‌های سیاسی افغانستان گفت‌وگوی اختصاصی شهرآرانیوز با جابر انصار در آخرین روز کاری او + فیلم
سرخط خبرها

کارشناسان سازمان ملل خواستار حمایت از ورزشکاران زن در افغانستان شدند

  • کد خبر: ۲۴۴۱۷۹
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۵
کارشناسان سازمان ملل خواستار حمایت از ورزشکاران زن در افغانستان شدند
کارشناسان سازمان ملل متحد از کمیته بین‌المللی المپیک خواستند به ورزشکاران زن افغان امکانات بدهد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کارشناسان سازمان ملل متحد از کمیته بین‌المللی المپیک خواستند که از ورزشکاران زن افغانستان حمایت کند و منابع خود در اختیار آنها قرار دهد.

آنها از سازمان‌های ورزشی خواستند علیه ممنوعیت‌های طالبان در برابر مشارکت زنان در بازی‌های ورزشی اقدام کنند.

کارشناسان ملل متحد گفتند که منع زنان از ورزش توسط طالبان، نقض غیرقابل قبول حقوق آنهاست و هیچ کشور دیگری چنین اقدامی نکرده است.

کارشناسان ملل متحد از جمله ریچارد بنت، گزارشگر حقوق بشر این سازمان برای افغانستان، روز جمعه در بیانیه‌ای نوشتند که اقدامات طالبان علیه ورزش زنان و دختران، بخشی از اقدامات تبعیض‌آمیز و سرکوب‌گر این گروه علیه زنان است که می‌تواند مصداق جنایت علیه بشریت باشد.

حدود سه سال می‌شود که زنان و دختران در افغانستان تحت کنترول طالبان از بسیاری حقوق خود محروم شده‌اند؛ از حق کار و آموزش گرفته تا شرکت در بازی‌های ورزشی و گشت‌وگذار در پارک‌ها و سفر بدون همراه مرد از خانواده.

در بازی‌های المپیک امسال در پاریس، سه روزشکار زن و سه ورزشکار مرد به نمایندگی از افغانستان شرکت کردند. اما طالبان اعلام کرد که این گروه ورزشکاران زن افغان در بازی‌های المپیک را به رسمیت نمی‌شناسد.

آنها همچنین گفتند که محرومیت هولناک زنان و دختران افغان از حقوق و کرامت شان از جمله در عرصه‌های ورزشی باید پایان یابد.

در بیانیه تاکید شده: «فرهنگ نباید به عنوان بهانه‌ای برای نقض حقوق بشر، از جمله حقوق فرهنگی مانند حق شرکت در ورزش استفاده شود.»

کارشناسان ملل متحد گفتند که نهاد‌های ورزشی بین‌المللی مسئولیت دارند که با سیاست‌های سرکوب‌گرانه طالبان مبارزه و از ورزشکاران زن افغان در همه‌جا حمایت کنند.

آنها حمایت کمیته بین‌المللی المپیک از شرکت ورزشکاران زن افغان در این بازی‌ها را «خوشایند» خواندند، اما تاکید کردند که به حمایت‌های بیشتری نیاز است.

این کارشناسان تصریح کردند که نهاد‌های ورزشی بین‌المللی از هر اقدامی که ممکن است به عنوان همدستی با سیاست‌های تبعیض‌آمیز و غیرقانونی طالبان تعبیر شود، خودداری کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->