تردد با پلاک جعلی، خودروی میلیاردی قاچاقی در فرودگاه مشهد را لو داد برخورد با گران‌‎فروشی بلیت‌های مسافری در ایام اربعین خبر خوش دولت برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی | لایحه اصلاح حقوق حداقل بگیران به مجلس ارسال شد (۲۰ مرداد ۱۴۰۳) بیش از ۱.۵ میلیون گذرنامه برای زائران اربعین صادر شد ششم دی روز دفاتر اسناد رسمی شد مدال‌آوران المپیک، معلم می‌شوند هواشناسی: طی ۳۰ سال اخیر، دمای هوای کشور ۳ درجه افزایش داشته است توصیه جانشین پلیس راهور فراجا به زائرانی که قصد دارند زمینی به مرز مهران بروند ابلاغ نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور تزریق واکسن سرخک برای سلامت افراد زیر ۱۵ سال ضروری است استفاده از ناوگان اتوبوسی و ون در مسیر مشهد-نجف برای اربعین ۱۴۰۳ حداکثر شهریه مدارس غیردولتی اعلام شد + جزئیات پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (شنبه، ۲۰ مرداد ۱۴۰۳) | مشهد گرم‌تر می‌شود ضبط ۹۶ کارت سوخت از یک راننده در بجستان خراسان رضوی سازگاری کشور با تغییرات اقلیمی نیازمند اثرگذاری اسناد بالادستی است پوکی استخوان یک بیماری خاموش، اما با تشخیص زودهنگام قابل‌درمان است قتل جوان نوزده‌ساله در چاقوکشی هولناک خیابانی در مشهد + عکس اعمال‌قانون ۱۷۲۸ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۳ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۰ مرداد ۱۴۰۳) بررسی روند اعطای مجوز مهدکودک به دستگاه‌های دولتی و اداری جدول واریز حقوق مرداد ۱۴۰۳ بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی | واریز حقوق آغاز شد و خبری از متناسب سازی نیست (۲۰ مرداد ۱۴۰۳) نوشیدنی‌های حاوی قند به سلامتی آسیب می‌زند با تغییر سبک زندگی، دیابت را مهار کنیم | سالانه نیم میلیون نفر به آمار دیابتی‌های کشور اضافه می‌شود
سرخط خبرها

پوکی استخوان یک بیماری خاموش، اما با تشخیص زودهنگام قابل‌درمان است

  • کد خبر: ۲۴۴۲۳۷
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲
پوکی استخوان یک بیماری خاموش، اما با تشخیص زودهنگام قابل‌درمان است
یک متخصص ارتوپد گفت: معمولاً افرادی که دچار پوکی استخوان می‌شوند، مستعد شکستگی‌های زیادی هستند که اگر قبل از این شکستگی‌ها با مراجعه زودهنگام به پزشک، بیماری آن‌ها تشخیص داده شود، با تجویز دارو و تغییر شیوه زندگی پوکی استخوان آن‌ها درمان خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر پیام وکیلی، متخصص ارتوپد و عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم کردستان، ضمن بیان این مطلب گفت: افرادی که تحرک خیلی کمی دارند و کم ورزش می‌کنند، زودتر به پوکی استخوان مبتلا می‌شوند. همچنین کمبود کلیسم و ویتامینD از عوامل دیگر پوکی استخوان است.

این عضو هیئت‌علمی دانشگاه، آزمایش تراکم استخوان را از راه‌های تشخیص پوکی استخوان دانست و گفت: در سنین بالاتر نیز با انجام یک رادیولوژی ساده این بیماری قابل‌تشخیص است.

مسکن‌ها پوکی استخوان را درمان نمی‌کنند

وکیلی با اشاره به اینکه مسکن‌ها درمان نیستند و رفع درد دائمی فقط با درمان قطعی پوکی استخوان است، افزود: به هنگام متوجه علائم پوکی استخوان به خصوص احساس درد سریعا به پزشک مراجعه کنید تا این بیماری به طور قطع درمان شود.

این متخصص ارتوپد گفت: علت شایع درد زانو آرتروز زانو است مخصوصا در افرادی که وزن بالایی دارند یا زانوی خود را بیش از ۹۰ درجه خم می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه ورزش‌های غیراصولی و یا بلند کردن اجسام سنگین موجب بروز آرتروز زانو می‌شود، افزود: کسانی که کار ساختمانی انجام می‌دهند معمولا زانوی خود را بیشتر از ۹۰درجه خم می‌کنند و مستعد آرتروز زانو هستند و بهترین راه پیشگیری از آرتروز زانو تقویت عضلات جلو و چهار سر ران است.

وی با بیان اینکه دارو‌های غضروف‌ساز باعث رفع آرتروز زانو می‌شود، گفت: اما اگر فرد در مرحله پیشرفته قرار بگیرد، تنها راه حل تعویض مفصل زانو است.

شنا بهترین و تنها ورزش برای پیشگیری از آرتروز زانوست

وکیلی با اشاره به اینکه شنا و استخر بهترین روش برای پیشگیری از این بیماری است گفت: سایر ورزش‌ها باعث تخریب غضروف زانو در هنگام بروز آرتروز می‌شود.

کفش پاشنه‌بلند نپوشید

این عضو هیئت‌علمی دانشگاه بر نپوشیدن کفش پاشنه‌بلند تأکید کرد و گفت: پوشیدن کفش‌های طبی را به افرادی که درد زانو دارند، پیشنهاد می‌کنم؛ اما توجه داشته باشید که این افراد هرگز از کفش پاشنه‌بلند استفاده نکنند؛ چراکه فشار بر روی مچ پا در مدت طولانی باعث آرتروز زانو می‌شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->