سرخط خبرها

بی‌پولی، چالش ادامه‌دار بارسا

  • کد خبر: ۲۴۴۷۴۹
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۰
بی‌پولی، چالش ادامه‌دار بارسا
بارسا هنوز هم با کمبود نقدینگی دست و پنجه نرم می‌کند و هنوز نتوانسته است هیچکدام از ستاره‌های مازادش را راضی به خروج از تیم و رفتن به باشگاهی دیگر کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ پس از حواشی بسیار، بارسلونا در نهایت توانست به یکی از اهداف نقل و انتقالاتی خود رسیده و دنی اولمو را از لایپزیش جذب کند، اما درست مانند یکی دو فصل گذشته اوضاع مالی بلوگرانا به حدی آشفته است که آنها هنوز نتوانستند قرارداد این بازیکن را ثبت کنند و شاید به همین دلیل نتوانند از اولمو در هفته‌های ابتدایی لالیگا استفاده کنند.

تقریبا دو سال از زمانی که خوان لاپورتا با فعال کردن اهرم‌های مالی، دست به فروش دارایی‌های باشگاه زد تا به وضعیت مالی بارسا سر و سامان دهد می‌گذرد. اقدامی که وضعیت مالی آنها را تا حدودی بهبود داده است، اما آنها هنوز قدرت مالی برای رقابت با رئال مادرید یا سایر باشگاه‌های برتر اروپا را ندارند. بارسا در تابستان این فصل هم خود را در موقعیت بسیار مشابهی با سال‌های گذشته می‌بیند. آنها برای انجام خرید‌های خوب نیازمند فروش برخی مهره‌های خود هستند، اما تا به اینجا در این مسیر ناکام بودند و در نقل و انتقالات از دیگر غول‌های اروپا عقب افتاده‌اند.

بی‌پولی، مانع بزرگ بازسازی ترکیب

بیش از یک سال از رفتن سرخیو بوسکتس می‌گذرد و بارسا هنوز جایگزین مناسبی برای او پیدا نکرده است. آنها فصل گذشته نتوانستند مارتین زوبیمندی را جذب کنند و به اوریول رومئو رضایت دادند، اما رومئو اصلا در حد و اندازه‌های بلوگرانا ظاهر نشد و ژاوی در نهایت از آندریاس کریستنسن، مدافع میانی تیمش به عنوان هافبک دفاعی استفاده کرد. با نگاهی به تیم روی کاغذ، نبود هافبک دفاعی باکیفیت هنوز بزرگترین مشکلی است که باید به آن پرداخت، با این حال بلوگرانا از انجام این کار خودداری کرده است. زوبیمندی همچنان قصدی برای جدایی از رئال سوسیداد ندارد و هیچ صحبتی در بارسا برای جذب دیگر گزینه‌های حاضر در بازار هم به گوش نمی‌رسد. به طور خلاصه، بارسا هنوز مهم‌ترین مشکل خود را حل نکرده است.

به غیر از هافبک دفاعی، پست دیگری که بارسا در آن ضعف دارد وینگر چپ است. هانسی فلیک، سرمربی جدید آنها به دنبال راه حلی در این منطقه زمین است، اما هیچ‌کدام از بازیکنان حاضر در فهرستش گزینه ایده‌آلی برای وینگر چپ به نظر نمی‌رسند. در این شرایط نیکو ویلیامز بهترین انتخاب برای آنها به شمار می‌رود، بازیکنی که درخشش فوق‌العاده‌ای در یورو ۲۰۲۴ داشت و در هفته‌های گذشته صحبت‌های زیادی از پیوستن احتمالی‌اش به بارسا به گوش می‌رسید. اما ناتوانی مالی بارسا باعث شده است که آنها نتوانند ویلیامز و باشگاهش، یعنی اتلتیک بیلبائو را برای این انتقال وسوسه کند و احتمالا او هم مانند زوبیمندی ترجیح می‌دهد به جای آمدن به بارسلونا، یک فصل دیگر در تیم فعلی‌اش بماند.

طمع مدیران برای فروش ستاره‌ها

یکی از گزینه‌های همیشگی بارسا برای فروش، رافینیاست. ستاره برزیلی هیچوقت نتوانست درخشش موردانتظار را در ترکیب بلوگرانا داشته باشد و از طرفی شایعات همیشگی درباره فروش او به باشگاه‌های دیگر، تمرکز لازم را از این ستاره برزیلی گرفته است. رافینیا در شرایط مناسب می‌تواند بازیکن تاثیرگذاری برای یک باشگاه بزرگ باشد، اما به نظر می‌رسد بار دیگر بارسا مجبور شود برای فروش او وارد مذاکره شود. بارسا تیمی پر از استعداد‌های جوان است، اما بازیکنان کمی از این تیم قابلیت فروش با قیمت مناسب برای رسیدن به درآمد‌های موردنیاز را دارند. رافینیا یکی از همین معدود نفرات است که بارسایی‌ها امیدوارند با فروشش بتوانند به درآمدی بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون یورو برسند.

ویتور روکه، پدیده برزیلی آبی و اناری‌ها دیگر گزینه‌ای است که در این شرایط بد مالی، مدیران باشگاه برای فروشش وسوسه شده‌اند. فصل گذشته بارسایی‌ها ماه‌ها با اخبار جذب این استعداد جوان موج‌سواری کردند و در نهایت زمستان گذشته دیگر تیم‌های خواهان او، از جمله رئال مادرید و آرسنال را کنار زدند و در وضعیتی که پول چندانی نداشتند، فرآیند خرید او را نهایی کردند. این انتقال با توجه به بالا رفتن سن روبرت لواندوفسکی منطقی به نظر می‌رسید، اما ژاوی اصلا اعتقادی به استفاده از روکه در تیمش نداشت و حتی با آمدن فلیک روی نیمکت بارسا هم به نظر می‌رسد که اوضاع برای مهاجم جوان برزیلی خیلی تغییری نکرده است. او دیگر گزینه جدی بارسا برای فروش و رسیدن به درآمد است و این باشگاه امیدوار است با فروش او به مشتریانی از عربستان یا دیگر لیگ‌های اروپایی، بتواند کمی به اوضاع آشفته مالی‌اش سر و سامان دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->