چطور بدون رمز عبور وارد شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) شویم؟ چرا هوش مصنوعی «گراک ۲» ایلان ماسک می‌تواند از GPT-4-Turbo بهتر عمل کند؟ تیم دانش‌آموزی ایران مدال بزنز المپیاد هوش مصنوعی را کسب کرد نحوه فعال‌سازی اینترنت رایگان ویژه اربعین ۱۴۰۳ + کد دستوری آموزش دریافت کلید در مینی‌گیم جدید Marge Away همسترکامبت + دانلود اندروید و IOS تاریخ لیست شدن داگز (Dogs) مشخص شد + قیمت اولیه حمایت از نخبگان در پارک علم و فناوری خراسان رضوی هدیه گوگل به خریداران پیکسل ۹: یک سال اشتراک رایگان جمنای و ۲ ترابایت فضای ابری پیکسل ۹ گوگل معرفی شد + مشخصات و قیمت گوشی پیکسل ۹ پرو معرفی شد + ویژگی‌ها و مشخصات کارت‌های امروز راکی ربیت (پنجشنبه، ۲۵ مرداد ۱۴۰۳) + پاسخ انیگما جدید و توکن‌های مخفی کدمورس جدید همسترکامبت (پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳) + راهنمای کلید مینی‌گیم و کارت‌های امروز همستر آپدیت سالگرد ۱۱سالگی تلگرام منتشر شد | سوپرکانال‌ها، واکنش‌ها و اشتراک‌ ستاره‌ای سیدستار هاشمی، برنامه‌هایش را برای مدیریت وزارتخانه ارتباطات اعلام کرد حمایت مدیرعامل ایرانسل از ستار هاشمی، وزیر پیشنهادی ارتباطات آیا توکن DOGS در سالگرد یازده‌سالگی تلگرام لیست می‌شود؟ + قیمت «داگز» کارت‌های امروز راکی ربیت (چهارشنبه، ۲۴ مرداد ۱۴۰۳) + پاسخ انیگما جدید و توکن‌های مخفی کدمورس جدید همسترکامبت (چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳) + راهنمای کلید مینی‌گیم و کارت‌های امروز همستر آپدیت جدید تپ سواپ | آموزش بخش‌های جدید Tappy Town و Swap
سرخط خبرها

حمایت از نخبگان در پارک علم و فناوری خراسان رضوی

  • کد خبر: ۲۴۵۲۶۴
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴
حمایت از نخبگان در پارک علم و فناوری خراسان رضوی
پارک علم و فناوری خراسان رضوی بعد از ۲۲ سال فعالیت، همچون جوان پرافتخاری است که توانسته است در رده‌های برتر کشوری قرار گیرد.

انتخاب برترین پارک‌های علم و فناوری بر اساس شاخص‌های خاصی تعریف می‌شود و بر اساس این شاخص‌ها و آمار شرکت‌های عضو در پارک فناوری، خراسان رضوی بعد از اصفهان در جایگاه دوم کشور و از نظر حجم فروش و صادرات محصولات در جایگاه سوم کشور قرار دارد.

پارک علم و فناوری به‌عنوان مرکز انرژی کشور در حوزه‌های مختلف نفت، گاز و پتروشیمی به شمار می‌آید و مردم با برخی محصولات این پارک در حوزه‌های پزشکی به‌ویژه در ایام کرونا نظیر تأمین و ساخت سی‌تی‌اسکن و ونتیلاتور آشنا هستند. ۹۵۰۰ نیروی تخصصی با مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در پارک فعالیت و برای خدمت به مردم استان و کشور تلاش می‌کنند و در‌این‌زمینه و همچنین از نظر پراکندگی، جایگاه نخست کشور در اختیار خراسان رضوی است. 

ششصد شرکت تولیدی و خدماتی در پارک علم و فناوری فعالیت می‌کنند که نسبت به سال گذشته که ۳۲۰ شرکت داشتیم، به رشد دو‌برابری رسیدیم. هم‌اکنون این پارک بعد از ۲۲ سال فعالیت، همچون جوان پرافتخاری است که توانسته است در رده‌های برتر کشوری قرار گیرد. به‌عنوان‌نمونه این پارک بعد از پارک اصفهان بیشترین تعداد شرکت را دارد و از نظر حجم نیروی مستقر با ۹ هزارو ۵۰۰ نفر رتبه نخست در کشور را در اختیار دارد. 

تا‌به‌حالا به رشد درخورتوجهی رسیدیم؛ به‌طوری‌که تعداد شرکت‌های فناور از سال۱۴۰۰ تاکنون به ششصد شرکت فعال در این مجموعه رسیده و ارتقای دوبرابری داشته است، بنابراین سعی کردیم تا بتوانیم عدالت در حوزه فناوری را در پارک علم و فناوری خراسان رضوی رعایت کنیم و از‌این‌منظر در کشور در رتبه اول هستیم. 

همچنین در این مدت توانستیم پانزده مرکز رشد را در استان ایجاد کنیم که این نشان‌دهنده بلوغ این پارک است. تلاش کردیم براساس نیاز کشور، توسعه محصول و فناوری داشته باشیم؛ به‌طوری‌که در حوزه انرژی، هاب انرژی کشور هستیم و از میان شرکت‌هایی که در پارک فعال هستند، بیشترشان در این حوزه فعالیت می‌کنند و محصولات متنوعی هم ارائه می‌دهند.

۸۰درصد افراد در این پارک از نخبگان هستند و ما از نظر اشتغال جزو پارک‌های رتبه‌دار هستیم، ضمن اینکه در مشهد اولین پردیس خصوصی ایجاد شد و مسلما پارک علم و فناوری تمام تلاش خود را می‌کند که از ظرفیت نیرو‌های متخصص، نخبه و بخش خصوصی استفاده کند.

شرکت‌های دانش‌بنیان زیرمجموعه پارک، مکاتبات بسیاری با سازمان‌ها و شرکت‌ها درراستای توسعه بخش‌های خدماتی، انرژی، حفظ محیط زیست و اجرای برنامه‌های فناوری و بهره‌گیری از هوش مصنوعی داشته‌اند. پارک علم و فناوری خراسان رضوی شرکت‌های کوچک را برای آشنایی با بازار محصولات و تقویت بازار داخلی حمایت می‌کند و شرکت‌های بزرگ را برای صادرات محصول با همکاری کارگزاری‌ها در کشور‌های مختلف عمان، عراق و ونزوئلا حمایت می‌کند. 

در‌همین‌زمینه در تلاش هستیم تا در پنج سال آینده صادرات خود را به یک‌میلیارد دلار برسانیم. بخش دولتی برای ایجاد آزمایشگاه‌های مرجع برای کیفیت محصولات باید حمایتگر ما باشد. یکی از نقاط قوت پارک علم و فناوری این است که در حال مذاکره برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی و جامعه نخبگانی هستیم و در‌این‌خصوص از توان بخش خصوصی نیز بهره می‌بریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->