دولت مسعود پزشکیان با «طرح نور» چه خواهد کرد؟ رئیس جمهور: پایبندی به قانون، سلایق مختلف را بی معنا می‌کند | تمامی وزرای پیشنهادی از کشور و نظام و رهبری کوتاه نخواهند آمد دومین جلسه بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت در مجلس شورای اسلامی آغاز شد (۲۷ مرداد ۱۴۰۳) دستورات نخست‌وزیر عراق به مقامات این کشور برای برگزاری هرچه بهتر پیاده‌روی اربعین ۱۴۰۳ شهر «نوسانتارا» به عنوان پایتخت جدید اندونزی معرفی شد غزه با کمبود واکسن برای مقابله با بیماری‌های واگیردار روبه‌رو است بررسی دوشیفته صلاحیت وزرای دولت مورد تصویب نمایندگان مجلس قرار گرفت نمایش پایگاه موشکی زیرزمینی حزب‌الله چه پیام‌هایی دارد؟ + فیلم رویکرد حمایتی فراکسیون مستقلین مجلس از وزرای پیشنهادی پزشکیان دستور جدید ارتش رژیم صهیونیستی برای تخلیه مرکز غزه رئیس قوه‌قضائیه: از بازداشت غیرضروری افراد تا حد ممکن جلوگیری شود | لزوم مدیریت دقیق «رمزارزها» نارندا مودی از نتانیاهو خواست توافق آتش‌بس را بپذیرد تاکنون ۲۵ هزار پاکستانی برای حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین ۱۴۰۳ وارد کشور شده‌اند اعتراف جالب رئیس جمهور | بلد نیستم زیاد حرف بزنم + فیلم نمایندگان مخالف با برنامه های پیشنهادی و وزرای دولت چهاردهم چه گفتند؟ روایت نیویورک‌تایمز از نفوذ اوکراین به کورسک معافیت جدید سربازی از اول شهریور سال ۱۴۰۳ اجرا خواهد شد تمهیدات پلیس مواد مخدر فراجا در خصوص زائران خارجی اربعین سخنگوی جنبش حماس: نتانیاهو خواهان توافق نیست، وقت می‌خرد نمایندگان موافق با برنامه های پیشنهادی و وزرای دولت چهاردهم چه گفتند؟ حاجی‌دلیگانی با برنامه‌های اعلامی پزشکیان برای دولت چهاردهم مخالفت کرد
سرخط خبرها

دستور جدید ارتش رژیم صهیونیستی برای تخلیه مرکز غزه

  • کد خبر: ۲۴۵۶۵۸
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵
دستور جدید ارتش رژیم صهیونیستی برای تخلیه مرکز غزه
امروز (شنبه) ارتش رژیم صهیونیستی با توجه به تداوم تجاوزات وحشیانه و هشدار‌های مکرر سازمان ملل در مورد نبود مکان امن در نوار غزه، از دستور تخلیه جدید در مرکز نوار غزه خبر داد و از آوارگان فلسطینی خواست بار دیگر کوچ کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، ارتش رژیم صهیونیستی امروز (شنبه) با صدور بیانیه‌ای از ساکنان شهر «الزوایده» واقع در مرکز نوار غزه خواست تا برخی مناطق را برای انجام عملیات نظامی تخلیه کنند.

براساس گزارش وبگاه صدی البلد، آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از فلسطینی‌های مناطق «المغازی، حارات صلاح الدین، الفاروق و الأمل» خواست فوراً این محله‌ها را تخلیه کنند.

این دستور تخلیه درحالی صادر شده است که منابع رسانه‌ای فلسطینی از حمله شبانه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به «برکسا» و هدف قرار گرفتن منزل خانواده «العجل» در نزدیکی ورودی شهر «الزوایده» در مرکز نوار غزه خبر دادند که در نتیجه آن دست‌کم ۱۶ فلسطینی شهید و ده‌ها تن زخمی شدند.

منابع اعلام کردند مجروحان این حمله به بیمارستان «شهداء الاقصی» در شهر «دیرالبلح» منتقل شدند.

پیشتر ارتش رژیم صهیونیستی از فلسطینی‌های «محله‌های شرق دیرالبلح، القراره، المواصی، الجلاء، حمد و النصر» خواست فوراً این محله‌ها را تخلیه کنند.

این اعلامیه رژیم صهیونیستی با تعهد ارتش اشغالگر برای تصرف مناطق مذکور در شمال خان یونس و شرق دیرالبلح به بهانه انجام عملیات علیه مقاومت فلسطین انجام می‌گیرد.

اشغالگران علیرغم هدف قرار دادن عامدانه آوارگان و مراکز پناهگاهی که منجر به کشتار‌های هولناکی شد که صد‌ها شهید و مجروح برجای گذاشت، همچنان فلسطینی‌ها را مجبور می‌کنند تا از جایی به مکان دیگر کوچ کنند و ادعا می‌کنند که به سمت «مناطق امن» هدایت می‌شوند.

پیشتر رزماری دی کارلو، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سیاسی، تاکید کرد که هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد که، اما غیرنظامیان (فلسطینی‌های غزه) همچنان دستور تخلیه به مناطق را دریافت می‌کنند که مساحت آن مدام در حال کوچک شدن است.

هفته گذشته، ارتش اشغالگر با توجه به هدف قرار دادن تعدادی از مکان‌های آوارگان، به سرعت مردم را در تعدادی از محله‌ها و مناطق در مرکز شهر خان یونس در جنوب نوار غزه مجبور به کوچ کرد.

این در حالی است که ارتش اشغالگر برای سیصد و شانزدهمین روز متوالی به کشتار‌های هولناک خود ادامه می‌دهد.

از ابتدای جنگ، رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا جنگی ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخته و بیش از ۱۳۲ هزار فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند. در این جنگ علاوه بر تخریب گسترده و گرسنگی که جان صد‌ها کودک فلسطینی را گرفته و یکی از بدترین فاجعه انسانی در جهان محسوب می‌شود، بیش از ۱۰ هزار فلسطینی دیگر هم مفقود شده‌اند.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشور‌های اروپایی همچون انگلیس، با نادیده گرفتن ۲ قطعنامه شورای امنیت برای متوقف کردن فوری حملاتش به نوار غزه و نیز دستورالعمل‌های دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، به حملات خود ادامه می‌دهد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->