۲۸ متهم پایانه مسافربری امام رضا (ع) مشهد دستگیر شدند (۲۹ مرداد ۱۴۰۳) زمان احتمالی برگزاری عمره و ثبت‌ نام جدید حج ویدئو | آتش سوزی یک ساختمان نیمه کاره در خیابان ولیعصر تهران (۲۹ مرداد ۱۴۰۳) چگونه با فرسودگی شغلی مبارزه کنیم؟ کاهش ذخایر خونی استان خراسان رضوی به دلیل گرمای هوا هلال احمر: هیچ فوتی به علت گرمازدگی در بین زائران اربعین نداشتیم کاهش ۱۲ درصدی عملیات حریق آتش نشانی مشهد در سال ۱۴۰۳ استفاده از هوش مصنوعی برای مشاوره به دانش‌آموزان و انتخاب رشته در سال تحصیلی آینده تشکیل شورای پرستاری در مشهد | پیگیری خواسته‌ها و مطالبات پرستاران خوردن پیاز برای چه کسانی توصیه نمی‌شود؟ غربالگری گوش و شنوایی یک میلیون و ۳۰۰ هزار نوزاد در کشور تست‌های SPF ضدآفتاب در فضای مجازی علمی است؟ افتتاح سالن انتظار همراهان بیماران در بیمارستان قائم(عج) مشهد که با همت خیرین ساخته شد تکمیل ظرفیت ۱۰۰ درصدی واحد‌های اقامتی مشهد در دهه پایانی صفر شرایط جذب امریه سربازی اعزام آبان ۱۴۰۳ توسط دانشگاه تهران اعلام شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه، ۲۹ مرداد ۱۴۰۳) | روند نسبی افزایش دما تا روز‌های پایانی هفته جاری تقاضای سفر از مرز‌های زمینی اربعین ۱۶ درصد افزایش یافت بازگشت رایگان زائران اربعین به مرز مهران قتل مادرزن جوان زیر چرخ‌ خودروی داماد در مشهد اطلاعیه ستاد اربعین: زائران در صورت مفقودی گذرنامه، با شماره ۱۲۸ تماس بگیرند انتقاد وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش از رتبه‌بندی ناقص معلمان؛ «کام معلمان شیرین نشد» درگیری مرگبار در زندان قزلحصار کرج
سرخط خبرها

تقاضای سفر از مرز‌های زمینی اربعین ۱۶ درصد افزایش یافت

  • کد خبر: ۲۴۶۱۰۰
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴
تقاضای سفر از مرز‌های زمینی اربعین ۱۶ درصد افزایش یافت
رئیس پلیس راهور فراجا از افزایش ۱۶ درصدی تقاضای سفر از طریق مرز‌های زمینی به عراق نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سردار سید تیمور حسینی با تأکید بر افزایش ۱۶ درصدی تقاضای سفر از طریق مرز‌های زمینی نسبت به سال گذشته اظهار کرد: بنا بر رصد و پایش‌های صورت گرفته از تمامی جاده‌های منتهی به مرزها، مشخص شد که از ظهر امروز با افزایش تردد در مسیر بازگشت زائران مواجه هستیم. این امر نشان می‌دهد که زائران با مدیریت صحیح زمان سفر، توانسته‌اند با کمترین ترافیک، حادثه و معطلی از مرز‌ها عبور کرده، زیارت خود را انجام دهند و اکنون در حال بازگشت به شهر‌های خود هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه موج بازگشت زائران با تردد آن‌ها به سمت مرز‌ها تلاقی پیدا کرده، لازم است تا توجه ویژه‌ای به مدیریت راه و جاده‌ها از سوی تمامی مأموران پلیس راه و راهور در سطح جاده‌ها صورت گیرد. به همین منظور، با استقرار تیم‌های پلیسی و استفاده از تجهیزات نوین ترافیکی، لحظه‌به‌لحظه در حال رصد جاده‌ها هستیم تا در صورت لزوم با محدودیت‌هایی در تردد بتوانیم به کاهش بار ترافیکی کمک کنیم.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به اهمیت مدیریت تردد وسایل نقلیه عمومی و نیاز شدید شهر‌های مرزی برای جابه‌جایی زائران، تصریح کرد: با توجه به آغاز موج بازگشت زائران، باید با کمک سایر دستگاه‌های مرتبط با حمل‌ونقل زائران و تأمین تعداد مورد نیاز وسایل نقلیه برای جابه‌جایی به شهر‌هایی که زائران بیشتری دارند، به کاهش بار ترافیک و همچنین کاهش آمار تصادفات توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

سردار حسینی با اعلام کاهش آمار تصادفات در حوزه حمل‌ونقل عمومی، عنوان کرد: خوشبختانه با مدیریت صحیح زمان سفر، استفاده از تجهیزات روز ترافیکی و نظارت پلیس راه و راهور بر جاده‌ها، شاهد کاهش ۲۲ درصدی تصادفات نسبت به سال گذشته بوده‌ایم. این موضوع نشان‌دهنده این است که توانسته‌ایم با همکاری همه نهادها، سفری امن و ایمن را برای زائران حسینی رقم بزنیم.

وی با اشاره به موضوع پارکینگ‌های مرزی بیان کرد: همچنان حدود ۳۰ درصد از ظرفیت پارکینگ‌های مرزی، به خصوص در شهر مهران، ظرفیت پذیرش خودرو‌های زائرین را دارد. در صورت لزوم و نیاز بیشتر، بنابر اعلام استانداری استان ایلام و مرز مهران، پارکینگ‌های بیشتری در اختیار زوار قرار خواهد گرفت. همچنین تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا پایانه برکت نیز مانند سال‌های گذشته فعالیت و خدمات‌‎رسانی خود را به زوار آغاز کنیم تا با مشکلات کمتری در حوزه پارکینگ خودرو‌ها روبرو باشیم و در صورت لزوم بتوانیم در تسهیل تردد زائرین و کاهش بار ترافیک نزدیک مرز‌ها کمک کنیم.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->