آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان چمن (۳۰ مرداد ۱۴۰۳) اعتراقات تکان‌دهنده مردی که صاحبخانه‌اش را به قتل رساند آتش‌سوزی فروشگاه لوازم خانگی در خیابان پنجتن مشهد(۳۰ مرداد ۱۴۰۳) ۳ میلیون زائر اربعین از کشور خارج شده‌اند (۳۰ مرداد ۱۴۰۳) سازمان بهداشت جهانی: آبله میمونی مثل کرونا همه گیر نمی‌شود ورود اولین کاروان زائران افغانستانی اربعین به کشور (۳۰ مرداد ۱۴۰۳) ۳۰۶ فقره سرقت در مشهد رمزگشایی شد (۳۰ مرداد ۱۴۰۳) بیش از ۴هزار تن کالا برای مواکب اربعین خراسان رضوی تخصیص یافت در ایام اربعین برای جلوگیری از کمبود ناوگان برون‌شهری در خراسان‌رضوی ۲۷۰ دستگاه اتوبوس اضافه شده است | عزیمت اتباع به کربلا از فردا طرز تهیه سوهان عسلی مغزدار و خوشمزه در خانه + فیلم ثبت ۲۹۰ هزار نفر روز اسکان تابستانی در مدارس خراسان‌رضوی تا مرداد ۱۴۰۳ نوشیدن بیش‌ازحد چای و قهوه چه عوارضی دارد؟ چگونه از سردرد‌های ناشی از کم‌آبی جلوگیری کنیم؟ آسیب‌های روانی باید درمان شوند جریمه تقلب در امتحانات نهایی چیست؟ تردد بیش از ۱۰ هزار زائر اربعین به صورت هوایی تردد بیش از ۱۳۵ هزار نفر از زائران اربعین خراسان رضوی با وسیله شخصی تا صبح امروز، دو میلیون و ۶۰۰ هزار زائر در راهپیمایی اربعین شرکت کرده‌اند (۳۰ مرداد ۱۴۰۳) درس‌هایی از صف‌های طولانی ۱۳ صفر! تشکیل بازار سیاه بلیت اتوبوس در پایانه مسافربری مشهد توصیه رئیس پلیس پیشگیری فراجا به زائران اربعین در خصوص خرید بلیت پرواز ارائه خدمات درمانی به زائران گرمازده در مرز چذابه
سرخط خبرها

دستگیری مامور پلیس قلابی در مشهد

  • کد خبر: ۲۴۶۲۵۲
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
دستگیری مامور پلیس قلابی در مشهد
پلیس قلابی که با شگرد ایجاد رعب و وحشت در شهروندان هفت فقره اخاذی کرده بود دستگیر شد.

جلائیان | شهرآرانیوز؛  چند وقتی بود که تصمیم داشت با پوشیدن لباس پلیس در خیابان از مردم اخاذی کند. برای این کار مدتی بود که در خیابان، مأموران پلیس را زیر نظر می‌گرفت و تلاش می‌کرد از رفتار آن‌ها الگوبرداری کند. این مرد سی ساله در نهایت با خرید یک دست لباس پلیس تصمیم به اجرای نقشه اش گرفت.

هرچند وقتی لباس را پوشید متوجه شد که هنوز برای این کار آماده نیست و درنهایت تلاش کرد با تهیه یک کارت شناسایی جعلی پلیس، خرید شوکر، اسپری افشانه و چاقو اعتمادبه نفس لازم را برای این کار به دست بیاورد. او در نهایت با پوشیدن لباس پلیس و قراردادن کارت هویتی جعلی در جیب، برای اخاذی از مردم به خیابان رفت. متهم از صبح تا شب در معابر محدوده غرب شهر برای پیداکردن شخصی که بتواند به او گیر بدهد پرسه می‌زد. 

با اینکه تلاش زیادی کرده بود که ظاهرش را شبیه مأموران پلیس کند، اما حس می‌کرد به همان اندازه باطن و رفتارش درست برخلاف پلیس است و به همین دلیل در روز‌های اول وسواس زیادی برای انتخاب طعمه به خرج می‌داد. وسواسی که هر روز کم می‌شد. مرد جوان هر شخص یا زوجی را که حس می‌کرد زورش به آن‌ها می‌رسد و از او می‌ترسند برای اخاذی انتخاب می‌کرد. این مأمورنما با اتهام‌های مختلف شروع به تهدید شهروندان کرده و صبر می‌کرد خود آن‌ها به او پیشنهاد رشوه بدهند. 

البته این صبر خیلی وقت‌ها نتیجه نمی‌داد و او خودش از این افراد اخاذی می‌کرد. از میان مال باختگانی که این فرد به سراغ آن‌ها رفته بود برخی که کارت شناسایی جعلی مأمور قلابی را دیده بودند با این تصور که واقعا یک مأمور پلیس از آن‌ها اخاذی کرده برای شکایت از این فرد به پلیس گزارش می‌دادند. مال باختگان که برای درج اظهاراتشان در روز‌های مختلف به پلیس مراجعه می‌کردند همه از یک مأمور شکایت داشتند. مأموری که وجود خارجی نداشت و تازه شهروندان متوجه می‌شدند که طعمه یک شیاد شده اند.

دستگیری هنگام گشت زنی

باتوجه به حساسیت این موضوع جانشین فرمانده انتظامی استان خود شخصا به این پرونده ورود کرد. سردار احمد نگهبان از مأموران کلانتری فراجا که بیشتر اخاذی‌ها در حوزه آن‌ها صورت گرفته بود خواست با انجام تحقیقات گسترده هرچه زودتر این مأمورنما را دستگیر کنند. 

به دنبال این دستور، پرونده‌ای در کلانتری شهرک فراجا برای دستگیری متهم گشوده شد. پلیس در ابتدا باتوجه به اظهارات مال باختگان به رصد دوربین‌های مداربسته پرداخت. پلیس توانست در این دوربین‌ها چهره متهم را که با لباس پلیس مشغول اخاذی بود به دست بیاورد و این تصویر در اختیار گشت‌های انتظامی قرار گرفت. 

در ادامه رسیدگی به این پرونده، تلاش برای دستگیری متهم ادامه یافت تا اینکه یکی از گشت‌های کلانتری شهرک فراجا، متهم را در حال پرسه زنی در محدوده خیابان شهید ستاری مشاهده و دستگیر کرد. با انتقال متهم به مقر انتظامی و رویارویی این فرد با برخی از شاکیان، متهم اعتراف کرد که با پوشش یک مأمور پلیس و با شگرد ایجاد رعب و وحشت در شهروندان هفت فقره اخاذی کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->