عنوان رکوردار بالاترین رأی اعتماد در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران به امیر نصیرزاده رسید نخستین واکنش پزشکیان بعد از رای مجلس به تمامی وزرای پیشنهادی + عکس واکنش محسن رضایی به رای اعتماد به وزیران پیشنهادی تعطیلات شنبه‌ها دوباره در مجلس بررسی می‌شود (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) رای اعتماد نمایندگان مجلس به تمام وزرای کابینه | پزشکیان به رکورد خاتمی رسید کشف ۲۲ فقره سرقت کامپیوتر خودرو در منطقه الهیه مشهد نتیجه رای اعتماد نمایندگان مجلس به وزیران پیشنهادی دولت پزشکیان + تعداد آرا پزشکیان آخرین دفاع خود از کابینه پیشنهادی اش را ارائه کرد | در مقابل مردم نمی‌ایستم+ فیلم آغاز جلسه نهایی بررسی وزرای پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان اجرای حکم اعدام مرد رمال و متجاوز در یزد (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) ادارات کهگیلویه‌وبویراحمد فردا (یکم شهریور ۱۴۰۳) تعطیل است پایان بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت در صحن علنی مجلس | رای اعتماد عصر امروز داده خواهد شد هیئت‌های دانشجویی صبح روز اربعین در حضور رهبر انقلاب عزاداری می‌کنند وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان: چالش های ورزش و جوانان با تعامل دولت و مجلس برطرف خواهد شد واکنش وزارت خارجه در پی واژگونی اتوبوس زائران پاکستانی موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان چه گفتند؟ مشمولان غیر غایب سربازی چند بار می‌توانند بدون وثیقه برای زیارت عتبات اقدام کنند؟ رای‌گیری برای تأیید وزرای پیشنهادی دولت به صورت «ورقه‌ای» خواهد بود موافقت کمیسیون فرهنگی مجلس با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان وزیر پیشنهادی نیرو: برای اجرای قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق مصمم هستم دستور عارف به استاندار یزد برای پیگیری وضعیت مصدومان حادثه تصادف اتوبوس زائران پاکستانی
سرخط خبرها

آیا نتانیاهو پیشنهاد رفع شکاف‌های توافق آتش‌بس غزه را پذیرفته است؟

  • کد خبر: ۲۴۶۴۶۹
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۹
آیا نتانیاهو پیشنهاد رفع شکاف‌های توافق آتش‌بس غزه را پذیرفته است؟
وزیر خارجه آمریکا از موافقت نخست وزیر رژیم صهیونیستی با پیشنهاد رفع شکاف‌ها خبر می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا پس از مذاکره با مقامات قطری در دوحه گفت هر روز که می‌گذرد خطرات علیه اسرای اسرائیلی و نیز بحران مردم غزه بدون ارائه کمک بیشتر می‌شود.

او که کشورش حامی تمام قد رژیم صهیونیستی است، گفت: میانجیگران آتش‌بس غزه در قطر، مصر و آمریکا تمام تلاش خود را می‌کنند تا در نوار غزه درگیری نباشد. میانجیگران برای دستیابی به آتش‌بس تلاش می‌کنند و مصر و قطر مستقیماً با حماس در ارتباط هستند.

بلینکن گفت: دنیا و همچنین شورای امنیت طرح پیشنهادی «جو بایدن» برای دستیابی به آتش‌بس را تایید می‌کنند و میانجیگران برای گرفتن موافقت طرفین درگیر در تلاش هستند و روی جزئیات کار می‌کنند.

در حالی که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده با هر پیشنهادی که شامل پایان جنگ غزه باشد، موافقت نخواهد کرد، بلینکن گفت: مستقیماً از نتانیاهو شنیدم که اسرائیل پیشنهاد رفع شکاف‌ها را پذیرفته و امیدوارم حماس نیز همین کار را انجام دهد. ما با اسرائیل کار می‌کنیم و شرکای مصری و قطری ما با حماس کار می‌کنند تا توافقی حاصل شود و روی جزئیات آن هم توافق شود.

او گفت به محض موافقت حماس با پیشنهاد رفع شکاف‌ها، باید بر سر اجرای جزئیات توافق شود.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: میانجیگران در روز‌های آینده هر کاری که ممکن است انجام خواهند داد تا حماس را متقاعد کنند که با پیشنهاد رفع شکاف‌ها موافقت کند. مصر و قطر تلاش می‌کنند مفاد مبهم در پیشنهاد را تفسیر کنند تا حماس آن را درک کند و همان‌طور که اسرائیل با آن موافقت کرده است، آن را تایید کند. مذاکره کنندگان باید کاملاً انعطاف پذیر باشند، چه در رابطه با اسرائیل و چه در رابطه با حماس.

بلینکن گفت: دستیابی به توافق آتش‌بس ضروری است و میانجیگران همه تلاش خود را برای حصول آن به کار می‌گیرند.

دیپلمات ارشد آمریکا همچنین گفت ایالات متحده اشغالگری طولانی مدت رژیم صهیونیستی بر نوار غزه را نمی‌پذیرد.

وزارت خارجه قطر هم اعلام کرد وزیر مشاور در وزارت خارجه این کشور در دیدار با بلینکن، آخرین تحولات غزه و تلاش میانجیگران برای پایان دادن به جنگ غزه را بررسی کرده و طرفین بر لزوم برقراری آتش‌بس و کاهش تنش در منطقه تاکید کردند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->