آغاز جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان اجرای حکم اعدام مرد رمال و متجاوز در یزد (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) ادارات کهگیلویه‌وبویراحمد فردا (یکم شهریور ۱۴۰۳) تعطیل است پایان بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت در صحن علنی مجلس | رای اعتماد عصر امروز داده خواهد شد هیئت‌های دانشجویی صبح روز اربعین در حضور رهبر انقلاب عزاداری می‌کنند وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان: چالش های ورزش و جوانان با تعامل دولت و مجلس برطرف خواهد شد واکنش وزارت خارجه در پی واژگونی اتوبوس زائران پاکستانی موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان چه گفتند؟ مشمولان غیر غایب سربازی چند بار می‌توانند بدون وثیقه برای زیارت عتبات اقدام کنند؟ رای‌گیری برای تأیید وزرای پیشنهادی دولت به صورت «ورقه‌ای» خواهد بود موافقت کمیسیون فرهنگی مجلس با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان وزیر پیشنهادی نیرو: برای اجرای قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق مصمم هستم دستور عارف به استاندار یزد برای پیگیری وضعیت مصدومان حادثه تصادف اتوبوس زائران پاکستانی مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی نیرو در جلسه بررسی صلاحیت او چه گفتند؟ ایران: احتمالا پاسخ ایران در زمان و شرایطی خواهد بود که اسرائیل کمترین احتمال را می‌دهد آیا نتانیاهو پیشنهاد رفع شکاف‌های توافق آتش‌بس غزه را پذیرفته است؟ محسن رضایی: بنای ایران بر جنگ نیست، اما با قدرت از خود دفاع خواهد کرد (۳۰ مرداد ۱۴۰۳) ادامه اعتراض‌های داخلی به سیاست‌های دولت نتانیاهو نماینده تل‌آویو در سازمان ملل خواهان تخریب مقر این سازمان در فلسطین اشغالی شد غرق شدن قایق تفریحی مایک لینچ، غول فناوری بریتانیا در سیسیل ایتالیا یک مقام سابق آمریکایی فاش کرد| حمایت بی قید و شرط هریس از رژیم صهیونیستی
سرخط خبرها

مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی نیرو در جلسه بررسی صلاحیت او چه گفتند؟

  • کد خبر: ۲۴۶۴۷۷
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۹
مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی نیرو در جلسه بررسی صلاحیت او چه گفتند؟
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در چهارمین روز از بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم، به بررسی صلاحیت عباس علی آبادی وزیر پیشنهادی نیرو پرداختند که جزییات آن را می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی که صبح شنبه - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ خط مشی و اصول کلی دولت چهاردهم را بررسی کرده بودند، در جلسه نوبت عصر سه شنبه - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ به بررسی صلاحیت عباس علی آبادی وزیر پیشنهادی نیرو پرداختند و ادامه جلسه نوبت صبح روز چهارشنبه برگزار شد.

در ابتدای جلسه، جلیل مختار سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس ضمن قرائت نظر کمیسیون متبوع خود، از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی نیرو خبر داد.

همچنین سمیه رفیعی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با قرائت نظر کمیسیون متبوع خود از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی نیرو خبر داد.

عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس نیز از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی نیرو خبر داد.

«علی‌آبادی» شناخت کافی از ماموریت‌های وزارت نیرو ندارد

مخالف | محسن بیگلری نماینده سقز و بانه

محسن بیگلری نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در جلسه صبح امروز چهارشنبه مجلس و در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم، به عنوان مخالف عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی نیرو اظهار کرد: آقای علی‌آبادی‌ای کاش شما به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت معرفی می‌شدید که آن زمان من به عنوان موافق شما صحبت می‌کردم.

نماینده سقز و بانه در مجلس با اشاره به مشکلات حوزه وزارت نیرو به خصوص قطعی برق گفت که علی‌آبادی شناخت کافی از ماموریت‌های وزارت نیرو ندارد و‌ای کاش به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شد.

اینجا ببینید:

آقای علی‌آبادی توانست مپنا را به رتبه‌های عالی برساند

موافق | هادی هاشمی‌نیا، نماینده مردم خرم‌آباد و دوره

کاهش صادرات آبِ مجازی و تأمین آب صنایع غذایی از برنامه‌های آقای علی‌آبادی است.

آقای علی‌آبادی شخصیتی علمی است و توانمندیِ اجرای برنامه‌ها را دارد. ایشان توجه ویژه‌ای به بخش خصوصی دارد که می‌تواند مشکل آب و برق ما را حل کند.

کاهش تلفات شبکه‌های توزیع و تشویق صنایع بزرگ به استفاده از تجهیزات انرژی خورشیدی هم از برنامه‌های ایشان است.

دکتر علی‌آبادی سوابق مدیریتی و اجرایی خوبی در زمینه آب و برق دارد

موافق | لک علی‌آبادی 

روح‌الله لک علی‌آبادی در جلسه نوبت صبح چهارشنبه مجلس و در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم، به عنوان موافق وزیر پیشنهادی نیرو اظهار کرد: اگر می‌خواهیم با عدالت حکم کنیم باید بدانیم انتخابات تمام شده پس دیگر نباید رفتار‌های هیجانی داشته و به کسی توهین کنیم.

نماینده درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی وزیر پیشنهادی نیرو را فردی توانمند توصیف کرد و گفت: او می‌تواند در صنعت آب و برق تحول ایجاد کند.

علی‌آبادی هم در حوزه آب و هم در حوزه برق سابقه فعالیت دارد

موافق | غلامرضا شریعتی نماینده مردم بهشهر
 
 در مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت صبح چهارشنبه مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت عباس علی آبادی وزیر پیشنهادی نیرو در سخنانی به عنوان موافق، کمبود آب و قطعی مکرر برق را از مهمترین چالش‌های موجود عنوان کرد و گفت: حل این چالش‌های اساسی فارغ از منابع مالی نیازمند مدیری لایق، جهادی پرتلاش متخصص و انقلابی است. علی‌آبادی جزو معدود مدیران کشور است که هم در حوزه آب و هم در حوزه برق سابقه فعالیت داشته است و در این امور کاملاً مسلط است.

علی‌آبادی مدیری توانمند، شجاع و برنامه‌ریز است

موافق | رحمت‌الله نوروزی 
در جلسه نوبت صبح چهارشنبه مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت عباس علی آبادی وزیر پیشنهادی نیرو در سخنانی به عنوان موافق با بیان اینکه «علی آبادی مدیری توانمند، شجاع و برنامه ریز است»، اظهار کرد: امروز برق صنایع بزرگ و کوچک و همچنین مصارف خانگی با قطعی مواجه است و همچنین در حوزه تامین آب با چالش‌هایی مواجه هستیم؛ امروز با مشکلات عدیده‌ای در صنعت‌های برق و آب مواجهیم و باید یک مدیر جسور، شجاع و توانمند بتواند این ناترازی‌ها را برطرف کند.

علی‌آبادی برای رفع ناترازی برق برنامه دارد

موافق | هادی هاشمی‌نیا، نماینده خرم‌آباد
 
در آینده با تنش آبی مواجه می‌شویم که این خطر جدی است و باید به این موضوع توجه شده و مدیریت بهینه آب از وظایف مهم وزارت نیرو به شمار می‌آید.
 
نماینده خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی با برشمردن برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو گفت که آقای علی‌آبادی برای رفع ناترازی برق برنامه‌هایی را در نظر دارد که ان‌شاءالله با اجرایی شدن آن مشکل ناترازی رفع شود.

لازم به ذکر است که رای گیری برای وزرای پیشنهادی بعد از اتمام بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی در مجلس انجام می‌شود که احتمالا چهارشنبه ۳۱ مرداد خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->