ویدئو | لحظه دیده شدن پلنگ ایرانی در پناهگاه حیات وحش حیدری نیشابور (۳ شهریور ۱۴۰۳) دومین مورد آبله میمونی جهش‌یافته در خارج از آفریقا تایید شد تغییر در نرخ اضافه‌کار پرستاران و استخدام نیرو‌های جدید (سوم شهریور ۱۴۰۳) راه‌های موثر برای مبارزه با حشره «سِنَک» ستاد اربعین هلال احمر:۲۵۳ زائر مصدوم و جان‌باخته به داخل کشور انتقال یافتند تصادف شدید موتورسیکلت و خودرو در بلوار شریعتی مشهد+جزییات (۳ شهریور ۱۴۰۳) تحویل وزارت میراث فرهنگی به صالحی امیری با حضور عزت الله ضرغامی دستگیری ۵ متهم درگیری مسلحانه در مشهد + فیلم دبیر انجمن علمی داروسازان ایران: به دلیل اعمال تحریم‌ها، با کمبود دارو‌ مواجه هستیم شیرخشک‌های محتوی هروئین از سوی پلیس کشف شد ویدئو | لحظه انفجار خودروی سواری پس از تصادف با تریلی در محور ایلام-مهران (۲ شهریور ۱۴۰۳) ویدئو | لحظه دستگیری سارقی در مشهد که در مبل مخفی شده بود چه کنیم تا فرزندانی ولخرج تربیت نکنیم؟ اطلاعیه اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی درباره هجوم حشره سِنَک به مشهد (۳ شهریور ۱۴۰۳) تاکید وزیر جدید آموزش و پرورش بر پرهیز از نگرش های سیاسی در حوزه تعلیم و تربیت بروز اسهال خونی در افراد، اختلالی جدی است که باید توسط پزشک بررسی شود توزیع ۴ هزار و ۳۰۰ دستگاه لوازم ضروری زندگی بین مددجویان کمیته امداد امام‌خمینی‌(ره) خراسان‌رضوی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی در روز اربعین حسینی (یکشنبه، ۴ شهریور ۱۴۰۳) کاهش ۲۳ درصدی تصادفات منجربه‌فوت زائران اربعین ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته | ۲۰ فوتی و ۱۵۵ مصدوم ارسال شیوه‌نامه نقل و انتقال اضطراری برون‌استانی فرهنگیان
سرخط خبرها

گوشت قرمز؛ عامل اصلی سرطان روده بزرگ در جوانان

  • کد خبر: ۲۴۶۹۷۵
  • ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۴
گوشت قرمز؛ عامل اصلی سرطان روده بزرگ در جوانان
یک مطالعه جدید علمی نشان می‌دهد گوشت قرمز و فراوری‌شده ممکن است باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ در جوانان شود.

به گزارش شهرآرانیوز، محققان اخیراً گزارش دادند که بیماران جوان‌تر مبتلا به سرطان روده معمولاً سطوح بالاتری از متابولیت‌های ایجاد شده توسط هضم اسید آمینه‌ای به نام آرژنین دارند.

آنها همچنین دارای سطوح بالاتر متابولیت مرتبط با چرخه اوره هستند - فرآیندی که طی آن آمونیاک تولید شده توسط هضم پروتئین از خون فیلتر شده و دفع می‌شود.

به گفته محققان، مصرف بیش از حد طولانی مدت گوشت قرمز و گوشت فرآوری شده می‌تواند این سطوح متابولیت بالا را در افراد جوان مبتلا به سرطان روده بزرگ توضیح دهد.

محقق ارشد «نصیر سانگوان»، مدیر مرکز تجزیه و تحلیل میکروبی کلینیک کلیولند، گفت: «داده‌های ما به وضوح نشان می‌دهد که محرک اصلی رژیم غذایی است.»

برای این مطالعه، محققان آزمایش خون انجام شده روی ۲۰ بیمار مبتلا به سرطان روده بزرگ ۵۰ ساله یا کمتر را با بیماران ۶۰ ساله و بالاتر مقایسه کردند.

تجزیه و تحلیل نشان داد که تفاوت در رژیم غذایی عامل بسیاری از تفاوت‌های مشاهده شده بین بیماران جوان و مسن‌تر سرطان روده بزرگ است.

این در واقع خبر خوبی است، زیرا محققان فکر می‌کردند که ممکن است برای کاهش خطر ابتلاء به سرطان روده بزرگ، به تغییر میکروبیوم روده در مقیاس بزرگ نیاز باشد. میکروبیوم شامل هزاران میکروب مختلف است که در روده زندگی می‌کنند، که بیشتر آنها در طول عمر مفید هستند.

به گفته محققان، بررسی خطر ابتلاء به سرطان روده بزرگ با انجام آزمایش خون به دنبال متابولیت‌ها نسبت به انجام یک توالی ژنتیکی از نمونه مدفوع برای بررسی سطح باکتری‌های روده می‌تواند آسان‌تر باشد.

گام بعدی در این تحقیق، تأیید یافته‌های آن در گروه بزرگ‌تری از بیماران مبتلا به سرطان روده بزرگ خواهد بود. پس از آن، محققان می‌توانند آزمایش کنند که آیا رژیم غذایی یا دارو‌ها می‌توانند این سطوح متابولیت را کاهش دهند یا خیر.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->