یمن اعلام کرد: آماده وارد کردن ضربات دردناک به صهیونیست‌ها هستیم (۴ شهریور ۱۴۰۳) یکی از رهبران ارشد جنبش حماس: رژیم صهیونیستی به دنبال آتش‌بس نیست درخواست گالانت برای پایان درگیری با حزب‌الله و آتش‌بس فوری (۴ شهریور ۱۴۰۳) ابوعبیده: ضربه زدن به رژیم صهیونیستی هیچ حد و مرزی ندارد هریس از ترامپ پیشی گرفت (۴ شهریور ۱۴۰۳) عملیات ضدصهیونیستی در کرانه باختری (۴ شهریور ۱۴۰۳) وزیر خارجه عربستان با عراقچی گفتگو کرد (۴ شهریور ۱۴۰۳) نخست وزیر قطر به تهران می‌آید| اولین مهمان دولت چهاردهم حمله پهپادی حزب‌الله به پایگاه المناره رژیم صهیونیستی (۴ شهریور ۱۴۰۳) صحبت‌های سیدحسن نصرالله درباره جزئیات مرحله نخست پاسخ به رژیم صهیونیستی توضیحات عراقچی از گفت‌وگوهایش با وزرای خارجه کشورهای منطقه بشار اسد: مذاکره با ترکیه پیشرفتی نداشته است اعلام وضعیت ویژه اضطراری اراضی اشغالی برای ۴۸ ساعت آیت‌الله علم‌الهدی: اربعین حسینی؛ جریان آگاهی بخش برای تمام بشریت | اربعین کربلا، قدس را آزاد خواهد کرد عزاداری هیئت‌های دانشجویی در حسینیه امام خمینی (ره) در حضور رهبر معظم انقلاب | آیت‌الله خامنه‌ای: کارزار بین جبهه حسینی و جبهه یزیدی تمام نشدنی است + فیلم استاندار خراسان رضوی: ۳۰۰ هزار زائر از خراسان رضوی در پیاده‌روی اربعین شرکت کردند پایان موفقیت‌آمیز مرحله اول عملیات حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی | پرتاب ۳۲۰ فروند موشک و پهپاد (۴ شهریور ۱۴۰۳) + فیلم اعتراف رسانه عبری به قدرت موشکی حزب الله لبنان پیام تبریک وزارت خارجه ایران به مناسبت سالروز استقلال اوکراین واکنش مکرون به وقوع انفجار مقابل یک کنیسه در جنوب فرانسه چه بود؟ (۳ شهریور ۱۴۰۳) تروریست‌های داعش مسئولیت حمله با سلاح سرد در آلمان را به عهده گرفتند (۳ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بشار اسد: مذاکره با ترکیه پیشرفتی نداشته است

  • کد خبر: ۲۴۷۱۹۰
  • ۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۷
بشار اسد: مذاکره با ترکیه پیشرفتی نداشته است
رئیس‌جمهور سوریه با بیان اینکه نیرو‌های مقاومت در فلسطین، لبنان، عراق و یمن یک الگو هستند، گفت مذاکرات عادی‌سازی روابط با ترکیه از چند سال گذشته تاکنون پیشرفتی نداشته است.

به گزارش شهرآرانیوز، بشار اسد که عصر امروز (یکشنبه) در پارلمان این کشور سخنرانی می‌کرد، گفت دیدار‌هایی که طی سال‌های گذشته در خصوص ارتباط با ترکیه برگزار شده است، بی‌نتیجه بوده است.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، بشار اسد گفت: «روسیه، ایران و عراق ابتکاراتی برای مصالحه با ترکیه ارائه کرده‌اند و ما نیز واکنش مثبتی داشتیم؛ اما هیچ پیشرفتی حاصل نشده است.»

رئیس‌جمهور سوریه در ادامه در خصوص برقراری روابط با ترکیه گفت: «ریشه‌کن کردن تروریسم و خروج از خاک سوریه به نفع هر دو طرف است. بهبود روابط با ترکیه نیازمند عقب‌نشینی از سیاست‌های کنونی است. اینها شروط نیستند، بلکه حقوق است.»

اسد همچنین اظهار داشت: «اولین ابتکارات با ترکیه به ۵ سال پیش یا کمی بیشتر باز می‌گردد و طی این دوره دیدار‌هایی در سطوح مختلف برگزار شده است. ما خاک هیچ یک از کشور‌های همسایه را اشغال نکرده‌ایم که عقب‌نشینی کنیم و از تروریسم نیز حمایت نکرده‌ایم که دست از حمایتشان برداریم. راه‌حل صراحت و مشخص کردن محل ایراد است.»

رئیس‌جمهور سوریه در ادامه اضافه کرد که هر مذاکره‌ای باید مرجعی قابل‌اتکا داشته باشد و سوریه همواره به خروج نیرو‌های ترکیه از خاک خود و توقف حمایت‌های این کشور از تروریسم تاکید کرده است.

بشار اسد همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: «نیرو‌های مقاومت در فلسطین، لبنان، عراق و یمن یک اسوه، الگو و نمونه هستند که ما در راه آزادسازی، عزت، شرافت و استقلال از آنها الگو برداری می‌کنیم.»

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->