آتش‌سوزی یک خوابگاه دخترانه در تهران+جزییات دستگیری دو کلاهبردار فضای مجازی توسط پلیس مشهد عزل فرمانده انتظامی لاهیجان در پی مرگ مرحوم میرموسوی (۹ شهریور ۱۴۰۳) اسامی پنج محصول مراقبت از پوست غیرمجاز اعلام شد واژگونی خودرو در تربت حیدریه با هفت مصدوم (۹ شهریور ۱۴۰۳) توصیه جدید محققان برای سلامت قلب دستگیری سارق مسلح بانک سپه در کمتر از ۲۴ ساعت توسط پلیس مشهد+عکس و فیلم(۹ شهریور ۱۴۰۳) دستگیری سه شکارچی غیرمجاز در کلات خراسان رضوی (۹ شهریور ۱۴۰۳) تکمیلی|جزئیات آتش‌سوزی انبار لوازم یدکی در خیابان چمن مشهد+فیلم (۹ شهریور ۱۴۰۳) واژگونی در محور تربت‌حیدریه به مشهد با یک کشته و ۲ مصدوم (۹ شهریور ۱۴۰۳) دستگیری ۲۱ نفر از اراذل و اوباش در مشهد (۹ شهریور ۱۴۰۳) آتش سوزی گسترده انبار لوازم یدکی در خیابان چمن مشهد (۹ شهریور ۱۴۰۳) اسامی نفرات برتر کنکور اعلام شد + فیلم (۹ شهریور ۱۴۰۳) آخرین اخبار از اعلام نتایج اولیه کنکور (۹ شهریور ۱۴۰۴۳) پیش‌بینی ورود ۳.۲ میلیون خودرو به مشهد در دهه پایانی صفر ۱۴۰۳ ۳۲۵ کاروان در قالب ۵۸ هزار زائر پیاده در مسیر مشهد مقدس (۹ شهریور ۱۴۰۳) نیرو‌های خریدخدمات آموزش‌و‌پرورش در سال تحصیلی جدید سازمان‌دهی می‌شوند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (جمعه ۹ شهریور ١۴٠٣) بازگشایی جاده ترانزیتی مشهد-سرخس امروز ( ۹ شهریور۱۴۰۳) تشخیص آبله میمونی فقط در آزمایش مایع تاول اضافه کاری پرستاران ساعتی ۲۵ هزار تومان فاجعه است دستگیری سارقان آیفون‌های تصویری در مشهد (۹ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

دستگیری دو کلاهبردار فضای مجازی توسط پلیس مشهد

  • کد خبر: ۲۴۸۲۲۶
  • ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۰
دستگیری دو کلاهبردار فضای مجازی توسط پلیس مشهد
واکاوی در گوشی تلفن ۲ جوان موتورسوار که با هوشیاری ماموران انتظامی دستگیر شده اند، راز کلاهبرداری‌های گسترده با فروش خودرو‌های خیالی در فضای مجازی را فاش کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی درباره ماجرای «اجنه فضای مجازی» گفت:پلیس مشهد گزارش‌هایی از مراکز انتظامی شهر‌های دیگر کشور دریافت کرده بود که خلافکارانی با سوءاستفاده از خلأ‌های موجود در فضای مجازی و با شگرد فروش خودرو، از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

از سوی دیگر با توجه به وجود چنین پرونده‌هایی در مراکز انتظامی مشهد، دستورات ویژه‌ای به همه عوامل انتظامی در کلانتری‌ها و پلیس‌های تخصصی صادر شد تا با رصد فضای مجازی و همچنین پیگیری کارت‌های بانکی مجهول الهویه، خلافکاران و کلاهبردارانی را شناسایی کنند که پس از دریافت بیعانه از خریداران خودرو، دیگر گوشی تلفن خود را خاموش می‌کنند واثری از خود برجای نمی‌گذارند!

سرتیپ دوم احمد نگهبان افزود: بررسی‌های مقدماتی پلیس از گزارش‌های مال باختگان حکایت از آن داشت که تبهکاران فضای مجازی در شهر‌های مختلف کشور، سرمایه‌های بسیاری از شهروندان را در حالی به یغما برده اند که هیچ شناختی از طرف معامله خود نداشته اند وبا بهانه‌هایی مانند واریز سریع بیعانه به دام خلافکاران افتاده اند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد:به همین دلیل عوامل انتظامی با بهره گیری از شگرد‌های پلیسی، شناسایی تبهکاران فضای مجازی را ادامه دادند تا این که چند روز قبل، نیرو‌های گشت کلانتری نجفی مشهد به ۲ جوان موتورسوار در بولوار کوثر مشهد مشکوک شدند و آن‌ها را به طور نامحسوس زیر نظر گرفتند چراکه موتورسیکلت مذکور پلاک انتظامی نداشت.

وی گفت: اما ماجرا زمانی به فضای مجازی گره خورد که موتورسواران در اطراف یکی از پارک‌های مشهد، توقف کردند وبه قصد خرید کارت هدیه بانکی وارد مجموعه‌ای شدند که دستگاه‌های خودپرداز درآن جا وجود داشت.

فرمانده حافظان امنیت با اشاره به آغاز عملیات دستگیری متهمان، خاطرنشان کرد:هنوز موتورسواران در حال خرید کارت‌های هدیه بودند که ناگهان خود را در محاصره عوامل انتظامی دیدند و در پاسخ به سوالات آن‌ها دچار تناقض گویی شدند.

از سوی دیگر با کشف ۶ کارت بانکی با هویت افراد ناشناس، تعداد زیادی کارت هدیه بانکی و ۴ دستگاه تلفن همراه از متهمان، فرضیه کلاهبرداری‌های فضای مجازی نیز قوت گرفت و ۲ جوان موتورسوار به مرکز انتظامی انتقال یافتند.

سردار نگهبان با اشاره به هوشیاری عوامل انتظامی اضافه کرد:درحالی که متهمان داستان‌های ساختگی را برای فرار از مجازات بیان می‌کردند، زنگ تلفن یکی از گوشی‌های آن‌ها مدام به صدا درمی آمد و متهمان از پاسخگویی به تلفن خود طفره می‌رفتند.

در این هنگام یکی از افسران تجسس از وی خواست بلندگوی گوشی را روشن کند و به مخاطب آن سوی خط پاسخ بدهد، اما به محض این که متهم کلید پاسخ را فشار داد، فردی از آن سوی خط گفت:بیعانه خرید پژو ۲۰۶ را کارت به کارت کرده ام و الان در خیابان اکباتان (تهران) منتظر ایستاده ام!

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی تاکید کرد:با این تماس تلفنی ماجرای کلاهبرداری‌ها لو رفت و مشخص شد این تبهکاران، همان افراد تحت تعقیب در شهر‌های مختلف کشور هستند که از مردم کلاهبرداری می‌کنند، بنابراین با هماهنگی‌های قضایی تحقیقات در حالی وارد مرحله جدیدی شد که بازبینی گوشی تلفن‌ها زوایای دیگری از شگرد متهمان را فاش کرد.

سرتیپ دوم احمد نگهبان به وجود تصاویر زیادی از آگهی فروش خودرو درگوشی تلفن متهمان اشاره کرد وگفت:با به دست آمدن این اسناد که از فروش خیالی خودرو‌های پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۷، پراید هاچ بک و پاناروما حکایت داشت، حساب و کارت‌های بانکی در اختیار متهمان بازبینی شدکه بیانگر کلاهبرداری‌های گسترده آنان در فضای مجازی بود.

این مقام ارشد انتظامی اظهار کرد:بررسی‌های مقدماتی بیانگر آن است ۲ متهم مذکور که همانند اجنه‌ها قرار بود دقایقی بعد در تهران ظاهر شوند، طی ۳ ماه گذشته ۱۰۸ فقره تراکنش بانکی بین ۵ تا ۳۰ میلیون تومان داشته اند که از شهر‌های تهران، کرج، گرگان و اصفهان به حساب آن‌ها واریز شده است. وی گفت:با این سرنخ‌های مهم، تحقیقات ویژه برای کشف کلاهبرداری‌های «اجنه فضای مجازی» در مشهد ادامه دارد.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی در پایان به شهروندان توصیه کرد:تحت هیچ شرایطی قبل از مشاهده کالا و اطمینان از طرف معامله، وجهی را پرداخت نکنند و حتما گزینه‌های درگاه امن را برای پرداخت مدنظر قراردهند.

منبع: خراسان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->