محدودیت‌های ترافیکی از امشب در مشهد اجرا می‌شود (۱۰ شهریور ۱۴۰۳) حرکت ۲۵۳ کاروان پیاده در جاده‌های خراسان رضوی به سمت مشهد  فعالیت موکب‌های بین‌المللی در مشهد | استقرار ۶۰ موکب در عرصه میدان شهدا استاندار خراسان رضوی: پیش‌بینی حضور حدود هفت و نیم میلیون زائر در ایام آخر ماه صفر در مشهد را داریم(۱۰ شهریور ۱۴۰۳) + فیلم عضو شورای اسلامی شهر مشهد: ترویج فرهنگ میزبانی مهم‌ترین رویکرد مدیریت شهری است همراهی تشکل‌های مردمی با خدمات شهری مشهد در دهه پایانی صفر ۱۴۰۳ شورا‌های اجتماعی محلات؛ دست‌های یاری‌رسان مدیریت شهری آمادگی کامل مشهد برای میزبانی از زائران حضرت‌رضا (ع) | هویت مشهد با بخش زیارت گره خورده است فراهم شدن امکان اسکان ۶۰۰۰ زائر در میدان شهدای مشهد تلاش قابل‌تحسین مدیریت شهری برای میزبانی از زائران امام‌رضا(ع) ترافیک پرحجم در بزرگراه شهید سلیمانی، بولوار خیام و خیابان‌های منتهی به حرم امام‌رضا(ع) (۱۰ شهریور ۱۴۰۳) شهروند خبرنگار | تصویر زیبا از روستای بلغور در نزدیکی مشهد آغاز پاکسازی مبادی ورودی مشهد در هفت محور اصلی از روز گذشته (۹ شهریور ۱۴۰۳) افتتاح بزرگ‌ترین نمایشگاه خیابانی باعنوان «در مسیر بهشت»، در روزهای پایانی صفر ۱۴۰۳ در مشهد  درباره اولین چاپخانه مشهد با تکنیک چاپ سنگی | قصه مطبعه ارض اقدس ویرانیِ تاریخ، تاریخِ ویرانی | درباره آرامگاه اخی علی قُتلُغ شاه الزامات رسم‌و‌رسوم میزبانی از زائران افزایش ۲ هزار ظرفیت پارک خودرو در هسته مرکزی شهر مشهد خیابان امام‌رضا(ع) مشهد با استقرار ۳۰۰ موکب «خیابان خدمت» می‌شود ۵ دانش‌آموز مشهدی در میان نفرات برتر کنکور سراسری ۱۴۰۳ شهردار مشهد از ارائه ۴۰ خدمت متنوع به زائران در دهه پایانی صفر خبر داد ریاست شهرداری مشهد بر کمیسیون گردشگری شهر‌های آسیایی تمدید شد
سرخط خبرها

فراهم شدن امکان اسکان ۶۰۰۰ زائر در میدان شهدای مشهد

  • کد خبر: ۲۴۸۳۱۲
  • ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴
فراهم شدن امکان اسکان ۶۰۰۰ زائر در میدان شهدای مشهد
مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد گفت: در میدان شهدا امکان اسکان ۶۰۰۰ زائر فراهم شده که در طبقات ساختمان‌های واقع در میدان شهدا اسکان داده می‌شوند.

محمد شیخانی در گفتگو با شهرآرانیوز، در خصوص اقدامات شهرداری مشهد در دهه پایانی صفر اظهار کرد: ما چند اقدام شاخص برای دهه پایانی صفر انجام دادیم. یکی از اقدامات ما اطلاع‌رسانی مراکز اسکان از طریق شماره ۳۷۰۴۵ بوده که این شماره را به صورت کامل در مبادی ورودی شهر اطلاع‎رسانی کردیم.

وی با بیان اینکه براساس نیازسنجی سال‌های گذشته یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های زائران، اسکان است، عنوان کرد: برای اینکه این دغدغه را برطرف و به زائر کمک کنیم، مراکز اسکان از طریق شماره ستاد اسکان در سطح شهر، در تمام مبادی ورودی و ایستگاه‌های استقبال از زائر در کنار موکب‌ها اطلاع‌رسانی شده تا زائر با این شماره تماس بگیرد.

مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد افزود: حدود ۴۰ خدمت در ایستگاه‌های استقبال از زائر به زائران پیاده ارائه می‌شود، زائرانی که با ماشین به مشهد می‌آیند نیز حتما به ایستگاه‌های استقبال از زائر ما توجه کنند. مراکز اسکان هم در این ایستگاه‌ها معرفی می‌شود.

شیخانی بیان کرد: کمیته خدمات شهری در بافت پیرامون حرم مطهر رضوی مجاهدت کرده و ۲۴ ساعته با ۶۰۰۰ پاکبان که صرفا متعلق به منطقه ثامن نیستند، کمک می‌کنند. بخش زیادی از پاکبان‌ها به صورت سه‌شیفت در منطقه ثامن و بافت پیرامون حرم منور رضوی فعالیت می‌کنند تا پاکسازی را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ ساعت خدمت بی‌وقفه از شب شهادت رسول اکرم (ص) تا شام شهادت حضرت رضا (ع) خدمات فرهنگی ارائه می‌شود، تصریح کرد: این صرفا با محوریت میدان شهدا بوده و غیر از خدماتی است که در سطح شهر ارائه می‌دهیم. در این سه روز حجم زیادی زائر به بارگاه منور رضوی مشرف می‌شوند؛ بنابراین برنامه ویژه‌ای برای میدان شهدا در نظر گرفتیم که رکورد محسوب می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد ادامه داد: در میدان شهدا امکان اسکان ۶۰۰۰ زائر فراهم شده که در طبقات ساختمان‌های واقع در میدان شهدا اسکان داده می‌شوند. ۵۱ مرکز اسکان شهرداری در این ایام فعال شده و مدام خدمات ارائه می‌دهد.

شیخانی گفت: در این ایام مترو و اتوبوسرانی در سه روز پایانی ۲۴ ساعته ارائه خدمت می‌دهند. هیات‌ها و تشکل‌های مذهبی نیز پای کار هستند و فعالیت دارند. برآورد‌ها بیان می‌کند ما میزبان ۶ میلیون زائر هستیم که به جمعیت ثابت شهر مشهد افزوده می‌شود؛ بنابراین حدود ۱۰، ۱۱ میلیون نفر در این سه روز در مشهد زیست می‌کنند که نیاز به خدمات دارند، به همین دلیل بار مضاعفی برعهده خدمات شهری مخصوصا از نظر نظافت و رفت‌وروب خواهد بود.

وی اضافه کرد: اگر خدای نکرده خلا و کاستی دیده می‌شود، زائران و مجاوران به ما ببخشند. همکاران ما ۲۴ ساعته پای کار هستند، خلا‌ها و کاستی‌ها را به ما منتقل کرده و تلاش می‌کنند در اسرع وقت برطرف کنند تا مشکلات به حداقل برسد.

مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: مشهد بُعد ملی و بین‌المللی دارد و در این ایام این نمایش بین‌المللی در جهانشهر برکت و کرامت قطعا مضاعف خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->