آیا مبلغ یک میلیون تومان متناسب‌سازی حقوق برای بازنشستگان تامین اجتماعی واریز می‌شود؟ خدمت عاشقانه و خالصانه نیرو‌های مدیریت شهری مشهد در دهه آخر صفر ۱۴۰۳ + فیلم برای ایجاد یک ارتباط پایدار، این سه معیار را رعایت کنید خوراکی‌های سبک و زودهضم بهترین تغذیه در زمان پیاده‌روی زائران پیاده رضوی است بازنشستگان تامین اجتماعی، رایگان به مشهد و قم اعزام می‌شوند + جزئیات شیوع «آبله میمونی» در آفریقا می‌تواند ظرف ۶ ماه پایان یابد سلول‌های خونی مهندسی‌شده با موفقیت بین گونه‌ها انتقال یافت ارائه خدمات رایگان مراقبتی و آزمایشگاهی به مادران باردار زائر در دهه پایانی ماه صفر در مشهد کشف بیش از هزار کیلو موادمخدر و هلاکت دو قاچاقچی مسلح در یزد حمله «گرگ‌های آدمخوار» در هند ۸ کشته و ۲۵ مصدوم برجای گذاشت+فیلم همسر شهید رجایی مستأجر است چهار کشته و یک مصدوم در حادثه واژگونی سمند در مسیر سبزوار به نیشابور (۱۰ شهریور ۱۴۰۳) چاقوکشی در کارناوال لندن و جان باختن دو شهروند انگلیسی (۱۰ شهریور ۱۴۰۳) واژگونی اتوبوس در آمریکا با ۷ کشته و ۳۷ مصدوم (۱۰ شهریور ۱۴۰۳) علت آتش‌سوزی در نمایشگاه بین المللی تهران چه بود؟ (۱۰ شهریور ۱۴۰۳) آتش‌نشانان مشهدی طی هفته گذشته ۱۸۶ عملیات اطفای حریق انجام داده‌اند (۱۰ شهریور ۱۴۰۳) افزایش ۱۱ درصدی ظرفیت قطارهای منتهی به مشهد در ایام شهادت امام رضا(ع) فروش بخش دوم بلیت قطار‌های فوق‌العاده مشهد از امشب (۱۰ شهریور ۱۴۰۳) مسافرکشی با تاکسی سرقتی در مشهد (۱۰ شهریور ۱۴۰۳) دانش‌آموز مشهدی رتبه ۲ کنکور انسانی: در مسیر کنکور خسته شدم، اما هیچ وقت ناامید نشدم
سرخط خبرها

سلول‌های خونی مهندسی‌شده با موفقیت بین گونه‌ها انتقال یافت

  • کد خبر: ۲۴۸۴۶۸
  • ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۵
سلول‌های خونی مهندسی‌شده با موفقیت بین گونه‌ها انتقال یافت
یک گروه تحقیقاتی بین‌المللی با ابداع شیوه‌ای بر پایه ایجاد اسکلت‌بیرونی برای گلبول‌ها نوعی خون مهندسی‌شده ساخته‌اند که امکان تزریق بین افراد و گونه‌های مختلف را فراهم و می‌تواند مشکل کمبود خون را حل کند.

به گزارش شهرآرانیوز، یک مطالعه انجام شده توسط گروه تحقیقاتی بین‌المللی ابداع یک شیوه شگفت‌انگیز اصلاح خونی را گزارش داده که نه‌ تنها از گلبول‌های قرمز خون برای ذخیره پیوند عضو با تزریق وریدی (perfusion-based transplant organ cryostorage) محافظت می‌کند بلکه می‌تواند موجب سازگاری گروه‌های خونی مختلف با یکدیگر شود و در نهایت تزریق خون بین گونه‌ها را ممکن سازد.

این پیشرفت در نشریه دستاورد‌های آکادمی ملی علوم گزارش شده و اگر ادعا‌های این مطالعه به تایید برسد، می‌تواند تاثیرات بزرگی در کلینیک داشته باشد. افزایش نیاز به گسترش عرضه خون اکنون موجب رویکرد‌های فناورانه از جمله پیشرفت‌هایی در زمینه حفظ و ذخیره‌سازی خون شده است.

این شیوه یک مهندسی سطح و تقویت ساختار گلبول‌های قرمز خون است که آنها را با استخوان‌بندی‌های بیرونی (exoskeletons) سیلیکونی مقیاس نانو تقویت می‌کند. نکته مهم این است که روش SARNAS از آنتی‌ژن‌های سطحی گلبول‌های قرمز خون محافظت میکند. اینها شامل پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌ها می‌شود که انواع گروه‌های خونی را مشخص میکنند.

این بدان معنی است که گلبول‌های قرمز خون از ردیابی سیستم ایمنی فرار می‌کنند و می‌توانند به عنوان یک خون جهانی عمل کنند که امکان تزریق آن به افراد با گروه‌های خونی مختلف یا حتی تزریق آن به گونه‌های مختلف وجود دارد.

این محققان برای تایید قابلیت استفاده از این خون نوع گلبول‌های قرمز بین گونه‌های مختلف دو آزمایش بر روی موش‌ها انجام دادند. موش‌هایی که این نوع خون را دریافت کردند نسبت به موش‌هایی که خون عادی انسان را دریافت کردند آسیب بسیار کمی به اندام‌های کلیدی بدن خود از جمله کبد و کلیه نشان دادند.

این محققان نتیجه گیری کردند روش ایجاد یک اسکلت بیرونی دور گلبول‌های خونی یک مبنای تجربی نوآورانه برای تزریق خونی بین گونه‌های مختلف است و بالقوه می‌تواند مشکل کمبود خون را در آینده حل کند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->