عقب نشینی صهیونیست‌ها از محور فیلادلفیا، کلید رسیدن به توافق در غزه انتقاد وزیر خارجه ایتالیا از کشته شدن اسرای صهیونیست پاپ خواستار آتش‌بس فوری در غره شد انتصاب جمالی‌نژاد بعنوان رئیس سازمان شهرداری‌های کشور(۱۱ شهریور ۱۴۰۳) تخت روانچی معاون سیاسی عراقچی شد+سوابق (۱۱ شهریور ۱۴۰۳) عراقچی: ایران از هر توافق مورد پذیرش حماس برای آتش بس پشتیبانی می‌کند حمایت ترامپ قمارباز از مصرف مواد مخدر کنعانی: تاریخ دوباره شاهد ظهور یک هیتلر دیگر است روسیه ۲ منطقه دیگر در شرق اوکراین را تصرف کرد (۱۱ شهریور ۱۴۰۳) صهیونیست‌ها به جان هم افتادند (۱۱ شهریور ۱۴۰۳) حمله راکتی حزب‌الله به یک خودروی گشتی ارتش رژیم صهیونیستی (۱۱ شهریور ۱۴۰۳) پزشکیان: هرچه زودترمجموعه تکالیف دستگاه‌های اجرایی تدوین شود حضور مقتدی صدر با ظاهری متفاوت در مسیر پیاده‌روی به سوی حرم امام علی(ع) + فیلم لاوروف: آمریکا مشغول غارت ثروت سوریه است لهستان اجازه پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا را ‎نمی‌دهد ماکرون استیضاح می‌شود؟ بایدن مدعی نزدیک بودن توافق آتش بس غزه شد محمد گلزاری به عنوان دبیر شورای اطلاع رسانی دولت منصوب شد آغاز اعتصابات سراسری در تل آویو (۱۱ شهریور ۱۴۰۳) اردوغان و بن سلمان درباره غزه گفتگو کردند گزارش نهایی علت سقوط بالگرد شهید رئیسی منتشر شد
سرخط خبرها

روسیه ۲ منطقه دیگر در شرق اوکراین را تصرف کرد (۱۱ شهریور ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۴۸۶۴۱
  • ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۰
روسیه ۲ منطقه دیگر در شرق اوکراین را تصرف کرد (۱۱ شهریور ۱۴۰۳)
وزارت دفاع روسیه امروز (یکشنبه) از تصرف ۲ منطقه دیگر در شرق اوکراین به دست نیروهای روس خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یگان‌های این کشور، منطقه «پتیچه»، در حدود ۲۱ کیلومتری جنوب شرقی یک مرکز لجستیکی مهم در پوکروفسک، و منطقه «ویمکا» در دونتسک را تحت کنترل گرفته‌اند و به «پیشروی در عمق دفاع دشمن ادامه می‌دهند».

از سوی دیگر، الکساندر سیرسکی فرمانده ارشد اوکراین امروز (یکشنبه) اذعان کرد که ارتش این کشور تحت فشار شدیدی قرار دارد.

وی افزود که وضعیت در اطراف خط حمله اصلی روسیه در شرق اوکراین «دشوار» است، اما تمام تصمیم‌های لازم گرفته شده است.

روسیه حملات خود در منطقه دونتسک را شدت بخشیده و در عین حال تلاش می‌کند حمله غافلگیرانه فرامرزی اوکراین به منطقه کورسک روسیه که در ۶ اوت (۱۶ مرداد) آغاز شد را دفع کند.

در همین حال، اوکراین در حالی که حملات پهپادی گسترده‌ای علیه روسیه انجام می‌دهد، اراضی بیشتری را در شرق از دست می‌دهد.

وزارت دفاع روسیه امروز گزارش داد که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور یک پهپاد اوکراینی را بر فراز منطقه کورسک در مرز با اوکراین سرنگون کردند.

این وزارتخانه همچنین خبر داد که خدمه بالگرد‌های «Ka-۵۲ M» روسیه به مکان استقرار نیرو‌ها و تسلیحات اوکراینی از جمله خودرو‌های زرهی در منطقه مرزی کورسک روسیه حمله کردند.

وزارت دفاع روسیه به تازگی اعلام کرد که اوکراین تنها در دو ماه گذشته (در ژوئیه و اوت) حدود ۱۳۰ هزار نفر از نیرو‌های نظامی خود را در صحنه درگیری‌ها با روسیه از دست داده است.

در حالی که نیرو‌های اوکراینی روز سه‌شنبه ۶ اوت (۱۶ مرداد) با عبور از مرز روسیه وارد خاک این کشور شدند و منطقه کورسک را هدف حمله گسترده قرار دادند، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز ۱۷ مرداد حمله اوکراین به زیرساخت‌های غیرنظامی در کورسک را محکوم کرد و آن را اقدام تحریک‌آمیز بزرگ خواند.

از سوی دیگر، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین پیشتر اعلام کرد که هدف از تهاجم نظامی ارتش این کشور به منطقه کورسک روسیه ایجاد یک منطقه حائل است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->