آتش‌سوزی منزل مسکونی در بلوار حسابی مشهد+جزئیات (۱۲ شهریور ۱۴۰۳) سرعت وزش باد در زابل به ۱۰۸ کیلومتر در ساعت رسید (۱۲ شهریور ۱۴۰۳) آمار عجیب مزاحمت‌های تلفنی برای اورژانس در سال ۱۴۰۳ درخواست رایگان شدن حمل و نقل عمومی برای دانش آموزان و دانشجویان بین ۱۵ تا ۳۰ روز از اول مهرماه آیا با شست و شوی میوه آفت کش ها از بین می روند؟ آغاز پروازهای حج عمره از ابتدای ماه ربیع‌الاول پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه، ١۲ شهریور ١۴٠٣) | امروز مشهد خنک خواهد بود انجام حدود ۹ هزار بازدید بهداشتی از موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی در مشهد و خراسان رضوی زائران پیاده رضوی برای پیشگیری از مسمومیت از مصرف مواد غذایی غیر بهداشتی پرهیز کنند چه کنیم قلبی سالم داشته باشیم؟ | برای تقویت قلب چه بخوریم؟ چه خوراکی‌هایی را نباید در مایکروویو گرم کنیم؟ ۶۸ دستگاه ناوگان اورژانس کشور به کمک زائران رضوی آمدند مصدومیت ۵ نفر بر اثر واژگونی خودرو در جاده نیشابور به سبزوار (۱۲ شهریور ۱۴۰۳) فرمول متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان سال ۱۴۰۳ اعلام شد + نحوه محاسبه حقوق آقای رئیس جمهور، کارگران و بازنشستگان را فراموش نکنید | همسان‌سازی حقوق یک مطالبه عمومی است کشته شدن ۲ نفر بر اثر درگیری خونین طایفه‌ای در شهرستان لردگان برای درمان کبد چرب، روغن‌های حیوانی را حذف کنید واژگونی خودرو نیسان در تپه سلام مشهد (۱۱ شهریور ۱۴۰۳) زن سنگدل دختر ۴ ساله‌اش را در خواب خفه کرد| رازی که بعد از ۱۱ سال فاش شد سارقی که کتاب خواندن موقع دزدی باعث دستگیری‌اش شد حریق خودرو سمند در خیابان چمن مشهد دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ترافیک شدید در مبادی منتهی به فرودگاه مشهد| از قطار شهری استفاده کنید (۱۱ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۶۸ دستگاه ناوگان اورژانس کشور به کمک زائران رضوی آمدند

  • کد خبر: ۲۴۸۶۸۰
  • ۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۹
۶۸ دستگاه ناوگان اورژانس کشور به کمک زائران رضوی آمدند
رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۶۸ دستگاه ناوگان اورژانس از سراسر کشور برای همکاری با اورژانس این دانشگاه و در راستای ارائه خدمات به زائران رضوی در دهه پایانی ماه صفر در مشهد مستقر شده اند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر علی یزدانی افزود: ۱۶ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۳۶ دستگاه آمبولانس با مساعدت اورژانس کشور، ۱۵ دستگاه موتورلانس از نقاط مختلف کشور و یک فروند بالگرد اورژانس هوایی از دانشگاه علوم پزشکی گناباد در ماموریت ویژه دهه پایانی ماه صفر با دانشگاه علوم پزشکی مشهد در راستای ارائه خدمات به زائران رضوی همکاری می‌کنند.

وی ادامه داد: برنامه ویژه پوشش فوریت‌های پزشکی شهرستان مشهد با آماده باش همه پایگاه‌ها و استقرار تمامی آمبولانس‌های جاده‌ای در حاشیه جاده به منظور ارائه خدمات بهینه به زائران و مسافران در دستور کار قرار گرفته است و در این راستا ۲۷۷ پایگاه اورژانس مشهد شامل ۱۴۰ پایگاه اورژانس شهری و ۱۳۷ پایگاه اورژانس جاده‌ای با ۲۹۹ آمبولانس فعال آماده خدمت رسانی به زائران و بیماران احتمالی در دهه پایانی ماه صفر در استان خراسان رضوی است.

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین چهار بالگرد هوایی، ۲۴ کد موتوری، هفت اتوبوس آمبولانس اورژانس مشهد در استان در حالت آماده باش برای ارایه خدمت هستند.

یزدانی افزود: با توجه به افزایش میزان تماس‌های مردمی در دهه پایانی ماه صفر طی این ایام در حوزه پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد واحد تریاژ تلفنی این دانشگاه فعال است و پاسخگوی سوالات مردم است.

وی ادامه داد: همچنین در این ایام ۲ باب بیمارستان سیار برای ارائه خدمات سرپایی و خدمات بیمارستانی فوریتی به زائران رضوی از نهم شهریور ماه راه اندازی شده است که یک بیمارستان در صحن کوثر ورودی باب الکاظم حرم مطهر رضوی و بیمارستان سیار دیگر با همکاری بهداری شمال شرق سپاه در ملک‌آباد مستقر شده است.

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۵۰ تیم ۲ نفره واکنش سریع خدمات فوریت‌های پزشکی نیز با تجهیزات پزشکی مورد نیاز فعال شده اند و در حرم مطهر رضوی نیز چهار پست امداد پزشکی مستقر شده تا خدمات سرپایی را به زائران رضوی در داخل حرم مطهر رضوی ارائه دهند.

یزدانی افزود: همچنین با توجه به پر تردد بودن مسیر خیابان امام رضا (ع)، از ظرفیت بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مراکز درمانی واقع در این منطقه از میدان ۱۵ خرداد تا میدان بیت المقدس استفاده می‌شود و تمامی این مراکز درمانی در حالت آماده باش قرار دارند.

وی ادامه داد: همچنین در این ایام در محل هتل "روتانا" یک مرکز پزشکی پیشرفته با ظرفیت ۳۰ تخت بیمارستانی پیش بینی شده است تا خدمات فوریت‌های پزشکی را به زائران ارائه دهد.

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین در این ایام کارشناس مرکز اتاق بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد و کارشناس مرکز مراقبت‌های پایش درمانی این دانشگاه به همراه کارشناس مرکز فوریت‌های پزشکی در مرکز کنترل ترافیک به صورت ۲۴ ساعته حضور دارند تا ضمن پایش مستمر مسیر‌های مختلف، مناسب‌ترین اقدام ممکن برای انتقال سریع بیماران و مصدومان احتمالی به بیمارستان صورت گیرد.

یزدانی افزود: همچنین تمامی نیرو‌های ستادی و عملیاتی اورژانس مشهد در این ایام در حالت آماده باش هستند تا در صورت نیاز خدمت‌رسانی لازم را انجام دهند.

مرکز اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰۰ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۸ دستگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان به صورت شبانه‌روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->