عمران و آبادانی، هم‌تراز عبادت نسخه‌ای اعلا برای مؤدب بودن ثبت‌نام سفر به عتبات ویژه عرفه ۱۴۰۴ آغاز شد | افزایش هزینه‌ها بین ۵ تا ۲۰ درصد کتاب «دینامیک به‌روز»، روایتی از طراح سازه‌های مهندسی جبهه، رونمایی می‌شود برنامه ریزی برای افزایش چشمگیر بازدید‌ها و اعزام‌ها به مناطق عملیاتی دفاع مقدس رحیم‌پور ازغدی: ایمان به وعده‌های الهی، مسیر آرامش، رشد و پیروزی در زندگی است لباسی که با عشق پوشید | خادمی امام رضا (ع) برای رئیسی یک هویت بود پیشنهاد نام‌گذاری مجتمع قضایی به نام شهید آیت‌الله رئیسی | ضرورت بازخوانی نقش دستگاه‌ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت «سه فصل در یک برداشت»؛ روایتی تحلیلی از سیره عدالت‌محور شهید رئیسی رونمایی از مستند شهید آیت‌الله رئیسی در مشهد هم‌زمان با اولین سالگرد شهادت ایشان مدیر عالی حرم مطهر رضوی: فعالین حوزه روابط عمومی به حوزه زیارت توجه ویژه داشته باشند تولیت آستان قدس رضوی: اخلاق و سیره رضوی باید سرمشق فعالیت‌ها و رفتار خادمیاران باشد حسینیه معلی تولید فصل جدید خود را آغاز کرد | تغییرات در میز ذاکران یاد مرگ، ذکر مبارکی که رهایی‌بخش است سی‌ونهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور برگزار می‌شود نقش توکل در سبک زندگی اسلامی | توکل؛ سدشیطان، رمز عزت انتقاد دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه به شیوه آموزش در حوزه‌ها امکان زیارت جمعی زائران ایرانی در روضه رضوان فراهم شد حوزه علمیه نباید در گذشته متوقف بماند | هشدار درباره خطر تحجر و تقدس‌نمایی در برخی محافل حوزوی
سرخط خبرها

آیت الله علم‌الهدی: رحلت پیامبر(ص) در رأس تمام مصائب اهل‌البیت(ع) قرار دارد

  • کد خبر: ۲۴۸۷۹۵
  • ۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۲
آیت الله علم‌الهدی: رحلت پیامبر(ص) در رأس تمام مصائب اهل‌البیت(ع) قرار دارد
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: شهادت امام مجتبی (ع) نمایشگر مولود نامشروعی است که در نتیجه آن سقیفه بنی ساعده رخ داد؛ حادثه تلخ و ناگواری که بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) در امت اسلام محقق شد و مسیر رهبری امت را از خط امامت منحرف کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در مراسم عزاداری ایام آخر ماه صفر که در مهدیه مشهد برگزار شد با بیان اینکه روز رحلت پیغمبر اکرم (ص) در رأس تمام مصائب و مظلومیت اهل‌البیت (ع) قرار دارد، اظهار کرد: از روز رحلت پیامبر اکرم (ص) از دنیا رفتند، فتنه بزرگی که موجب ایجاد تمام شهادت‌ها و مظلومیت‌های عزیزان ایشان بود، به وجود آمد و آن سقیفه بنی ساعده بود.

شهادت امام مجتبی (ع) نمایشگر فتنه شوم ثقیفه بنی ساعده است

وی افزود: رحلت پیامبر اکرم با مظلومیت صدیقه اطهر هماهنگ است، این تقارن شهادت امام مجتبی (ع) با رحلت پیامبر (ص) در حقیقت بیانگر این واقعیت است که آنچه در روز رحلت ایشان به وجود آمد، بالاترین نمادش در مظلومیت عزیزان ایشان را می‌توان در زندگی و شهادت امام حسن مجتبی (ع) مشاهده کرد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: در حقیقت شهادت امام مجتبی (ع) نمایشگر مولود نامشروعی است که در نتیجه آن سقیفه بنی ساعده رخ داد؛ حادثه تلخ و ناگواری که بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) در امت اسلام محقق شد و مسیر رهبری امت را از خط امامت منحرف کرد.

وی اضافه کرد: در همین راستا به دلیل اینکه نماد جلوه‌گری از نتیجه این حادثه شوم در برابر بینش شیعیان و ارادتمندان جلوه‌گر بشود، شهادت امام مجتبی در روز رحلت پیامبر اکرم رخ داد.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به این حدیث از پیامبر اکرم (ص) که فرمودند «هیچ پیامبری به اندازه من اذیت نشد»، ابراز کرد: شما اگر سرگذشت حضرت نوح را بررسی کنید، می‌بینید که بعد ۹۵۰ سال هدایت مردم و آزار و اذیتی که دید از خداوند متعال درخواست کرد که در روزی کره زمین از این کافرین دیاری را باقی نگذارد و حتی پسر خودش به خداوند ایمان نیاورد، پس چطور پیامبر که در طول ۲۳ سال فتوحات عظیم و مسلمان بسیاری از شام تا یمن داشت، چنین سخنی را بیان کردند.

وی تصریح کرد: از زمان رحلت پیامبر اکرم (ص) تا به امروز ۲۵۰ سال بیشتر طول نکشیده است، در این دو قرن و نیم چنان ظلمی به خاندان و اهل‌بیت (ع) پیامبر (ص) شده است که هر کدام از فرزندان ایشان را به نحوی به شهادت رساندند و مورد ظلم قرار دادند.

امام‌جمعه مشهد مقدس وجود امام حسن مجتبی (ع) را نماد این اذیت و ناراحتی پیامبر (ص) خواند و گفت: مظلومیت ایشان در ۱۰ سال پایانی عمرشان فوق‌العاده بود؛ به‌گونه‌ای که در مسجد پیامبر (ص) خطیب بالای منبر به پدرش امیرالمؤمنین (ع) دشنام می‌داد، در کوچه و بازار و افراد جاهل از دوستان ایشان را یا مذل مؤمنین خطاب می‌کردند و در نهایت در خانه نیز سرش را کنار سر قاتلش می‌گذاشت.

مظلومیت امام حسن (ع) بعد از شهادت نیز ادامه داشت

وی با بیان اینکه این مظلومیت با شهادت امام حسن (ع) تمام نشد، اضافه کرد: مظلومیت ایشان در ستمگری‌های بنی‌امیه و بنی‌عباس تمامیت نداشت، حتی بعد از شهادت ایشان، منصور دوانیقی به فرزندان ایشان هم رحم نکرد تا حدی که آنان را زندانی و شکنجه می‌کرد و فرزندانشان را در مقابل چشمان پدر سر می‌برید.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: علت اینکه شهادت امام مجتبی (س) با رحلت پیامبر (ص) مقارن شده برای این است که نشان‌دهنده سقیفه بنی ساعده باشد که امروز در روز رحلت پیامبر (ص) منها تمام فتنه‌ها در امت اسلام شد؛ شهادت امام حسن (ع) تابلوی عظیم مظلومیت در عزیزان رسول‌الله (ص) بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->