نخستین تماشاگران دنیای مادری | مشکلات و کمبودها، خاطرات شیرین کاری را برای ماما‌ها کم‌رنگ نمی‌کند تاثیر آلودگی هوا بر افزایش ابتلا به آسم | بروز بیش‌تر این بیماری در کلانشهر‌ها ربایندگان «یسنا» به جرم خود اقرار کردند کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای در تعطیلات جاری جاساز ۲۰۹ بسته هروئین از معده ۳ تبعه افغانستانی در هنگ مرزی تایباد نجات کوهنوردان گمشده در ارتفاعات داورزن خراسان رضوی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مالیات؛ مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات است آخرین اخبار از دستگیری عوامل اصلی ربودن «یسنا» (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار پلیس راه نسبت به احتمال ریزش سنگ در جاده کرج - چالوس (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اقدام عجیب طالبان: انحراف آب هیرمند به شوره زارهای افغانستان! بند قانون جوانی جمعیت به‌دلیل کمبود ماما اجرا نمی‌شود آتش‌سوزی منزل مسکونی در خیابان صیاد شیرازی+تصویر (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) محور هراز یکطرفه شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهدای اعضای بدن جوان مرگ مغزی، نجات‌بخش جان پنج بیمار شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی خودرو در محور نیشابور- کاشمر هفت مصدوم بر جای گذاشت (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله با سلاح سرد به مامور نیروی انتظامی در ملارد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه چیز درباره تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ + راهنما آخرین خبرها از پرونده ربایش «یسنا»، دختر کلاله‌ای | ۴ متهم دستگیر شده‌اند
سرخط خبرها

کشف قبرستان خودرو‌های سرقتی در مشهد

  • کد خبر: ۲۵۸۸۹
  • ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹
کشف قبرستان خودرو‌های سرقتی در مشهد
کارآگاهان پلیس با دستگیری ۲ سارق سریالی ۵ خودرو سرقتی را از مخفیگاهشان کشف کردند.
مهدی قرآنی/شهرآرانیوز  - مخبران پلیس اعلام کردند که فردی مشکوک در انباری واقع در یکی از مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد اقدام به دپوی تعداد چشمگیری لوازم خودرو‌های اوراقی کرده است. با اعلام این گزارش محرمانه تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی وارد عمل شدند و به بررسی دقیق موضوع پرداختند. مأموران در اقدام اولیه خود انبار مورد نظر را تحت نظر گرفتند و همه رفت و آمد‌ها به این مکان را بررسی کردند.
در بررسی‌های بعدی این پرونده نیز اطلاعاتی به دست آمد که نشان می‌داد به تازگی چند دستگاه خودرو سرقتی به این مکان منتقل و از سوی فردی اوراق شده‌اند. تیم کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی پس از تکمیل تحقیقات این پرونده و هماهنگی قضایی وارد انبار مورد نظر شدند.
تا چشم کار می‌کرد لوازم اوراق شده خودرو‌های مختلف بود که در این انبار دپو شده بود. علاوه بر این یک دستگاه خودرو سواری زانتیا، ۲ دستگاه خودرو ال ۹۰ و یک سواری سمند در این انبار پارک شده بودند که از شماره پلاک انتظامی آن‌ها استعلام گرفته شد.
بررسی‌ها ادامه داشت که جواب استعلام شماره انتظامی پلاک ۴ خودرو مشکوک اعلام و مشخص شد که آن‌ها به تازگی در مناطق مختلف شهر مشهد سرقت شده‌اند. همین سرنخ کافی بود تا ماهیت فعالیت این انبار که به قبرستان خودرو‌های مسروقه بدل شده بود، فاش شود.

پاک کردن شماره سریال موتور برای ردگم‌کنی
کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان در ادامه این عملیات متهم اصلی پرونده را که در محل حضور داشت دستگیر و به مرکز فرماندهی خود انتقال دادند. این مرد جوان در اظهارات اولیه خود مدعی شد که هیچ اطلاعی از سرقتی بودن خودرو‌ها ندارد. خیال همکاری با مأموران را نداشت، اما طولی نکشید که قفل زبانش باز شد و راز سرقت‌های سریالی‌اش را فاش کرد.
متهم در اظهاراتش بیان کرد که به تازگی خودرو سواری زانتیا، ۲ دستگاه خودرو ال ۹۰ و یک سمند را سرقت کرده و به انبارش انتقال داده است تا در زمان مناسب آن‌ها را اوراق کند و در بازار به فروش برساند.
رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: متهم اصلی این پرونده دارای سابقه کیفری است و تاکنون به ارتکاب سرقت‌هایش اعتراف کرده است. همچنین کارآگاهان در این عملیات ضمن کشف و توقیف ۴ خودرو سواری سرقتی در بازرسی از این انبار تعداد زیادی قطعات مسروقه خودرو شامل سپر، گلگیر، سقف، صندلی، موتور و گیربکس را کشف و ضبط کردند.
سرهنگ شفیع‌زاده ادامه داد: متهم نیز برای ردگم‌کنی و اینکه شناسایی نشود شماره سریال‌های موتور و اتاق خودرو‌های سرقتی را پاک کرده بود تا از این طریق بتواند آن‌ها را در بازار بفروشد.
رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت، گفت: تحقیقات ما برای شناسایی هم‌دستان احتمالی این سارق حرفه‌ای و کشف دیگر سرقت‌های مشابه او ادامه دارد.

سرقت تراکتور از داخل روستا
در حالی که پرونده سارق سابقه‌دار خودرو‌های سواری از سوی کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان به نتیجه رسید، پرونده سرقت دیگری نزد کلانتری خلق‌آباد مشهد گشوده شد و مأموران دایره تجسس این مجموعه انتظامی را سرخط تحقیقات آن کرد.
مستندات موجود در این پروند حاکی از آن بود که فردی اقدام به سرقت یک دستگاه تراکتور از یکی از روستا‌های شهرستان فریمان کرده‌ بود. از شواهد و قرائن موجود پیدا بود که تراکتور سرقتی به تازگی در یکی از مناطق حاشیه‌ای مشهد رویت شده است.
محلی که تراکتور در آن دیده شده یکی از روستا‌های حوالی مشهد بود. برای همین مأموران پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و پوششی این خودرو سنگین کشاورزی را در یکی از خانه‌های روستایی شناسایی کردند.
سارق تراکتور که از حضور ضابطان قضایی مطلع شده بود تصمیم داشت تا از طریق پشت‌بام فرار کند، اما مجریان قانون در اقدامی غافل‌گیرانه او را زمین‌گیر کردند. این سارق حرفه‌ای که ۴۰ سال دارد در اظهاراتش به سرقت تراکتور اعتراف کرد و مدعی شد که تصمیم داشته آن را به فردی دیگر بفروشد، اما پلیس دستش را رو کرده است.
بنا بر اعلام فرمانده انتظامی مشهد این سارق حرفه‌ای دارای ۵ فقره سابقه کیفری سرقت است و به موادمخدر نیز اعتیاد دارد. سرهنگ عباس صارمی ساداتی ادامه داد: متهم پس از تشکیل پرونده و تکمیل تحقیقات اولیه برای کشف دیگر جرائم احتمالی‌اش راهی دادسرا شد و با قرار متناسب قضایی به زندان منتقل شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->