مدیریت ترافیک در سایه هوشمندسازی همه چیز درباره سامانه ثبت تخلفات هوشمند در شهر | کنترل ترافیک با چشمی دیگر آتش‌سوزی انبار لوازم‌یدکی موتور در بولوار فدائیان اسلام مشهد (۱۹ شهریور ۱۴۰۳) نجات جان پنج شهروند از حادثه حریق کارگاه نجاری در مشهد (۱۹ شهریور ۱۴۰۳) صدور حکم اعدام برای راننده تاکسی اینترنتی متجاوز به کودک دوازده‌‌‌ساله در یزد خارش شدید شبانه، می‌تواند ناشی از انگل پوستی باشد توزیع سهمیه‌ای انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌ها اعمال‌قانون ۱۴۲۸ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۸۰ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۹ شهریور ۱۴۰۳) یک رژیم غذایی که باعث کاهش خطر مرگ در افراد مسن می‌شود مازندران و خراسان رضوی بیشترین ورودی مسافر تعطیلات نیمه اول شهریور را به خود اختصاص دادند سرنوشت لایحه «انتقال مشاغل مزاحم از شهر مشهد» به کجا رسید؟ راهبردهای پیشگیری از خودکشی در کشور تدوین شود جذب ناقص نیروی نهضت سوادآموزی قطع می‌شود از آبله میمونی چه می‌دانیم؟ | شرط کنترل شیوع بیماری‌های نوپدید چیست؟ آیا مصرف ویتامین‌ها در کاهش وزن مؤثر است؟ دادستانی کل کشور برای تحصیل و حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل بخش‌نامه صادر کرد همه چیز درباره رژیم فستینگ | از رژیم فستینگ چه می‌دانید؟ ۶۶۴ بسته هروئین و تریاک از معده ۹ قاچاقچی مواد مخدر کشف شد کوله پشتی استاندارد؛ بهترین کیف برای حمل وسایل مدرسه مشهدالرضا(ع) و رکورد‌هایی که در دهه آخر صفر ۱۴۰۳ شکست رتبه دوم خراسان رضوی در کاهش سرقت‌ها خشونت و مصرف دخانیات و الکل در برخی تولیدات شبکه نمایش خانگی واکنش وزارت بهداشت را برانگیخت
سرخط خبرها

راهبردهای پیشگیری از خودکشی در کشور تدوین شود

  • کد خبر: ۲۴۹۹۳۹
  • ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۷
راهبردهای پیشگیری از خودکشی در کشور تدوین شود
استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه همکاری بین‌بخشی یک اصل در تدوین راهبردهای پیشگیری از خودکشی است، گفت: این پدیده قابل پیشگیری است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ خودکشی پدیده پیچیده‌ای است و ناامیدی، اختلالات روانی (مانند افسردگی، اختلال دوقطبی، اسکیزوفرنی، اختلال طیف اوتیسم)، اختلالات فیزیکی (مانند سندرم خستگی مزمن)، شکست عشقی، اعتیاد به الکل، سوء مصرف مواد یا دارو، می‌توانند به این پدیده ربط داشته باشد و ثابت شده که این عوامل فرد را بیشتر در معرض خودکشی قرار می‌دهد.

برخی از روانپزشکان بر این باورند که اغلب، عوامل استرس‌زا مانند مشکلات مالی، مشکلات شغلی، مشکلات تحصیلی یا مشکلات ارتباط بین فردی (مانند طلاق یا قطع رابطه)، آزار دیگران نیز ممکن است در این میان نقش داشته باشند.

به گفته آنان، کسانی که قبلاً اقدام به خودکشی کرده‌اند در معرض خطر بیشتری برای تلاش‌های بعدی هستند. تلاش‌های موثر پیشگیری از خودکشی شامل محدود کردن دسترسی به روش‌های خودکشی مانند اسلحه‌های گرم، داروها و سموم، گزارش دقیق و صحیح رسانه‌ها در مورد خودکشی، درمان اختلالات روانی و سوء مصرف مواد و بهبود شرایط اقتصادی است.

تقریباً ۱٫۵ درصد از کل مرگ و میرها در سراسر جهان به دلیل خودکشی است. این پدیده عموما در میان افراد بالای ۷۰ سال رایج است.

با این حال، در برخی کشورها، افراد بین ۱۵ تا ۳۰ سال در معرض بالاترین خطر قرار دارند. سالانه حدود ۱۰ تا ۲۰ میلیون اقدام به خودکشی ناموفق وجود دارد و اقدام به این پدیده ممکن است منجر به آسیب و ناتوانی‌های طولانی مدت شود.

سید کاظم ملکوتی در آستانه روز جهانی پیشگیری از خودکشی (۱۰ سپتامبر) در پیامی نوشت: بر اساس شعار سال «بیاییم روایتی دیگر از خودکشی داشته باشیم»، «بیاییم سکوت خود را بشکنیم، هر چند کوتاه، در مورد خودکشی آزادانه صحبت کنیم، بدون احساس ننگ، شرم و خجالت».

وی اظهار داشت: زیرساخت‌های بهداشتی موجود، دانش علمی موجود، سازمان‌های تحقیقاتی متعدد دولتی و غیر دولتی، حساسیتی که برای پیشگیری از خودکشی در سطح کشور برای پیشگیری از خودکشی به‌عنوان یک آسیب اجتماعی ایجاد شده، شرایط مناسبی را برای توسعه برنامه‌های پیشگیری از خودکشی را فراهم کرده است.

این روانپزشک با تاکید بر اینکه تنها با ابراز حس همدردی می‌توان کمک بزرگی در پیشگیری از خودکشی کرد، ادامه داد: در بسیار موارد حتی گفت‌وگوهای کوتاه ما بدون تحمیل قضاوت و نصیحت و تنها با ابراز حس همدردی و شنیدن حس و درک رنج روانی وی، می‌تواند کمک بزرگی باشد و وی را برای دریافت کمک‌های بیشتری ترغیب کند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->