دبیرکل سازمان ملل: بدترین مرگ و ویرانی در غزه در جریان است انتقاد تند خانواده اسرای صهیونیست: نتانیاهو با تمام قوا در زمینه شکست توافق با حماس تلاش می کند ۲۸ فلسطینی دیگر در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه شهید شدند (۱۹ شهریور ۱۴۰۳) دولت عراق گروهک تروریستی کومله را از مرز ایران دور کرد وزیر کشور: انسداد مرزهای کشور باید یکپارچه شود معاون سیاسی وزیر کشور منصوب شد وصول ۴۰۶ هزار میلیارد تومان مالیات در ۵ ماه نخست سال ۱۴۰۳ در کشور روسیه: طرح صلح پیشنهادی زلنسکی عادلانه نیست وزیر ارشاد: به گفتمان وفاق درون کابینه نیاز داریم | وزرات فرهنگ می‌تواند پیشران گفتمان وفاق در دولت باشد علت پخش صدای آژیر و قطع برنامه زنده رئیس جمهور چه بود؟ تودیع و معارفه وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور عارف برگزار شد جشنواره تعاونی های برتر با حضور رئیس جمهور برگزار شد انتصاب سیدامیر مرتضوی به عنوان قائم‌مقام معاون اجتماعی قوه قضاییه جلسه ستاد ملی مبارزه با مواد مخدر به ریاست پزشکیان برگزار شد پزشکیان: وزارت اطلاعات باید ارتقای امنیت و حفظ سرمایه‌های مادی و معنوی کشور را در نظر بگیرد ممنوعیت به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در تمامی مشاغل و صنوف درباره ایلان ماسک که این روزها به کارزار انتخاباتی ترامپ پیوسته | ائتلاف نچسب‌های قدرت و ثروت دستور رئیس قوه قضائیه در مورد بررسی وام هیئت مدیره بورس و مدرک جعلی ۱۰۰ نامزد انتخابات مجلس دکتر پزشکیان سالگرد استقلال تاجیکستان را تبریک گفت رئیس جمهور، روز ملی کره شمالی را به رهبر این کشور تبریک گفت سخنگوی وزارت خارجه: ادعا درباره حمله به مراکز مرتبط با ایران در سوریه قابل تایید نیست
سرخط خبرها

روسیه: طرح صلح پیشنهادی زلنسکی عادلانه نیست

  • کد خبر: ۲۵۰۰۵۵
  • ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۳
روسیه: طرح صلح پیشنهادی زلنسکی عادلانه نیست
«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت که کشورش طرح صلح «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین را جدی نخواهد گرفت چرا که کشور‌های غربی در پی دستیابی به یک توافق عادلانه نیستند.

به گزارش شهرآرانیوز، لاوروف تاکید کرد: غرب درصدد دستیابی به یک توافق عادلانه نیست بلکه می‌خواهد روسیه را شکست دهد.

وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: غرب همه آنچه را در توان دارد با حمایت آمریکا برای سلطه بر جهان انجام می‌دهد.

سرگئی لاوروف همچنین گفت: غرب، از دلار به عنوان سلاحی علیه روسیه استفاده می‌کند و تحریم‌های غیر قانونی علیه ما وضع کرده است.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: حل بحران در اوکراین، نیازمند بررسی ریشه‌های آن است که در طرح صلح رئیس جمهور چین نیز بر این موضوع تاکید شده است.

زلنسکی اخیرا در مجمع آمبروستی که در اوایل سپتامبر هر سال در شهر سرنوبیو در سواحل دریاچه کومو در ایتالیا برای بحث در مورد تحولات بین المللی برگزار می‌شود، اظهار داشت که طرحی برای آتش‌بس با روسیه آماده کرده است و می‌خواهد آن را با «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد‌های ریاست جمهوری این کشور در میان بگذارد.

وی افزود: من طرحی را آماده کرده ام و می‌خواهم آن را با رئیس جمهور آمریکا در میان بگذارم، زیرا نکاتی وجود دارد که به آمریکا بستگی دارد. امیدوارم این فرصت را داشته باشم که این طرح را به (جو) بایدن و نامزد‌ها نشان دهم و بازخورد دریافت کنم. در حال حاضر امری را به اشتراک نگذاشته ایم، اولین تماس با بایدن خواهد بود.

به گزارش ایرنا در حالی که نیرو‌های اوکراینی روز سه‌شنبه ۶ اوت (۱۶ مرداد) با عبور از مرز روسیه وارد خاک این کشور شدند و منطقه کورسک روسیه را هدف حمله گسترده قرار دادند، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در ۱۹ اوت (۲۹ مرداد) گفت که پس از تهاجم فرامرزی اوکراین به کورسک، گفتگو غیرممکن است و نمی‌تواند مطرح شود.

اولین نشست صلح اوکراین در ماه ژوئن (خرداد) در سوئیس در حالی برگزار شد که از روسیه که یک طرف این مناقشه است، برای حضور در این اجلاس دعوت نشده بود.

در حالی که روسیه منتقد جدی اجلاس صلح سوئیس و عضو غایب آن بوده است، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین اواخر تیر ماه نسبت به اظهارات زلنسکی مبنی بر ضرورت شرکت مسکو در دومین نشست واکنش نشان داد و به طعنه گفته بود که متوجه ذهنیت وی از بیان دومین اجلاس صلح نمی‌شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->