همتی: قیمت گذاری دستوری اقتصاد کشور را پیش بینی ناپذیر کرده است فقط چهاردرصد متقاضیان طرح جدید ایران خودرو دست پر از بخت‌آزمایی بیرون آمدند نتایج قرعه‌کشی ایران خودرو طرح مادران (ویژه شهریور ۱۴۰۳) اعلام شد + لینک نتایج ماجرای تخلف بزرگ ایران خودرو چیست؟ | افزایش قیمت نهایی سورن‌پلاس با وجود نصب موتور ارزان‌تر! آیا قیمت طلا و سکه با افزایش همراه خواهد بود؟ | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه فردا سه‌شنبه (۲۰ شهریور ۱۴۰۳) آیا روند نوسانی و صعودی بازار سرمایه حفظ خواهد شد؟ | پیش‌بینی بورس فردا سه شنبه (۲۰ شهریور ۱۴۰۳) نحوه استخدام در بانک‌های کشور چگونه است؟ + لیست و شرایط گزینه «کنجد» در فروش نان در «نانینو» اضافه شد هرگونه افزایش قیمت از سوی کارخانه‌های لبنی تخلف است در گفتگو با فعال کارگری مطرح شد: انتصابات تخصصی‌تر انجام شود | خط فقر برایند اتخاذ تصمیمات اشتباه در تعیین حقوق و دستمزد است قیمت امروز تلفن‌های همراه (۱۹ شهریور ۱۴۰۳) + جدول قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۹ شهریور ۱۴۰۳) بورس در انتظار رئیس جدید، سبزپوش شد | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۹ شهریور ۱۴۰۳) تحقق درآمد‌های عمومی خراسان رضوی نسبت به سال ۱۴۰۲ کمتر است کاهش ۱ تا ۱۲ میلیون تومانی قیمت خودرو‌های داخلی (۱۹ شهریور ۱۴۰۳) + جدول قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۱۹ شهریور ۱۴۰۳) انعقاد ۱۵۰ قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک صنعتی خادم‌الرضا(ع) زوایای جدید از افشای حقوق و پاداش نجومی هیئت‌مدیره بانک‌ها (۱۹ شهریور ۱۴۰۳) بازار سیاه فروش حواله خودرو دوباره به راه افتاد | خرید حواله خودرو چه خطراتی دارد؟ + تصویر افزایش ۲۵ درصدی قیمت نان در مشهد و خراسان‌رضوی قطعی است (۱۹ شهریور ۱۴۰۳) قیمت امروز انواع میوه و صیفی‌جات در مشهد (۱۹ شهریور ۱۴۰۳) | نارنگی، محصول جدید میوه‌فروشی‌ها، چند؟ نرخ جدید انواع نان در تهران اعلام شد + نرخ‌نامه مسکن‌های ۲۵ متری، عاملی برای نابودی خانواده نماینده مجلس: عشقی، رئیس سابق سازمان بورس، باید محاکمه شود ذی‌نفعان رانتی، عامل افزایش مصرف بنزین مهم‌ترین مطالبات کارآفرینان خراسان رضوی از دولت چهاردهم
سرخط خبرها

همتی: قیمت گذاری دستوری اقتصاد کشور را پیش بینی ناپذیر کرده است

  • کد خبر: ۲۵۰۰۸۱
  • ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۶
همتی: قیمت گذاری دستوری اقتصاد کشور را پیش بینی ناپذیر کرده است
وزیر اقتصاد گفت: اگر قیمت گذاری دستوری و مداخلات دولتی ادامه داشته باشد، پیش بینی ناپذیری اقتصاد کشور تداوم پیدا می‌کند و بخش خصوصی نمی‌تواند در این زمینه رشد کند.

به گزارش شهرآرانیوز، عبدالناصر همتی امروز در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گفت: تمام اعضای دولت که در این شورا حضور دارند در خدمت اقتصاد کشور هستند و لذا در دولت چهاردهم تلاش می‌کنیم اقتصاد را از این شرایط سخت نجات دهیم و لذا شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی نیز می‌تواند برای پیگیری امور بخش خصوصی که در این شورا مطرح می‌شود کمک کند.

وزیر اقتصاد و امور دارایی بیان داشت: وضعیتی که تحریم‌ها به اقتصاد تحمیل کرده باعث شده مسائل اقتصاد روان نباشد.

وی بیان داشت: اگر ما نتوانیم بخش خصوصی را در اقتصاد فعال کنیم و میزان مداخله دولت در اقتصاد ادامه یابد به جایی نمی‌رسیم، زیرا این مساله و قیمت گذاری دستوری، اقتصاد کشور را پیش بینی ناپذیر کرده است و باعث شده که فعالیت اقتصادی بیشترین ضرر را ببینند و سرمایه گذاران نتوانند سرمایه گذاری کنند.

وزیر اقتصاد بیان داشت: ما تلاش می‌کنیم این مسائل را حل کنیم و با همکاری با بخش خصوصی این بخش را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

در ادامه این نشست غلامرضا نوری قزلجه وزیر جهاد کشاورزی، گفت: امیدواریم دولت با کمک مجلس مسائل را از سر راه تولید کنندگان که موتور محرک رشد اقتصادی کشور است برداریم لذا نیاز است فرایند‌ها تسهیل شود تا چرخ تولید بچرخد.

همچنین در ادامه این نشست اولین دستور جلسه که بررسی مشکلات فعالان اقتصادی ناشی از تأخیر در ارائه اسناد حمل جهت رفع تعهد ارزی مورد بررسی قرار گرفت.

همتی نیز با اشاره به موضوع رفع تعهد ارزی بیان داشت: رفع تعهد ارزی یکی از اقدامات مهم و اساسی کشور بود و یکی از معیار‌های تشخیص بازرگان خوب با بازرگان و افرادی است که ارز می‌گرفتند و تعهدات ارزی را اجرا نمی‌کردند.

وی با بیان اینکه نباید کلیت رفع تعهد ارزی را زیر سوال برد، گفت: این موضوع که در زمان ریاست من در بانک مرکزی شکل گرفت خدمت به تولید، بازرگان و اقتصاد کشور است.

همتی بیان کرد: اگر در خصوص رفع تعهد ارزی کالا‌ها و تجهیزات خاص نظری وجود دارد که زمان آن بیشتر شود می‌توان در این خصوص پیشنهاد داد تا بررسی شود.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->