پیشینه یکی از بزرگ‌ترین محدوده‌های تاریخی شمال شهر مشهد | کاوش در تاریخ ناخوانده مزرعه «محرابخان» آمادگی کامل ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید گلایه ساکنان چهارچشمه مشهد از ۲ دهه بلاتکلیفی پروژه نیمه‌کاره کانال آب تخصیص اعتبار به مسجد مرویهای مشهد تا یک ماه آینده + فیلم (۲۰ شهریور ۱۴۰۳) سرای عزیزالله‌ اف مشهد، میراثی در انتظار تکمیل فرایند احیا | پژمان‌فر از بنا‌ی تاریخی عزیزالله‌ اف بازدید کرد + فیلم افزایش ۷۷۰میلیارد تومانی اعتبار ساخت فضا‌های ورزشی مشهد یکسان‌سازی نرخ حمل‌و‌نقل عمومی دغدغه زائران تأمین و نصب تجهیزات ایمنی در پارکینگ توحید مشهد استفاده شهرداری مشهد از وَن‌های تخصصی ویژه جمع آوری کودکان کار درباره یکی از کوچه‌های محله سرشور مشهد که یادآور نام یک پزشک قدیمی است | دگردیسی‌های مدام کوچه «مشیر» استفاده از تجربیات حمل‌ونقل عمومی شهرداری مشهد در شهرداری کرج ۱۱۰ میلیارد تومان در تأمین آب مورد نیاز مشهد صرفه‌جویی شد اثربخشی اقدامات کارگروه وکلای ترمیمی در دبیرخانه شهر ترمیمی بیشترین تصرفات اراضی ملی در مشهد و ۳ شهر دیگر خراسان رضوی نام‌گذاری تعدادی از معابر شهر مشهدمقدس به نام‌های ۴۷ بانوی شهید مشارکت مردم مشهدمقدس در برپایی مواکب و اسکان زائران، جلوه‌‌ای بسیار ارزشمند از فرهنگ میزبانی بود بازار رضای مشهد در معرض آسیب بزرگ تغییر کارکرد دکه‌های روزنامه فروشی مشهد در نبود نظارت درست | کیوسک ‎های غیرمطبوعاتی اجرای ۴ پروژه در راستای سامان‌دهی کال زرکش مشهد افزایش تعداد دوچرخه و ایستگاه بایدو، در دستور کار شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد
سرخط خبرها

تخصیص اعتبار به مسجد مرویهای مشهد تا یک ماه آینده + فیلم (۲۰ شهریور ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۵۰۱۸۱
  • ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲
تخصیص اعتبار به مسجد مرویهای مشهد تا یک ماه آینده + فیلم (۲۰ شهریور ۱۴۰۳)
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از تخصیص اعتبار به مسجد مرویهای مشهد تا یک ماه آینده، به منظور آغاز عملیات مرمت مسجد خبر داد.

الهام اسماعیلی | در جریان بازدید از مسجد مرویها در مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نصرالله پژمان‌فر در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به رعایت ملاحظات ترافیکی و تأمین نیاز‌های عمرانی برای بازسازی این مجموعه، افزود: در این پروژه علاوه بر درنظرگرفتن مسیری مناسب برای عابران پیاده، پیش‌فضایی نیز برای ورود مردم به مسجد از سمت دیگر فراهم خواهد شد.

پژمان‌فر همچنین اعلام کرد: در ابتدای سال، دو میلیارد تومان اعتبار برای مرمت این مسجد در نظر گرفته شده است و برای تکمیل بخش‌های دیگر، سه میلیارد تومان دیگر نیز تخصیص یافته است. اعضای محترم شورای اسلامی امسال اولین سالی است که در منطقه ثامن پروژه‌های بازآفرینی محلات را پیگیری می‌کنند و برای مسجد مرویها نیز سه میلیارد تومان به‌عنوان پروژه زودبازده تصویب شده است.

نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات موجود در روند اجرای طرح معماری مسجد، اظهار کرد: در جلسه‌ای که هفته آینده برگزار خواهد شد، با حضور نمایندگان اوقاف و سایر مسئولان، موضوع طرح معماری به‌طور کامل بررسی می‌شود و به جمع‌بندی نهایی خواهیم رسید. پس از تخصیص اعتبارات، عملیات ادامه مرمت و بازسازی این مسجد آغاز می‌شود.

پژمان‌فر در پایان افزود: رعایت نکات تخصصی ترافیکی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در جلسه‌ای که با معاونت حمل‌ونقل و سازمان ترافیک خواهیم داشت، در صورت امکان، تغییراتی در نقشه اعمال خواهد شد. در غیر این صورت، نقشه فعلی با توجه به شرایط ایمنی پیاده‌سازی خواهد شد.

نهایی‌شدن طرح مرمت و تأمین اعتبارات

در ادامه این بازدید، حجت‌الله قاسمی، سرپرست منطقه ثامن مشهد، تأکید کرد که تلاش‌ها بر این است تا در جریان بازسازی و احیای محوطه مسجد، هم الزامات سازمان ترافیک رعایت شود و هم زیرساخت‌های لازم برای تسهیل دسترسی عابران و مراجعان به مسجد فراهم گردد.

سرپرست منطقه ثامن همچنین به احداث پیش‌فضایی برای ورود مردم از سمت شمالی مسجد اشاره کرد و گفت که سرویس‌های بهداشتی ویژه خواهران و برادران نیز در این فضا پیش‌بینی شده است. 

وی افزود: برای این منظور، دو میلیارد تومان اعتبار در ابتدای سال جاری تخصیص داده شده و پیش‌فاکتور‌های لازم برای تأمین هزینه‌های مرمت نیز از سوی مسئولان ارائه شده است.

قاسمی با اشاره به برآورد سه میلیارد تومان دیگر برای مرمت اساسی، اعلام کرد: امسال، با توجه به اینکه اعتبارات مشخصی به پروژه‌های بازآفرینی محلات اختصاص داده‌ایم، موضوع تأمین این اعتبار نیز در کمیته نظارت مطرح شده و در توافق با شورای اجتماعی محله، قرار است این مبلغ در بودجه محلات بازآفرینی منطقه ثامن به‌عنوان پروژه‌ای زودبازده در نظر گرفته شود.

وی همچنین به مشکلات مرتبط با طرح معماری مسجد که از سوی اداره اوقاف مطرح شده است، اشاره کرد و افزود: هفته آینده جلسه‌ای با حضور حاج‌آقا پژمان‌فر برگزار خواهد شد تا طرح معماری نهایی شود و با تخصیص اعتبارات لازم، عملیات مرمت مسجد به‌سرعت آغاز گردد.

سرپرست منطقه ثامن در پایان تأکید کرد که مسائل مرتبط با ترافیک و حمل‌ونقل نیز باید با هماهنگی سازمان ترافیک بررسی و حل شود و اگر تغییرات لازم از سوی این سازمان تأیید شود، طرح‌های ترافیکی اجرایی خواهند شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->