واکنش خنثی بورس به رئیس جدید | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) قیمت مرغ و تخم‌مرغ در بازار امروز (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) تعطیلی تمامی میادین میوه و تره‌بار مشهد در روز‌های پنجشنبه (۲۲ شهریور ۱۴۰۳) و شنبه (۳۱ شهریور) بیش از ۷۰ هزار میلیارد ریال املاک و مستغلات در مزایده تملیکی عرضه می شود نرخ امروز طلا و سکه در مشهد اعلام شد (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) اعلام نحوه فعالیت طلافروشی‌های مشهد در روز پنجشنبه (۲۲ شهریور ۱۴۰۳) قیمت ۳ خودرو وارداتی جدید اعلام شد ذخیره آب موجود در سد‌های خراسان رضوی رو به کاهش است پول بنزین را روی قیمت خودرو گرفته‌اید، حواستان هست؟ نرخ دلار رشد کرد | قیمت امروز ارز، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی مشهد: شرکت‌های خودرویی ماه‌ها پول مردم را نگه می‌دارند و بدقولی می‌کنند سرانه تولید مسکن در کشور «۱۷ متر» است کدام منطقه تهران بین خریداران پرطرفدار است؟ خسارت سرمای زودرس پاییزی به محصولات کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه افزایش حق مسکن کارگران چه شد؟ قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) | محصول جدید پاییزی وارد میوه فروشی‌ها شد آیا نسل زِد موافق اداره کشور با مالیات‌های مردم است؟ خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی ۳۸.۵ درصد افزایش دارد تعهد ارزی، رانتی برای واردکننده و راهی برای قاچاق محصول زعفران است «حجت‌الله صیدی» رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار شد + بیوگرافی و سوابق پشت مقدسات سنگر نگیرید! ویدئو | به وقت نظارت بر بازار نوشت افزار مشهد (۲۰ شهریور ۱۴۰۳) قیمت انواع موبایل‌های آیفون و سامسونگ در مشهد چند؟ (۲۰ شهریور ۱۴۰۳) نبض بورس بدون رئیس کُند زد | گزارش وضعیت بازار سرمایه (۲۰ شهریور ۱۴۰۳) راناپلاس ایران‌خودرو با گیربکس اتوماتیک آماده تولید شد
سرخط خبرها

پول بنزین را روی قیمت خودرو گرفته‌اید، حواستان هست؟

  • کد خبر: ۲۵۰۳۳۳
  • ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵
پول بنزین را روی قیمت خودرو گرفته‌اید، حواستان هست؟
باز هم صحبت قیمت بنزین به میان آمد، هم آقای رئیس‌جمهور به آن پرداختند و هم جناب معاون‌اول؛ البته با این تأکید که «فعلاً نمی‌خواهیم کاری بکنیم.»

باز هم صحبت قیمت بنزین به میان آمد. هم آقای رئیس جمهور بدان پرداختند و هم جناب معاون اول. البته با این تأکید که «فعلا نمی‌خواهیم کاری بکنیم.» این فعلا، علی‌القاعده بعدا هم دارد. ازاین‌رو باید حضرات را به این مهم توجه داد که قیمت بنزین ازجمله مسائل شبکه‌ای است که تک‌بعدی نگریستن، پوست خربزه را زیر پای ما می‌گذارد. حتما باید چندوجهی دیده شود.

حرف همه هم باید شنیده و سنجیده و تحلیل شود و در برنامه‌ریزی‌ها مدنظر قرار گیرد. اگر مسئولان دولتی در این زمینه فرمایش دارند، مردم هم نظر دارند. من خود به‌عنوان یکی از افراد ملت حرف دارم. نه مثل آنان که اگر از زبان دولتِ هم‌جناح باشد، مقبول می‌دانند و برای جامعه‌پذیری‌اش دلیل و برهان و حتی آیه و روایت می‌آورند، اما اگر دولتی باشد که نمی‌پسندند، در مذمت و نابایستگی‌اش آیه و روایت می‌خوانند. 

من حرف دارم، نه حتی با این نگاه که اگر به قیمت بنزین دست بزنیم تمام شئون مردم به هم می‌ریزد و شاید پیامد‌های ناخوش داشته باشد. بلکه به این دلیل قابل محاسبه که ما پول بنزین را یکجا، با قیمت خودرو پرداخت کرده‌ایم. قبول ندارید، حساب و کتاب کنید.

قیمت بنزین در گران‌ترین کشور جهان- که خود هیچ سهمی از انرژی نفت ندارد- چند است؟ قیمت خودرویی را که به مردم می‌فروشید هم محاسبه کنید با قیمت جهانی خودرو، آن وقت خواهید دید که نه‌تن‌ها ارزان‌تر با مردم سرزمین نفت‌خیز ایران حساب نمی‌کنید که اگر بحث طلبکاری باشد، مردم طلبکار می‌مانند. حرف مردم هم کوتاه و گویاست؛ اگر خودرو را با قیمت جهانی می‌دهید آن وقت بنزین را با قیمت جهانی بفروشید. 

چطور برای قیمت بنزین، به ضرب و تقسیم قیمت دلار می‌پردازید، اما نوبت به خودرو که می‌رسد، ماشین‌حساب را خاموش می‌کنید؟ با روشن بودن ماشین‌حساب و محاسبه سود و زیان بنزین مشکلی نداریم که مطلوب هم می‌دانیم. باور داریم ضرورت مدیریت مصرف بنزین و همه انرژی‌ها را. منتهی وقتی محاسبه سود و زیان دوطرفه و هم‌زمان باشد. مردم فرق ۲۰۶ و لندکروز را می‌دانند. به قیمت‌های جهانی هم واقف هستند. 

این را هم می‌دانند که قیمت خودرو در آن‌سوی مرز ما چند است و، چون از خط باریک مرزی رد می‌شود، چه قیمت پت و پهنی پیدا می‌کند. یک محاسبه سرانگشتی همه‌چیز را نشان می‌دهد. 

حالا اینکه تفاوت قیمت واقعی و فروش آن در ایران به جیب چه کسانی می‌رود من نمی‌دانم، اما مسئولان حتما می‌دانند. اگر این روند را اصلاح کردند به قیمت بنزین هم دست بزنند، وگرنه ما در قضیه قیمت بنزین خود را بدهکار نمی‌دانیم. خودرو گران، بنزین ارزان، این به آن در، می‌شویم بی‌حساب. 

اما اگر حساب در کار باشد باید راه باز باشد تا افراد بتوانند خودرو باکیفیت با قیمت جهانی بخرند. هم بسیار کم‌مصرف‌تر است و هم بسیار ایمن‌تر. دوسویه هم به نفع کشور است. مصرف زیاد سوخت بسیار کاهش می‌یابد و مهم‌تر از این، در تصادفات این همه تلفات نخواهیم داد. هم نیروی انسانی ما حفظ خواهد شد و هم منابع انرژی ما محفوظ خواهد ماند. همه هم راضی خواهند بود. پس لطفا قبل از فکرکردن به قیمت بنزین، راه ورود خودرو باکیفیت خارجی را هموار کنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->