نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: شورای ششم با شعار توجه به حاشیه شهر، از مردم رأی گرفت بازدید شهردار و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهدمقدس از پروژه‌های منطقه ۵ | بازگشایی بولوار کرامت مشهد ظرف یک ماه آینده رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد: ایران ۳۰ سال دیگر کشور سالمند است | از سیاست‌های جوانی جمعیت حمایت می‌کنیم ثبت نام ۶۸ هزار و ۵۰۰ نفر برای استفاده از خدمات شهرداری در حوزه سرویس مدارس در مشهد هزینه نگهداری معابر شهر مشهد: ۱۰۰۰ میلیارد تومان در سال درباره کوچه «مهرافروز»، یکی از فرعی‌های محله سرشور مشهد | میان «چهنو» و «آرام» باغ بی‌برگی است اعمال‌قانون ۱۷۹۳ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۷ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۶ شهریور ۱۴۰۳) ترافیک پرحجم در بزرگراه شهید چراغچی و اطراف حرم امام‌رضا(ع) (۲۶ شهریور ۱۴۰۳) اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در مشهد ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: بسیاری از چالش‌های محلات با پروژه‌های زودبازده برطرف شد مدیریت شهری مشهد به استقبال مهر می‌رود | سرویس‌دهی ویژه حمل و نقل عمومی به دانش‌آموزان مشهدی آماده باش کامل خدمات شهری مشهد در پی بارش باران (۲۵ شهریور ۱۴۰۳) استقرار تانکر‌های جمع آوری آب در مشهدمقدس درپی اعلام هشدار نارنجی سازمان هواشناسی (۲۵ شهریور ۱۴۰۳) آمادگی کامل نیرو‌ها و تجهیزات مدیریت شهری مشهدمقدس درپی هشدار هواشناسی (۲۵ شهریور ۱۴۰۳) افسانه «پلیس مصنوعی» در باغ ملی مشهد ویدئو | بارش باران در مشهد امروز یکشنبه (۲۵ شهریور ۱۴۰۳) تغییر شرایط پرداخت و تسویه بدهی با شهرداری مشهد در سه‌‌ماهه سوم سال ۱۴۰۳ | فرصت محدود استفاده از بهترین شرایط تخفیف و تقسیط در تابستان تولید بیش از ۱۲ هزار مترمکعب بتن و ۱۷۸۴ قطعه بتنی از سوی سازمان عمران شهرداری مشهد برگزاری ششمین دوره مسابقات عملیاتی دوام ثامن در بوستان وکیل‌آباد مشهد تولید روزانه ۲۵۰۰ تن آسفالت در کارخانه شهید مجیدی مشهد ترافیک پرحجم در بزرگراه شهید سلیمانی، پل انقلاب و محدودیت ترافیکی در خیابان آیت‌الله طبرسی (۲۵ شهریور ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۲۹۵ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۶ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۵ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مدیریت شهری مشهد به استقبال مهر می‌رود | سرویس‌دهی ویژه حمل و نقل عمومی به دانش‌آموزان مشهدی

  • کد خبر: ۲۵۱۰۴۳
  • ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۶
مدیریت شهری مشهد به استقبال مهر می‌رود | سرویس‌دهی ویژه حمل و نقل عمومی به دانش‌آموزان مشهدی
در آستانه بازگشایی مدارس، تمام ظرفیت‌های حمل‌ونقلی مدیریت شهری برای تسهیل حضور دانش‌آموزان مهیا شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کم‌کم زنگ بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی در گوشه گوشه شهر به گوش می‌رسد و از هفته آینده دانش‌آموزان دوباره سر کلاس‌ها حاضر می‌شوند. هر ساله و در آستانه فرارسیدن فصل درس و مدرسه، دستگاه‌های مختلف متولی آموزش، اقدامات و برنامه‌ریزی‌های خود را برای آغاز سال تحصیلی آغاز می‌کنند و در کنار این دستگاه‌ها، مدیریت شهری مشهد هم همیشه پای کار بوده تا در روز‌های اول مهر تدابیری بیندیشد تا دانش‌آموزان به‌موقع در کلاس درس حاضر شوند.

از همین‌رو در بخش‌های مختلف مدیریت شهری مشهد برنامه‌های استقبال از مهر با ایجاد بستر‌های مناسب حمل‌ونقلی طرح‌ریزی شده و بنا بر اعلام معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد اکنون مدیریت شهری مشهد آماده استقبال از روز اول مهرماه و روز‌های آغازین مدارس است.

کاهش سرفاصله زمانی قطار شهری

پوریا محمدیان‌یزدی در این باره بیان کرد: در بخش قطار شهری مشهد، شست‌وشو و نظافت ناوگان مترویی برای ۱۴۳ دستگاه واگن این شرکت از بیستم شهریور آغاز و تا هفتم مهرماه انجام خواهد شد. همچنین نمایش پیام‌های آموزشی و پخش کلیپ تصویری در ۲۴۰ مانیتور نصب شده در ایستگاه قطارشهری از روز ۳۱‌شهریورماه تا هفتم مهرماه اکران می‌شود. وی ادامه داد: کاهش سرفاصله زمانی در زمان پیک مسافری به میزان ۲ دقیقه از یکم تا هفتم مهرماه از دیگر اقدامات برنامه‌ریزی شده در بخش مترویی برای تسهیل حضور دانش‌آموزان در مدارس است.

مناسب‌سازی معابر منتهی به مدارس

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد همچنین درباره اقدامات در دست اجرا توسط اداره‌کل نظارت بر نگهداری و تعمیرات شهرداری مشهد گفت: پیگیری برای لکه‌گیری و بهسازی معابر و هم‌سطح‌سازی دریچه‌های خدماتی شهر به‌ویژه معابر منتهی به مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشگاهی، ابلاغ کنترل و محدودسازی صدور مجوز‌های حفاری در معابر منتهی به محل استقرار مراکز آموزشگاهی با توجه به ترافیک سطح شهر از سوی مناطق شهرداری، نصب علائم هشداردهنده و ایمن‌سازی کارگاه‌های عمرانی و پروژه‌های حفاری جاری منتهی به معابر اطراف مدارس به‌ویژه کارگاه‌های بزرگ و تأمین آسفالت لازم برای مناطق برای لکه‌گیری معابر منتهی به مدارس منتخب از طریق مناطق در حال انجام است.

اقدامات ناوگان اتوبوس‌رانی برای استقبال از مهر

یکی از بخش‌های مهم در روز‌های اول مهرماه، سرویس‌دهی مناسب ناوگان اتوبوس‌رانی است. در همین‌باره محمدیان گفت: در بخش سازمان اتوبوس‌رانی، مهم‌ترین اقدام؛ ابلاغ و نظارت بر کاهش توقف اتوبوس‌ها در بازه زمانی ساعت ۶:۳۰ تا ۸:۳۰ صبح برای به‌کارگیری حداکثر ناوگان و انتقال سریع دانش‌آموزان و دانشجویان است. در این راستا تمام خطوط شهری از اول مهرماه تا پایان سال تحصیلی به‌جز در روز‌های تعطیل مشمول این طرح هستند.

سرویس‌دهی ویژه مدارس دخترانه در ایستگاه‌های پرتراکم دانش‌آموزی در هنگام تعطیلی مدارس در سی نقطه شهری از اول مهرماه تا پایان سال تحصیلی به‌جز در روز‌های تعطیل، سرویس‌دهی فوق‌العاده (کارگری) از ساعت ۴:۵۰ صبح در خطوط تعیین شده در ۳۸ خط شهری از ۳۱‌شهریورماه تا پایان سال تحصیلی به جز در روز‌های تعطیل، آماده‌باش نیرو‌های فنی اعم از سازمانی و پیمانکار در تعمیرگاه مرکزی از ۲۵ شهریورماه تا ۱۵ مهرماه، آماده‌باش امداد‌های سیار به تعداد هشت دستگاه امداد سیار از ۲۵ شهریورماه تا ۱۵‌مهرماه، شست‌وشو و نصب پرده اتوبوس‌ها برای جلوگیری از تبادل حرارت و آسایش دانش‌آموزان و بررسی و رفع نقص وضعیت داخلی اتوبوس اعم از صندلی‌های مسافر و میله‌های نگهدارنده و سیستم روشنایی و کیفیت سیستم سرمایش و گرمایش اتوبوس، بررسی و رفع نقص وضعیت ظاهری اتوبوس اعم از رنگ‌آمیزی بدنه و تعویض سپر‌ها و شیشه‌ها و سرویس چراغ‌های جلو و خطر‌های عقب و رفع نقص دودزایی و روغن‌ریزی و گازوئیل‌ریزی اتوبوس‌ها از جمله اقدامات بخش اتوبوس‌رانی در جریان استقبال از مهر ۱۴۰۳ است که معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد به بیان آنها پرداخت.

اعمال قانون تردد خودرو‌های باری در محدوده قرمز

وی افزود: در بخش سازمان حمل‌ونقل بار درون‌شهری شهرداری مشهد نیز اجرای گشت مشترک با پلیس راهور از اول تا ۳۰ مهرماه و کنترل و اعمال قانون خودرو‌های باری مرکز شهر و کاهش گره‌های ترافیکی برای تردد سرویس مدارس در محدوده قرمز از اول تا ۳۰‌مهرماه اجرایی می‌شود.

فرماندهی ترافیکی در تقاطع‌های شهر

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد درباره اقدامات حوزه سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری نیز گفت: در این بخش نیز زمان‌بندی تقاطع‌ها با اولویت محور‌های شریانی براساس حجم ترافیک از ۲۷ شهریور تا هفتم‌مهرماه در هسته مرکزی شهر و تقاطع‌های مهم تغییر می‌کند.

وی افزود: تغییر زمان فرماندهی شدن تقاطع‌ها در ۲۸۷ تقاطع سطح شهر از ۲۷ شهریورماه تا هفتم مهرماه، تقویت نیرو‌ها برای تعمیر تجهیزات روزانه و هماهنگی با ادارات ترافیک مناطق شهرداری برای تکمیل علائم و تجهیزات ترافیکی مدارس برنامه‌ریزی شده است.

آماده‌باش ناوگان تاکسی‌رانی

محمدیان‌یزدی در ادامه به حوزه مهم تاکسی‌رانی در جریان برنامه‌های استقبال از مهر شهرداری مشهد اشاره کرد و گفت: در این راستا در ابتدا شاهد افزایش ساعت حضور نماینده سازمان تاکسی‌رانی در مرکز کنترل ترافیک خواهیم بود. همچنین از اول تا ۳۰ مهرماه گشت خودرویی سازمان تاکسی‌رانی در نواحی آموزش‌وپرورش و مجتمع‌های آموزشی مهم مستقر خواهند شد.

وی با بیان اینکه ۲۶۰۰ دستگاه تاکسی شبکه بی‌سیم شهر از اول تا ۳۰ مهرماه آماده‌باش هستند، تصریح کرد: در همین راستا اپراتور‌های شبکه بی‌سیم تاکسی‌رانی اعم از ۱۳۳، ۱۸۳۰، ۱۸۲۹ و ۱۸۶۰ از اول تا ۳۰ مهرماه آماده فعالیت مضاعف خواهند بود.

سامان‌دهی تقاضای حمل‌ونقل دانش‌آموزی از طریق سامانه سپند، انتخاب و فعالیت شرکت‌های مجری سرویس مدارس و ثبت اطلاعات در سامانه سپند، سامان‌دهی و پذیرش خودروی سرویس مدارس و هماهنگی با شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات هوشمند سفر اینترنتی برای سرویس‌دهی مطلوب به شهروندان از دیگر اقدامات حوزه تاکسی‌رانی است که معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد به تشریح آنها پرداخت.

بایدو در اختیار دانش‌آموزان

محمدیان گفت: در حوزه شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد نیز تغییر ساعت کاری پارکینگ‌های کلاهدوز و کوهسنگی از اول مهرماه ۱۴۰۳ تا ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۴ و کاهش سن کاربران بایدو به پانزده سال ویژه دانش‌آموزان برنامه‌ریزی شده است که امیدواریم تا اول مهر اجرایی شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->