قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلوزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد
سرخط خبرها

آیا ورزش بیش ‌از‌ حد باعث مشکلات قلبی می‌شود؟

  • کد خبر: ۲۵۳۰۱
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
آیا ورزش بیش ‌از‌ حد باعث مشکلات قلبی می‌شود؟
ورزش‌کردن متوسط چند روز در هفته برای سلامتی مفید است، اما مطالعات جدید نشان می‌دهد که زیاده‌روی در ورزش‌کردن و ورزش بیش‌از‌حد، همیشه خوب نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، ادعای محققان در مطالعات جدید این است که ورزش بیش‌ازحد برای قلب مضر است. درواقع قلب عضله‌‌ای است که زمانی‌که از آن بیش‌از‌حد کار کشیده شود و استراحت نکند، آسیب می‌بیند‌ و خسته می‌شود. قلب خسته‌شده نمی‌تواند به‌درستی کار ‌کند و بدین‌گونه زندگی را‌ درمعرض خطر قرار می‌دهد.


خطر ورزش بیش‌از‌حد چیست؟
ورزش بیش‌ازحد با برخی خطرات همراه است‌. محققان متوجه شدند افرادی که چندین سال ورزش کرده بودند، در میان‌سالی بیشتر درمعرض خطر کلسیفیکاسیون یا رسوب کلسیم عروق کرونر (CAC) قرار داشتند. انواع کلسیم به اشکال مختلفی در بدن جذب می‌شوند. تحقیقات نشان داده‌اند که خوردن مکمل‌های کلسیم در افراد سالمند باعث جذب در استخوان‌ها نمی‌شود، از طریق ادرار نیز دفع نمی‌شود و ازاین‌رو در بافت‌های نرم بدن رسوب خواهد کرد که این همان فرایند کل سیفیکاسیون است. رسوب کلسیم از وجود بیماری‌های قلبی خبر می‌دهد. یک مطالعه نشان داد که خانم‌هایی که فعالیت ورزشی روزانه شدید داشتند، در مقایسه با خانم‌هایی که ورزش متوسط داشتند، بیشتر درمعرض خطر بیماری قلبی بودند.


چقدر ورزش کنیم و چند روز در هفته؟
سازمان خدمات سلامت و انسانی آمریکا توصیه می‌کند که بزرگ‌سالان دست‌کم ۱۵۰ دقیقه در هفته فعالیت متوسط تا شدید، یا ۷۵ دقیقه در هفته فعالیت شدید و هوازی داشته باشند. فعالیت‌های شدید شامل دویدن، دوچرخه‌سواری، شنا یا کلاس رقص و ورزش‌های شدید می‌شود. فعالیت‌های ورزشی متوسط شامل پیاده‌روی، کوه‌نوردی، گلف، ورزش‌های خانگی و باغبانی می‌شود.

گزارش خطا
برچسب ها: سلامتی
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->