تاج: ورزشگاه آزادی تا هفته سوم آماده نمی‌شود بادامکی: پیشنهاد مالی بالای الوکره را رد کردیم ویدئو | گل شهاب زاهدی در بازی امروز (۶ تیر) آویسپا فوکوکا مقابل یوکوهاما مارینوس حسینی در آستانه جدایی از استقلال| درد سر جذب گلر خارجی محمد حسین اسلامی بازیکن مدنظر پرسپولیس کیست؟ + سوابق تیم‌ها و رقم قرارداد اوسمار ویرا سرمربی بوریرام تایلند شد هادی رضایی: کاروان ورزشکاران پارالمپیک پاریس به مشهد می‌آیند + ویدئو بازداشت نفر هشتم در پرونده فساد فوتبال! بیرانوند در فکر بازگشت به پرسپولیس! سپاهان روی دست پرسپولیس و استقلال بلند شد سرمربی اسبق استقلال تماشاگر جام ملت‌ها سفر قلعه نویی به مالزی  پیغام محبی به نکونام: به ایران برنمی‌گردم زمان نقل و انتقالات فوتبال ایران مشخص شد آزمون - مورینیو؛ این بار در فنرباغچه؟ عبدالکریم در پرسپولیس می‌ماند! استقلال توان خرید قایدی را ندارد | ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه جذب باشو ملی پوش استقلال مامور تبلیغات برای یک کافه!
سرخط خبرها
عــلم و ورزش

بهترین تغذیه ورزشی در رمضان چیست؟

  • کد خبر: ۲۴۹۶۶
  • ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
بهترین تغذیه ورزشی در رمضان چیست؟
تغذیه ورزشکاران در ایام ماه رمضان از موضوعات دغدغه‌برانگیز است؛ به‌طوری‌که ورزشکاران باید پوشش تغذیه‌‎ای مناسبی در این ایام به‌ویژه در زمان تمرینات داشته باشند، درغیر این‌صورت ذخایر گلیکوژن بدنشان با مشکل مواجه خواهد شد. مهم‌تر از تغذیه، ورزشکاران آب را نباید فراموش کنند؛ به‌طوری‌که حدفاصل افطار تا سحر باید ۸ تا ۱۲ لیوان آب نوشیده شود.

تغذیه افطار چگونه باشد؟
مواد غذای افطار بهتر است سبک باشد تا به معده فشار وارد نشود و همچنین سریع‌هضم و انرژی‌زا باشد، چراکه لازم است قند به‌سرعت جذب شود و انرژی تولید کند. مواد غذایی مانند شیر، خرما، کشمش و انجیرخشک در این دسته قرار می‌گیرند. در هنگام افطار از مصرف زولبیا و بامیه به مقدار زیاد پرهیز کنید، چراکه در صورت مصرف زیاد آن‌ها، یک احساس ضعف یا گرسنگی شدید به افراد دست می‌دهد. حتما مایعات بدن را تأمین کنید و در فواصل زمانی کوتاه، مقداری آب بنوشید. میوه‌های متنوع و انواع مغز‌های کم‌نمک ازجمله پسته، بادام، فندق و گردو مواد مناسبی برای جبران کمبود انرژی ورزشکاران روزه‌دار در فاصله زمانی افطار تا خواب هستند. برای افطار حتما یک وعده مکمل پروتئین مصرف کنید و این وعده را قبل از خواب نیز تکرار کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از تخریب بافت عضلات از مکمل‌هایی مانند BCAA استفاده کنید. بعد از افطار وعده شما حاوی کربوهیدرات، چربی و پروتئین باشد تا نیاز‌های بدن تأمین شود.

ورزشکاران، سحری چه بخورند؟
مواد غذایی در وعده سحری که ورزشکاران می‌توانند داشته باشند، شامل تخم‌مرغ، سینه مرغ، شیک پروتئین، بلغور جو دوسر، حبوبات، فرنی گندم، کره بادام‌زمینی، موز، عسل، کشمش یا خرما، سبزیجات فیبردار و روغن زیتون است. کربوهیدرات‌های پیچیده مصرف کنید، سبزیجات را به‌هیچ‌وجه فراموش نکنید و حتما وعده پروتئینی کاملی هم میل کنید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->