آیا سریال «شوگان» فصل دومی هم خواهد داشت؟ تقدیر از دکتر سلمان ساکت، همراه همیشگی مرکز آثار، مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سریال «مامان اشتباه می‌کند» روی آنتن تلویزیون + زمان پخش و تکرار «محمد صادقی» بازیگر جنجالی از ایران رفت + عکس حادثه سر صحنه فیلمبرداری برای «ادی مورفی» رادیو، صدای ماندگار است رونمایی از پوستر جدید «سال گربه» + عکس سریال «سووشون» آماده توزیع در شبکه خانگی بازیگران سریال «هشت پا» معرفی شدند کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» روی صحنه + جزئیات فقدان چشم‌انداز، حلقه مفقوده جشنواره‌های هنری «مست عشق» سینمای ایران را هوشیار خواهد کرد؟ «آپولو» از آمریکا جایزه گرفت حامد بهداد و سحر دولتشاهی با «مفت بر» در راه سینما انتشار فیلم سینمایی «همسر» ویژه نابینایان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ مروری بر جدیدترین سریال‌های تلویزیون پربازدیدترین شبکه تلویزیون در ماه نخست سال ۱۴۰۳ معرفی شد نماهنگ جدید ابوذر روحی رونمایی می شود
سرخط خبرها
تکذیب شد:

نت‌فلیکس هیچ‌یک از فیلم‌های کیارستمی را نخریده است

  • کد خبر: ۲۵۵۱۴
  • ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
نت‌فلیکس هیچ‌یک از فیلم‌های کیارستمی را نخریده است
‌در چند روز گذشته خبری منتشر شد که با استقبال هوادران سینمای ایران، به ویژه دوستداران عباس کیارستمی روبه‌رو شد. در این خبر آمده بود که «نت‌فلیکس» حق نمایش آثار کیارستمی را خریده است، اما حالا مشخص شد که این خبر صحت ندارد.

خبر خرید فیلم‌های عباس کیارستمی برای پخش در نت‌فلیکس از حدود یک هفته پیش در شبکه‌های اجتماعی و بلافاصله در رسانه‌های ایران منتشر شد.

منبع خبر سایتی بود به نام «اسلش‌گیر» (SlashGear)؛ سایتی مستقل که خبرهای علمی، فنی و سرگرمی را منتشر می‌کند.

ایرنا در متن خبرش نوشته بود: «به گزارش پایگاه خبری اسلش‌گیر، در آرشیو کمپانی MK2 چیزی بیش از ۶۰۰ فیلم از جمله نسخه ترمیم‌شده بسیاری از فیلم‌های کلاسیک مطرح سینمای جهان از جمله آثار عباس کیارستمی، چارلی چاپلین، باستر کیتون، فرانسوا تروفو و دیگر چهره‌ها، وجود دارد.» اما نام کیارستمی در اطلاعیه نت‌فلیکس نیامده بود.

سایت اسلش‌گیر چه گفته بود؟
این سایت روز ۲۰ آوریل خبر قرارداد نت‌فلیکس و MK2 را منتشر کرد و در نسخه اولیه خبر هم گفت که هنوز دقیقا مشخص نیست چه فیلم‌هایی شامل این قرارداد می‌شود.

آنچه از این خبر به رسانه‌های فارسی رسید و نام عباس کیارستمی را به عنوان یکی از کارگردان‌های این قرارداد مطرح کرد، پاراگراف اول گزارش اسلش‌گیر بود که به نظر می‌آید در ترجمه فارسی برداشت درستی از آن نشده است.

در خبر سایت اسلش‌گیر نیامده بود که فیلم‌های عباس کیارستمی بخشی از قرارداد نت‌فلیکس و MK2 است. آن‌ها نوشته بودند فیلم‌های کیارستمی جزوی از آرشیو MK2 است. برای بررسی صحت خبری که درباره فروش فیلم‌های این کارگردان مطرح به نت‌فلیکس منتشر شد، با دفتر رسانه‌ای شرکت MK2 تماس گرفتیم و آن‌ها در پاسخ گفتند: «هیچ فیلمی از عباس کیارستمی در قرارداد با نت‌فلیکس نیست.»

 

منبع: bbcpersian

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->