آمار‌های اعتیاد در کشور مربوط به دهه ۹۰ است قتل شرور غرب تهران به دست یک مجرم سابقه دار اعترافات تکان دهنده قاتل چاقوکش کارهای مهمی که باید پس از سرقت گوشی انجام دهید قتل پسر همسایه به خاطر یک دختر ربودن زن جوان از خودروی همسرش +جزییات خودکشی متهم به سرقت از صندوق امانات بانک ملی ۱۲ هزار تماس مزاحمتی با آتش‌نشانی مشهد طی یک ماه! دستگیری پسری که مادرش را به خاطر سرزنش دیگران به قتل رساند + عکس موبایل‌قاپ حرفه‌ای در مشهد به دام افتاد (۱۶ تیر ۱۴۰۳) دستگیری ۱۱ سرشاخه یک شرکت هرمی در مشهد ۱۰ فایده گریه کردن | تا چه حد مجازیم که گریه کنیم؟ انجام مشاوره‌ ژنتیک در مرحله‌ پیش‌ از ازدواج، به همه‌ زوجین توصیه می‌شود درباره لطفعلی خان زند از تاج گذاری تا مرگ | یک تراژدی خون بار در چهار پرده یکی از راه‌های سوء استفاده از قانون معافیت سربازی سد شد آیا ضعف در برقراری ارتباط با دیگران سبب جذب همزیستی با حیوانات می­ شود؟ آداب سفر در فصل گرما جزئیات شهریه مدارس؛ شروع از ۱۰ میلیون تومان | شهریه ۲۵ درصد مدارس بالای ۳۰ میلیون تومان ابتلا به کیست مویی در بین مردان شیوع بیشتری دارد  روایت سرزده از اورژانس بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد | رد خون
سرخط خبرها
فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی خراسان‌رضوی:

سه حفار غیر مجاز در شهرستان چناران دستگیر شدند/کشف سنگ آسیاب ۴۰۰ ساله

  • کد خبر: ۲۵۷۴۲
  • ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
سه حفار غیر مجاز در شهرستان چناران دستگیر شدند/کشف سنگ آسیاب ۴۰۰ ساله
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌رضوی گفت: سه حفار غیر مجاز آثار تاریخی و باستانی در بخش مرکزی شهرستان چناران دستگیر شدند.
به گزارش شهرآرانیوز، سرهنگ محمدعلی مدیر با اعلام این خبر افزود: این افراد در حال حفاری غیر مجاز در محوطه تاریخی یکی از روستا‌های بخش مرکزی چناران بودند که با همکاری پاسگاه انتظامی رادکان و نیرو‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی دستگیر شدند.

وی ادامه داد: این افراد که حین حفاری دستگیری شده‌اند، ادواتی شامل بیل، کلنگ، طناب و سطل همراه داشته‌اند که کشف و ضبط شده است.

مدیر با بیان این که افراد در مراحل اولیه حفاری دستگیر شده‌اند، اظهار کرد: یک سنگ آسیاب قدیمی کشف و ضبط شده است، براساس بررسی‌های اولیه به نظر می‌رسد این سنگ آسیاب مربوط به ۴۰۰ سال قبل است البته اعلام دقیق قدمت این اثر نیاز به بررسی‌های کاشناسی بیشتری دارد.

او تصریح کرد: حفاران با تشکیل پرونده به دستگاه قضایی تحویل شدند تا رسیدگی لازم و قانونی به جرائم و تخلفات آن‌ها انجام شود.

مدیر به همکاری نیروی انتظامی، انجمن‌های میراث فرهنگی و نیرو‌های یگان حفاظت ادارات میراث فرهنگی شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: در راستای جلوگیری از دست‌درازی برخی سودجویان به آثار تاریخی نیرو‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی با همکاری انجمن میراث فرهنگی و نیرو‌های انتظامی شهرستان در مکان‌های تاریخی گشت‌زنی‌های روزانه و شبانه را دارند که از تعرض با آثار تاریخی پیشگیری می‌کند.


فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌رضوی یادآور شد: همچنین در این زمینه به مشارکت و همکاری دوست داران میراث فرهنگی را نیاز داریم و از مردم در خواست داریم در هر نقطه از شهرستان در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را به میراث فرهنگی شهرستان گزارش دهند تا برخورد لازم و به‌موقع در این زمینه انجام شود.


مدیر تأکید کرد: برخورد شدید و قانونی با حفاران و سوء‌استفاده‌کنندگان از میراث فرهنگی باعث می‌شود که محوطه‌های تاریخی برای افراد سودجو ناامن باشد.

گفتنی است، شهرستان چناران که در فاصله ۴۵ کیلومتری مشهد مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد، دارای ۱۲۰ اثر شناسایی شده استو تاکنون ۲۲ اثر آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->