پوستر جشنواره کن ۲۰۲۴ رونمایی شد + عکس برگزیدگان پویش رسانه‌ای «ققنوس قلم» معرفی شدند + اسامی بازتاب اندیشه اسلامی در منظومه فکری سعدی برنامه‌های رادیو برای نمایشگاه کتاب تهران + زمان پخش تصویر شهر در بوم شعر سهراب سپهری پارسی را به جهان، رونق و آوازه از اوست | معرفی چند اثر پژوهشی درباره سعدی به مناسبت روز بزرگداشت او آمار فروش سینمای ایران در آخرین هفته فروردین ۱۴۰۳ پیام وزیر فرهنگ و ارشاد به مناسبت روز سعدی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ کنسرت‌های خوانندگان پاپ در اردیبهشت ۱۴۰۳ + جزئیات ساعد سهیلی با «شهرک» در «کازابلانکا» «فرداها» ملیسا ده کوستا پشت ویترین کتاب‌فروشی‌ها استاد سخن زیر سایه نام‌ها | گفتگو با دکتر جعفر یاحقی در باب فاصله جامعه با سعدی کارگردان آپارتچی: انتظار حضور پرشور مردم را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها
فرمانده مرزبانی خراسان‌رضوی مطرح کرد

«اطلس»، پردیسی برای خانواده

  • کد خبر: ۲۶۱۱
  • ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۳
«اطلس»، پردیسی برای خانواده

زهیر موسوی| پردیس سینمایی اطلس مشهد را که دیگر پرمخاطب ترین سینمای شرق کشور و رکورددار فروش در یک روز بین تمام سینماهای کشور است، همه می شناسند و مشهدی ها با اولین حضور در این سینما جزو مخاطبان پر و پا قرص آن شده اند. پردیس سینمایی اطلس 14 سالن دارد که از این تعداد، 3 سالن VIP و 2 سالن اختصاصی کودک و یک سالن هفت بعدی می باشد و باید به این نکته هم اشاره کنیم که این مجموعه به روزترین سیستم پخش دیجیتال را دارد.
این سینما فقط با داشتن امکانات ویژه، زیبایی، فود کورت و پارکینگ و... معروف نشده است و نشست های تخصصی در حوزه سینما و البته اکران های ویژه برای گروه های مختلف نیز سبب شده است که این سینما جایگاه خاصی در شهر مشهد پیدا کند. این گزارش هم درباره یک اکران و یک میزبانی دیگر از سوی پردیس سینمایی اطلس است و بر و بچه های اطلس این بار میزبان خانواده مرزبانان دلیر جمهوری اسلامی ایران در مرزهای خراسان رضوی بودند تا آن ها فیلم «شبی که ماه کامل شد» را با خانواده های خود به نظاره بنشینند. این اکران پردیس سینمایی اطلس یک میهمان ویژه به نام سردار جان نثار، فرمانده مرزبانی خراسان رضوی، هم داشت و ما نیز با وی گپی داشتیم و سردار جان نثار هم در ابتدای این مصاحبه سینما را مجموعه ای فرهنگی دانست و ادامه داد: سینما از قدیم در دنیا و همچنین در کشور ما وجود داشته و انتقال دهنده فرهنگ یک جامعه است. همچنین سینما در بخش دفاع مقدس انتقال دهنده تلاش های جامعه در بخش های فرهنگی و رشادت ها، ایثارگری ها و ازخودگذشتگی هاست.
وی با اشاره به سینمای دفاع مقدس، بیان کرد: از جنگ و دفاع مقدس سال ها می گذرد و اگر سینمای دفاع مقدس نبود، عملکردها، تلاش ها و ایثارگری های جوانان و مردان بزرگ کشور قطعا مفقود می ماند؛ اما سینما در سال های گذشته و همچنین بعد از 8 سال دفاع مقدس، کار بزرگی انجام داد و آن به تصویر کشیدن رشادت های جوانان این مرزوبوم بود؛ البته من بر این باورم که هنوز سینمای دفاع مقدس جای کار دارد و بخش کوچکی از 8 سال جنگ تحمیلی به تصویر کشیده شده است.
فرمانده مرزبانی خراسان رضوی ادامه داد: جوان هایی که امروز در عرصه اجتماع ظاهر می شوند، باید بدانند این فضای امن و امنیتی که در کشور حاکم است، نشان از تلاش های ایثارگرانی دارد که جوانی و جانشان را تقدیم کردند تا امنیت را برای کشورشان به ارمغان بیاورند و در اینجاست که سینمای دفاع مقدس می تواند این موضوعات را به تصویر بکشد تا جوان های امروز کشور بدانند خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان نقش بسیار مهمی برای امنیت کشور داشته اند و ما امروز در یک جزیره ثبات در بین کشورهای ناامن اطراف قرار بگیریم و شاهد شرایط امنیت پایدار در کشورمان باشیم.
سردار جان نثار در ادامه درباره سینما اطلس هم صحبت کرد و گفت: مجموعه اطلس یکی از مجموعه های خوب و نادری است که در مشهد وجود دارد و کمبود آن در گذشته احساس می شد. این مجموعه و به خصوص پردیس سینمایی آن می تواند در فرهنگ سازی جامعه و همچنین در کاهش آسیب ها و ناهنجاری های اجتماع نقش ویژه ای ایفا کند.
وی اضافه کرد: این مجموعه فضایی را ایجاد کرده است که خانواده ها می توانند ساعاتی را در کنار هم در فضایی فرهنگی و تفریحی حضورداشته باشند و باهم وقت بگذرانند که کار بسیار ارزشمندی است و طبق ارزیابی من و شواهد موجود، استقبال خوبی از این مجموعه شده که این حاکی از نیاز مردم است.
فرمانده مرزبانی خراسان رضوی تصریح کرد: امیدوارم که این مجموعه بتواند توسعه پیدا کند و فضاهای بیشتری را در راستای نیازهای فرهنگی و تفریحی جامعه ایجاد کند و مردم هم از آن استقبال و استفاده کنند و این مجموعه بتواند بیشتر از امروز در حوزه فرهنگی، تفریحی و جلوگیری از آسیب های اجتماعی مؤثر واقع شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->