فصل چهارم «زخم کاری» چگونه به پایان می‌رسد؟ + فیلم جعفر یاحقی: استاد باقرزاده نماد پیوند فرهنگ و ادب خراسان بود رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور: حمایت از مظلومان غزه و لبنان گامی در مسیر تحقق عدالت الهی است پژوهشگر و نویسنده مطرح کشور: اسناد تاریخی مایملک شخصی هیچ مسئولی نیستند حضور «دنیل کریگ» در فیلم ابرقهرمانی «گروهبان راک» پخش «من محمد حسن را دوست دارم» از شبکه مستند سیما (یکم آذر ۱۴۰۳) + فیلم گفتگو با دکتر رسول جعفریان درباره غفلت از قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در ایران گزارشی از نمایشگاه خوش نویسی «انعکاس» در نگارخانه رضوان مشهد گفتگو با «علی عامل‌هاشمی»، نویسنده، کارگردان و بازیگر مشهدی، به بهانه اجرای تئاتر «دوجان» مروری بر تازه‌ترین اخبار و اتفاقات چهل‌وسومین جشنواره فیلم فجر، فیلم‌ها و چهره‌های برتر یک تن از پنج تن قائمه ادبیات خراسان | از چاپ تازه دیوان غلامرضا قدسی‌ رونمایی شد حضور «رابرت پتینسون» در فیلم جدید کریستوفر نولان فصل جدید «عصر خانواده» با اجرای «محیا اسناوندی» در شبکه دو + زمان پخش صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱ آذر ۱۴۰۳ فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون (یکم و دوم آذر ۱۴۰۳) + زمان پخش حسام خلیل‌نژاد: دلیل حضورم در «بی‌پایان» اسم «شهید طهرانی‌مقدم» بود نوید محمدزاده «هیوشیما» را روی صحنه می‌برد
سرخط خبرها
بیانیه کانون فیلم‌نامه‌نویسان:

هر نوع تلاش ساختارشکنانه به ضرر سینماست

  • کد خبر: ۲۶۳۷۶
  • ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
هر نوع تلاش ساختارشکنانه به ضرر سینماست
کانون فیلم‌نامه‌نویسان سینمای ایران در پی اتفاقات صنفی و درون‌خانواده‌ای سینما پس از وقوع کرونا، با انتشار بیانیه‌ای، نسبت به آن‌چه تلاش‌های ساختارشکنانه برای تضعیف اجماع صنفی در خانه‌ سینما می‌داند هشدار داد و خواستار ایجاد ساز و کار حمایتی فراتر از ظرفیت‌های موجود از سوی نهادهای مسئول برای اعضای خانواده‌ سینما شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ متن بیانیه ‌کانون فیلم‌نامه‌نویسان سینمای ایران به شرح زیر است: «ترکیب تهی از معنای در این برهه‌ حساس، با حاکمیت مرگ‌بار بیماری کووید ۱۹، معنایی واقعی پیدا کرده و به شکلی همگانی و بدون تبعیض، همه‌ی انسان‌ها در «برهه‌ای حساس» قرار گرفته‌اند. موقعیتی که می‌توان آن‌را بزرگ‌ترین بحران اقتصادی و اجتماعی جهانی که می‌شناسیم نامید؛ ناگوارترین سناریوی ممکن، سقوط تمدن انسانی به ژرفای پرت‌گاهی‌ست که برآورد و گمانه‌ی عواقب زیان‌بار آن هنوز غیرممکن است.

 

سینما به عنوان یک هنر-صنعت، چنان با شالوده‌های جهان مدرن آمیخته که سرنوشتش به فراز و فرود این موقعیت جهانی بستگی تام دارد. با وجود این‌که تمام مشکلات و معایب ساختاری‌اداری سینمای ایران پیش از همه‌گیری بیماری، هم‌چنان به‌جای خود باقی مانده، مدیریت سینما در این دوران، اهمیتی نزدیک به مرگ و زندگی یافته است. کانون فیلم‌نامه‌نویسان سینما در این روزهای تلخ که زندگان آن بهار و مردگان‌ش تعزیتی ندارند، بر حفظ هماهنگی و هم‌گرایی میان همه‌ اصناف سینما و مدیریت آن در خانه سینما، به عنوان تنها گزینه معقول و ممکن تأکید می‌کند و هر نوع تلاش ساختارشکنانه را به ضرر سینما می‌داند.

 

کووید ۱۹ نشان داد ساز و کار اداره‌ سینما آمادگی مواجهه با بحرانی بزرگ را ندارد. بحث ناتوانی افراد نیست؛ صحبت بر سر ناکارآمدی آشکارشده‌ سیستم اداری موجود است. نه شورای مرکزی کانون فیلم‌نامه‌نویسان، نه بقیه صنوف و نه هیئت مدیره‌ خانه‌ی سینما، نتوانستند حمایتی در خور از اعضای خود بکنند. این ناتوانی چیزی فراتر از خواست قلبی و اراده‌ افراد است؛ ضعف مالی بنیادین خانه‌ی سینما و اصناف آن، بزرگ‌ترین مانع در راه خدمت‌رسانی به اعضا است. 

 

اکنون که هم دانشمندان و هم متولیان بهداشت کشور، هشدار تداوم و بازگشت متوالی این بیماری را داده‌اند، لازم است ساز و کار حمایتی فراتر از ظرفیت‌های موجود برای اعضای خانواده‌ی سینما اندیشیده شود تا جهان پیش رو، بهتر و شریف‌تر و خردمندانه‌تر محقق شود. بدیهی‌ست کرده‌های نیک و بد ما در این روزهای ناگزیر، برای داوری ناگزیر ثبت خواهند شد و هیچ حسابی بدون تسویه شدن باقی نخواهد ماند.»

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->