کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها
رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران

ورود بیمار به مراکز فیزیوتراپی بدون ماسک ممنوع است

  • کد خبر: ۲۶۶۶۹
  • ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
ورود بیمار به مراکز فیزیوتراپی بدون ماسک ممنوع است
رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران گفت: ورود بیمار و همراه او به مراکز فیزیوتراپی کشور بدون ماسک ممنوع است.
به گزارش شهرآرانیوز، احمد مؤذن‌زاده، افزود: با توجه به کنترل نسبی شیوع بیماری کووید۱۹ در کشور و بررسی تمام مسائل حفاظتی و بهداشتی، تصمیم گرفته شد فعالیت مراکز فیزیوتراپی که در برخی از استان‌ها در فروردین ماه متوقف شده بود، دوباره آغاز شود.

وی ادامه داد: اکنون تمام مراکز فیزیوتراپی کشور آماده ارائه خدمت به مردم بر اساس پروتکل ابلاغی معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند.

این فیزیوتراپیست در عین حال به رعایت نکات بهداشتی تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه بیماری کووید۱۹ کامل ریشهکن نشده است، توصیه می‌کنیم که برای افرادی که بیماری‌های مزمن و ناتوان‌کننده‌ای دارند حتی‌الامکان خدمات مورد نیاز آن‌ها در قالب آموزش، ورزش و توان‌بخشی و فیزیوتراپی از راه دور صورت گیرد و از مراجعه حضوری تا کنترل کامل این همه‌گیری پرهیز کنند.

مؤذن‌زاده افزود: درباره سایر بیمارانی که مراجعه کننده به بخش‌های فیزیوتراپی هستند، لازم است حتماً از ماسک استفاده کنند، زیرا که ورود بیمار و همراه او به مراکز فیزیوتراپی کشور بدون ماسک ممنوع است.

وی گفت: همچنین لازم است بیمار از لوازم شخصی شامل ملحفه، پد الکترود، حوله و… استفاده کند تا احتمال انتقال هرگونه آلودگی منتفی شود.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران ادامه داد: آموزش‌های لازم و گایدلاین مناسب برای ارائه نحوه خدمات فیزیوتراپی در شرایط شیوع کرونا تهیه شده است و به تمام مراکز ابلاغ شده تا خدمات فیزیوتراپی به صورت کاملاً ایمن و مطمئن به بیماران ارجمند و هم‌وطنان عزیز ارائه شود.

مؤذن‌زاده گفت: ما برای ارائه خدمات درمانی در شرایط شیوع کرونا می‌باید از لوازم حفاظتی مثل ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی کننده و… استفاده کنیم که این مسئله هزینه‌های سرباری زیادی را متوجه مراکز فیزیوتراپی می‌نماید.

وی افزود: به عنوان رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران درخواست می‌کنم توسط وزارت بهداشت و با کمک سایر مراجع مانند سازمان نظام پزشکی و انجمن‌های پزشکی این هزینه‌های سرباری محاسبه شود و سازمان‌های بیمه‌گر این هزینه‌ها را تقبل کنند، چون که این موارد هزینه‌های مازادی است که به مراکز فیزیوتراپی و سایر مؤسسات درمانی و توان‌بخشی در شرایط بسیار سخت اقتصادی فعلی تحمیل می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->