جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

حریم، همچنان بلاتکلیف بین تهران و مشهد

  • کد خبر: ۲۷۱۲۳
  • ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
حریم، همچنان بلاتکلیف بین تهران و مشهد
فرمانداری مشهد پس از ارسال طرح پیشنهادی خود برای حریم به استانداری، منتظر اعلام نظر مسئولان استانی و کشوری است

علیرضا ظهیری/شهرآرانیوز- موضوع حریم مشهد در نقطه غربی این شهرستان، به عنوان موضوعی قدیمی، طی 13 سال گذشته همواره مورد مناقشه مسئولان بوده است و حالا مسئولان شهری مشهد با تهیه طرحی برای حریم و مرز مشترکشان با شهرستان طرقبه و شاندیز درصددند این موضوع را با ارائه مستندات و دفاعیاتی، برای همیشه تعیین تکلیف کنند. روزنامه شهرآرا نیز همپا با سایر رسانه های محلی و استانی در سال های اخیر، گزارش های متعددی در این زمینه تهیه کرده و آسیب های اختلاف موجود بر سر حریم مشهد و طرقبه و شاندیز را بارها و بارها واکاوی کرده است.
دراین راستا معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری مشهد در گفت وگو با شهرآرا، با بیان اینکه براساس طرح جامع و تفصیلی، حریم شهر و محدوده خدماتی مشخص است، افزود: درباره تقسیمات سیاسی شهرستان مشهد، مسئولیت با دستگاه های دیگر نظیر استانداری است.
احمد ریواده با اشاره به وجود برخی اختلافات درباره حریم شهر مشهد ادامه داد: ما در زمینه وضعیت حریم شهرستان مشهد، طرح و پیشنهادمان را اعلام کردیم و منتظر تصمیم نهادهای تصمیم گیرنده هستیم.
وی گفت: اعتقاد داریم که درباره مرز غربی شهرستان مشهد، شهرستان هم جوار ما متأثر از وضعیت اقتصادی مشهد است؛ بنابراین براساس قانون تقسیمات کشوری، ما در طرح پیشنهادی خود، توجهیات را ارائه کرده ایم و اصرار داریم تا نظر شهروندانمان در تقسیمات لحاظ شود. ریواده افزود: طرحی که به دفتر تقسیمات سیاسی ارائه کردیم، به استناد مجموعه عوامل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و منطبق با قانون تقسیمات کشوری است؛ در همین راستا اکنون منتظریم دفتر تقسیمات کشوری استانداری و کارشناسان وزارت کشور درباره آن نظر دهند.
وی بدون اشاره به مختصات طرح پیشنهادی حریم مشهد افزود: فرمانداری مشهد، قبل از آغاز سال 99، از کارشناسان درخواست کرده بود که برای بررسی وضعیت حریم به مشهد بیایند، اما با توجه به برگزاری انتخابات و وضعیت قرمز کرونایی، این خواسته محقق نشد و دوباره درخواست تعیین تکلیف وضعیت حریم را مطرح کرده ایم.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری مشهد تأکید کرد: با توجه به سختی این کار، نیاز است کارشناسان وزارت کشور به این موضوع ورود کنند و با توجه به نیازهای مشهد و توقعات شهروندان و با توجه به مستندات و دفاعیاتی که پیرو این طرح ارائه کردیم، اعمال نظر کنند.
مرزهایمان مشخص است
فرماندار شهرستان بینالود (طرقبه و شاندیز) هم گفت: ما درباره مرزمان با مشهد اختلافی نداریم و تابع تقسیمات سیاسی هستیم. شهرداری مشهد براساس چشم انداز ترسیمی خود و بدون توجه به اسناد بالادستی که همان تقسیمات سیاسی است، در شورای عالی شهرسازی، بخشی از شهرستان ما را در محدوده و بخشی را در حریم تعریف کرده است که شورای عالی شهرسازی این موضوع را منوط به وضعیت تقسیمات سیاسی کرده است. سیدحسن حسینی با بیان اینکه تصمیم گیرنده درباره چگونگی توسعه محدوده مورد اختلافی، مسکن و شهرسازی است، تأکید کرد: اگر در اراضی مورد بحث، موضوع بارگذاری جمعیت و ارائه خدمات است، همان طور که شهرداری مشهد طالب آن است، شهرداری های طرقبه و شاندیز به طریق اولی طالب آن هستند.
او تأکید کرد: ما مرزهایمان مشخص است و مردم طرقبه و شاندیز هم روی این مرزها تعصب دارند؛ البته در این زمینه تابع نظرات دولت هستیم. باید اذعان کرد که از نظر اجتماعی، مردم این منطقه نسبت به کوچک شدن شهرشان مقاومت می کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->