مهدی ترابی رسما به تراکتور پیوست شرط جدید بیرانوند برای بازگشت به پرسپولیس | ۴۰ میلیارد تومان ناقابل! خداحافظی سه بازیکن با استقلال مسابقه پیش بینی فرهاد مجیدی برای هواداران! استقبال بی‌نظیر از ملی پوش پرسپولیس در گرجستان ترکیه به رکورد سرمربی اسبق پرسپولیس رسید حضور عجیب و غریب یک والیبالیست در هیات مدیره استقلال| کارخانه چه سررشته‌ای از فوتبال دارد؟ فرگوسن: حضور رونالدو در جام جهانی ۲۰۲۶ قابل تصور نیست بازیکن مصدوم استقلال درانتظار امضای نکونام باشگاه استقلال فدراسیون فوتبال را تهدید کرد| سقف بودجه می‌شکند؟ بیرو، ز غوغای جهان فارغ! هلدینگ خلیج فارس برای بازیکنان استقلال سقف قرارداد تعیین کرد تردید علیپور برای پیوستن به پرسپولیس گولسیانی در پرسپولیس ماندگار شد دل کریم با پرسپولیس نیست | مدافع قطری در فکر بازگشت به کشورش درخواست نکونام برای جذب لژیونر پرسپولیسی کاروان چهل‌نفره ورزشکاران ایران در راه المپیک پاریس احتمال لغو سوپرجام قوت گرفت مربی میلان راهی عربستان شد هایجک استقلال به پرسپولیس
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

چرخه انتخابی در کشتی حسابی دردسرساز شده/ پشت پرده انتخاب کشتی گیران تیم ملی

  • کد خبر: ۲۷۱۶۸
  • ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
چرخه انتخابی در کشتی حسابی دردسرساز شده/ پشت پرده انتخاب کشتی گیران تیم ملی
این روز‌ها بحث چرخه انتخابی در کشتی حسابی دردسرساز شده و مربیان تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی را در زاویه با رییس فدراسیون قرار داده است

به گزارش شهرآرانیوز، در شرایطی که این روز‌ها بحث چرخه انتخابی در کشتی حسابی دردسرساز شده و مربیان تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی را در زاویه با رییس فدراسیون قرار داده، حالا مطرح شدن صحبت‌هایی از سوی ناصر نوربخش، مربی کشتی فرنگی، این چرخه را وارد فاز تازه تری کرده است.

او به بحث مهندسی شدن در چرخه انتخابی کشتی گیران فرنگی در گذشته اشاره کرده که نشان می‌دهد چطور مربیان این طرح را دور می‌زده و کشتی گیران مد نظرشان را به تیم ملی می‌برده اند.

نوربخش در بخشی از صحبت هایش می‌گوید: «من معتقدم یک قانون ناقص هم از بی‌قانونی بهتر است. متأسفانه در گذشته سرمربیان تیم ملی با انتصاب‌های سلیقه ای‌شان حق بسیاری از کشتی‌گیران را ضایع کردند. انگیزه‌ای در بین فرنگی‌کاران وجود نداشت. فقط یک عده خاص دیده شدند و بقیه به حال خود رها شدند تا روزبه‌روز کشتی فرنگی ما ضعیف شود و دیگر چهره شاخص و ستاره‌ای نداشته باشد.»

او در ادامه به این مورد اشاره می‌کند که چطور مربیان با مهندسی کردن انتخاب ها، کاری می‌کردند تا گزینه‌های مدنظرشان به دوبنده تیم ملی برسند. «کارشان این بود که یک‌سری تورنمنت غیراستاندارد را در کشور‌های خارجی انتخاب می‌کردند و تیم را به آنجا می‌فرستادند و نتیجه این تورنمنت را ملاک قرار می‌دادند. متأسفانه روش آقایان در این تورنمنت‌ها هم مهندسی‌شده بود؛ به‌این‌صورت که با مسئولان برگزاری مسابقات جدول را دست‌کاری می‌کردند، نفراتی را که نمی‌خواستند با حریفان سخت هم‌قرعه می‌کردند تا ببازند و جایی در تیم نداشته باشند. درمقابل نفرات مدنظرشان را در گروه آسان‌تر قرار می‌دادند. یا اینکه کشتی‌گیر را در حالی روی تشک می‌فرستادند که سر وزن قانونی کشتی نمی‌گرفت... مثلا همین گرجستان تورنمنت‌های سطح‌پایینی را برگزار می‌کند که خود این کشور تیم ملی کشورش را در آن شرکت نمی‌دهد و فقط می‌خواهد از آن درآمدزایی کند. آن‌وقت ما تیم ملی‌مان را در این تورنمنت شرکت می‌دهیم و اسمش را هم می‌گذاریم یکی از مراحل انتخابی تیم ملی. جام تختی را برگزار می‌کنند و فقط از یک تعداد مشخصی کشتی‌گیر تست دوپینگ می‌گیرند. اینجاست که می‌گویم شبهه‌انگیز است.»

منبع: شرق 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->