کارگردان آپارتچی: ما انتظار حضور پرشور مردم برای دیدن فیلم آپاراتچی را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود
سرخط خبرها

از عفو محکومان امنیتی تا اخرین آمار کرونا در ایران

  • کد خبر: ۲۷۸۰۶
  • ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
از عفو محکومان امنیتی تا اخرین آمار کرونا در ایران
در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

به گزارش شهرآرانیوز، دیروز -شنبه- به عنوان آخرین روز ماه مبارک رمضان اعلام شد و امروز به عنوان عید سعید فطر اعلام شد. در این میان، عفو جمعی از محکومان با فرمان مقام معظم رهبری، همانند هر سال رخدادی فرخنده و مبارک برای خانواده‌های بسیاری از افراد است. علاوه بر این، با نزدیک شدن به پایان کار مجلس دهم، شواهد امر حاکی از آن است که در میان انتخاب‌های موجود طیف اعتدالی به رهبری علی لاریجانی، به سمت ریاست محمد باقر قالیباف بر بهارستان رغبت دارد. در سطحی دیگر، از امروز -یک‌شنبه- ثبت نام برای پیش فروش خودرو توسط دو شرکت سایپا و ایران خودرو آغاز می‌شود. در این میان، تاکید رئیس‌جمهور مبنی بر بازگشت روال عادی ساعات کاری به ادارات و حذف بسیاری از محدودیت‌های کرونایی در کشور، التهاب و نگرانی‌ها نسبت به شدت گرفتن مجدد کرونا را بیشتر شده است.

با نظر به این مقدمات، در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.


عفو جمعی از محکومان امنیتی با موافقت رهبر معظم انقلاب: هرساله و همزمان با فرارسیدن عید سعید فطر، رییس قوه قضاییه با ارسال نامه به مقام معظم رهبری خواستار موافقت با عفو و یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی می‌شود.امسال نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی با درخواست آیت الله رییسی، شرایط و ضوابط عفو یا تخفیف مجازات ۳۷۲۱ نفر از محکومان، موافقت کردند. نکته حائز اهمیت در عفو اخیر، حضور تعدادی از محکومان امنیتی در میان عفوشدگان است.


آغاز نخستین پیش‌ثبت‌نام فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو و سایپا از امروز: نخستین پیش‌ ثبت‌نام فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو و سایپا براساس ضوابط جدید فروش تعیین شده برای خودروها از امروز یکشنبه ۴ خرداد آغاز خواهد شد. در پی تصمیم اتخاذ شده در جلسه روز جمعه کمیته خودرو که قرار شد ۲۵ هزار دستگاه انواع خودرو هم‌ زمان با ایام عید سعید فطر به بازار عرضه شود، نخستین فروش فوق‌العاده محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو به مدت یک هفته از چهارشنبه ۷ خردادماه آغاز می‌شود. پیش ثبت نام از امروز (یکشنبه) آغاز می‌شود و ضروری است متقاضیان قبل از ورود به سایت فروش ایران‌خودرو به آدرس www.esale.ikco.ir در روز چهارشنبه (۷ خرداد)، دارای کد کاربری و رمز عبور باشند. با پایان مهلت یک هفته‌ای و ثبت‌نام متقاضیان، با استفاده از ساز و کار قرعه‌کشی در حضور نهادهای نظارتی، ثبت‌نام کنندگان نهایی مشخص خواهند شد.


تهدید ایران نسبت به نشان دادن واکنش متقابل به هر گونه اقدام آمریکایی‌ها: حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در گفتگو با امیر قطر با اشاره به برخی تحرکات آمریکایی ها در منطقه دریای کارائیب، خاطرنشان کرد: اگر نفتکش های ما در دریای کارائیب یا در هر کجا از جهان از سوی آمریکایی ها دچار مشکل شوند متقابلا برای آنها مشکل بوجود خواهد آمد.


وضعیت کاری ادارت بعد از عید فطر چگونه خواهد بود؟: حسن روحانی، رییس جمهوری کشورمان در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: همه کارمندان با رعایت مسائل بهداشتی (شنبه) دهم خردادماه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ به سرکار خود حاضر می شوند. او همچنین با بیان اینکه اماکن مقدس پس از عید فطر باز می‌شوند افزود: مقرر شد اماکن مقدس یک ساعت بعد از طلوع آفتاب بازگشایی و یک ساعت قبل از غروب آفتاب بسته شود و از فردا صحن‌ها هم همزمان گشایش می‌یابد.


آیا لاریجانی از قالیباف برای ریاست مجلس حمایت کرده است؟: مصطفی فقیهی، در صفحه توییتر خود نوشت: منبعی مطلع به من گفت که ‏ «زمانی» مشاور علی لاریجانی با همه ظرفیت‌های او، به کمک قالیباف برای ریاست مجلس شتافته است. مصطفی فقیهی، در صفحه توییتر خود در خصوص ریاست آینده مجلس  نوشت: «منبعی مطلع به من گفت که ‏ «زمانی» مشاور علی لاریجانی با همه ظرفیت‌های او، به کمک قالیباف برای ریاست مجلس شتافته است. حاجی بابایی به واسطه‌ای از لاریجانی در این مورد گلایه داشته که لاریجانی گفته «”زمانی” مستقل و از روی علاقه و دوستی با قالیباف، برای او کار می‌کند»

فعالیت‌های عجیب در جاده منتهی به ویلای کیم جونگ اون: درحالیکه مقام‌های کره شمالی همچنان درباره ادعاهای مربوط به بیماری سخت رهبری این کشور سکوت اختیار می‌کنند، یکی از نیروهای امنیت نظامی ارشد این کشور مدعی شده که مسیر اختصاصی منتهی به ویلای کیم جونگ اون شاهد فعالیت‌ها و رفت و آمدهای عجیب در روزهای گذشته بوده است.  یکی از منابع مطلع در استان ریانگانگ گفت:‌ از ۹ مه، فرماندهی گارد عالی به صورت تصادفی فعالیت‌هایش را در کنترل جاده اختصاصی منتهی به ویلای مورد استفاده کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در ۱۰ روز گذشته افزایش داده است.


تلاش مسکو برای برگزاری دیدار خصوصی میان عباس و نتانیاهو:‌ «مخائیل بوگدانُف» معاون وزیر خارجه روسیه اظهار داشت که این کشور آمادگی دارد میان «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی یک دیدار خصوصی در مسکو برگزار کند. وزارت خارجه روسیه، دیروز (شنبه)، در بیانیه‌ای اعلام کرد که در یک تماس تلفنی میان مخائیل بوگدانف و «حسین الشیخ» عضو کمیته مرکزی جنبش «فتح» فلسطین «بر اهمیت پیشنهاد پیشین روسیه مبنی بر برگزاری یک نشست خصوصی بدون پیش‌ شرط در مسکو میان محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل، تأکید شده است».


بانک ها موظف به دریافت سفارش فروش سهام عدالت شدند: روابط عمومی بانک مرکزی، اعلام کرد: با توجه به نقش و جایگاه پراهمیت و برجسته نظام بانکی کشور در تسهیل اجرا و پیشبرد سیاست‌های کلان کشور درخصوص سهام عدالت، در جلسه 30 اردیبهشت ماه 1399 شورای عالی بورس و اوراق بهادار با نظر مثبت و حمایت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، این مورد به تصویب رسید. بر این اساس، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی مکلفند به نمایندگی از شرکت‌های کارگزاری با انعقاد قرارداد نسبت به دریافت سفارش فروش سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی متعلق به دارندگان سهام عدالت اقدام کنند و در صورت نیاز به کارگزاری مربوطه ارایه دهند.


آخرین آمار کرونا در کشور: کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۳ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی یک هزار و ۸۶۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. وی افزود: بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۳۳ هزار و ۵۲۱ نفر رسید. از بین مبتلایان جدید، ۳۸۶ مورد بستری و یک هزار و ۴۸۳ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. مجموع جان باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۳۵۹ نفر رسید.

منبع: انتخاب

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->